Symptomen zwangerschap tweeling anders dan eenling?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door jessieVV, 4 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessieVV

    jessieVV Lid

    8 mrt 2017
    54
    3
    8
    Vrouw
    Even puur uit nieuwschierigheid. Dames die zowel zwanger zijn geweest van 1 kindje als een meerling? Waren jullie symptomen anders? Erger? Nu zwanger van de derde nog maar 6 a7 weken ver. Bij andere 2 nooit misselijk geweest maar nu kan ik amper eten omdat ik best misselijk ben. Ook al best wat last van onderrug en zeurend gevoel in onderbuik . Tuurlijk is elke zwangerschap anders maar ben gewoon benieuwd .
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    195
    68
    28
    Vrouw
    Ja zeker! Mijn dochter was onverwachts en die heb ik pas opgemerkt toen ik al 20 weken zwanger was. En zelfs toen eigenlijk geen symptomen. Maar nu bij de tweede mankeer ik van alles; pijn in mn onderrug, ontzettende pijnlijke borsten en kortademig.
     
    jessieVV vindt dit leuk.
  3. jessieVV

    jessieVV Lid

    8 mrt 2017
    54
    3
    8
    Vrouw
    En is het een meerling of 1?
     
  4. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    195
    68
    28
    Vrouw
    Het waren er twee ( weet niet of je dat zo mag noemen), nu in ieder geval 1. Het andere eitje was wel zo snel afgestoten dat het hartje nooit heeft geklopt.
     
  5. jessieVV

    jessieVV Lid

    8 mrt 2017
    54
    3
    8
    Vrouw
    O wat jammer om te lezen .
     
  6. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Jazeker. Ik was niet perse misselijk maar alles wat ik at kwam er direct uit. Zowel van onder als van boven. Bijna onverteerd zeg maar :rolleyes: . Ik viel in 6 weken tijd 10 kilo af van ellende. Maar ging wel gewoon werken want ik was niet ziek ziek.
     
    jessieVV vindt dit leuk.
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Ik heb een tweeling zwangerschap gehad en meerder eenling zwangerschappen en bij de laatste eenling zwangerschap (en vitale zwangerschap) van week 4 t/m week 20 ontzettend ziek geweest. Bij de tweeling zwangerschap wat lichte misselijkheid. Bij de eenling zwangerschap dus beduidend meer klachten.
     
    jessieVV vindt dit leuk.
  8. jessieVV

    jessieVV Lid

    8 mrt 2017
    54
    3
    8
    Vrouw
    Aha kijk. Bizar hoe het toch zo allemaal kan verschillen .
     
  9. jessieVV

    jessieVV Lid

    8 mrt 2017
    54
    3
    8
    Vrouw
    Oef amai 10 kg.
     
  10. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Hier nooit zwanger geweest van een tweeling, maar wel veel verschil in de eenlingzwangerschappen. Van bijna geen symptomen tot onwijs misselijk en moe.
     
    jessieVV vindt dit leuk.
  11. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Nooit zwanger van een tweeling geweest. Bij mijn zoon vanaf week 6 misselijk en continue iets moeten eten en pijnlijke borsten. Het was er echt maar een. Het zegt niks dus.
    Bij bbz en vm nooit gehad.
     
    Suzi98 en jessieVV vinden dit leuk.
  12. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.009
    5.152
    113
    Hier geen tweelingen maar wel heel verschillende symptomen.
    Bij de eerste bijna fluitend de hele zwangerschap door, de ergste ‘misselijkheid’ was een soort raar hongergevoel - dat ging weg met wat eten. Verder totaal geen klachten.
    Bij de tweede heel lang heel erg misselijk geweest, ik kon niet bewegen zonder over te geven. Met medicatie functioneerde ik gelukkig wel weer. Daarna kwam er in de laatste weken zwangerschapscholestase bij en deed ik amper nog een oog dicht.
     
    jessieVV vindt dit leuk.
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.593
    113
    Vrouw
    ELKE zwangerschap is anders.. en dat maakt niet uit of het er 1,2 of 6 zijn :)
     
    Suzi98, Kundera en jessieVV vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina