Symptomen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door YLLIE, 1 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YLLIE

    YLLIE Nieuw lid

    10 jan 2022
    4
    2
    3
    Vrouw
    Hoi!

    Na de tweede maand proberen is het raak! Ik gebruikte beide keren ovulatietesten en bij de eerste maand zocht ik uren op het internet, en deed verschillende zwangerschapstesten en was er eigenlijk de hele tijd mee bezig. Me voorgenomen hiermee te stoppen bij de volgende ronde, en dat heeft blijkbaar geholpen

    Ik houd alles bij in de app “FLO” die aangeeft dat ik 6 weken zwanger moet zijn. Nu heb ik eigenlijk alleen een lichte ongesteldheidkramp, niet storend of iets. En verder helemaal geen symptomen, is dat normaal voor deze periode?

    Nu bekruipt mij toch wel een beetje een dubbel gevoel ivm eventueel een miskraam, hoe groot is die kans zo vroeg in de zwangerschap?
     
  2. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd, wat fijn voor jullie dat het zo snel raak was! Ikzelf ben nu ook rond de 6 weken zwanger en ik herken me wel in wat je schrijft. Ik hield alles ook bij in flo, maar het viel mij wel op dat ook al vulde ik daar de dag van mijn positieve ovulatietest in, dat hij mijn zwangerschapstermijn toch gewoon berekende op mijn laatste menstruatie en niet op basis van mijn daadwerkelijke ovulatiedag (die bij mij later was dan dag 14). Flo geeft dus aan dat ik bijna een week langer zwanger ben dan waar ik zelf op uitkom met mijn eisprongdag. Maargoed dat terzijde haha.

    Krampen en steekjes zijn tijdens de eerste weken heel normaal hoor! Ik had het in week 3 en week 4 best wel erg, en nu nog regelmatig. Ik herken je onzekerheid erover wel, ook ik heb verder niet veel symptomen en twijfel dan ook regelmatig of het wel goed zit, maar het schijnt er allemaal bij te horen :). De gemiddelde kans op een miskraam heeft met allerlei factoren te maken, waaronder leeftijd en de hoeveelheid weken zwanger de grootste factoren zijn, maar uiteindelijk zegt dat voor jou persoonlijk helemaal niks en zou je daar zeker niet te veel op focussen. Uiteindelijk is de kans altijd groter dat het wel goed gaat dan dat het fout gaat:).
     
  3. YLLIE

    YLLIE Nieuw lid

    10 jan 2022
    4
    2
    3
    Vrouw

    Jullie ook gefeliciteerd!! Ik ben wel blij te lezen over jouw ervaring, en klopt idd Flo heeft bij mij nu ook gerekend vanaf de laatste menstruatie en niet van de eisprong :confused:

    Je laatste zin klopt eigenlijk totaal, en geeft me weer wat rust :D
    Heel veel succes de komende tijden en bedankt voor je antwoord :):):)
     
    DBoer vindt dit leuk.
  4. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Gefeliciteert met jullie zwangerschap!
    Ik breek even in over het berichtje van flo die de ovulatiedag verkeerd neerzet. Je kan dat ook handmatig doen. Dan vul je in dat je een positieve ovulatietest hebt gehad. Het is voor mij even geleden, maar zo heb ik het ook een paar jaar geleden gedaan.
     
  5. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Dat heb ik inderdaad ook zo ingevuld op de dag dat ik een positieve ovulatietest had, maar helaas pakt hij bij mij nogsteeds de datum vanaf mijn laatste menstruatie. Vreemd!
     
  6. YLLIE

    YLLIE Nieuw lid

    10 jan 2022
    4
    2
    3
    Vrouw

    Bedankt :D:D
    En thanks voor de tip! Ik ga dat gelijk even aanpassen
     
  7. Voila86

    Voila86 Actief lid

    2 jan 2022
    151
    155
    43
    Vrouw
    Ik snap je onzekerheid helemaal. Ik had gisteren opeens een positieve zwangerschapstest in handen. Ik had al dagen lage rugpijn en buikpijn. en beetje een bleeeeeehhh gevoel. Maar was opeens al 2 dagen wat misselijk/grieperig en koude rillingen Negatieve coronatest (net als vorige zwangerschap die geëindigd is in vmk) dus toen dacht ik: toch maar alvast testen.

    Gisteren huppelde ik dus als een soort duracelkonijn stuiterend door het huis. Thuiswerken mislukte finaaaal maar helemaal happy in mijn misselijkheid. Vanmorgen werd ik wakker en was helemaal niet misselijk, dan slaat gelijk de twijfel toe.
    Vorige jaar met onze miskraam namen mijn klachten ook geleidelijk af, waardoor dat nu tot enorme onzekerheid leidt als ik de klachten opeens even weg zijn (gelukkig heb ik enorm pijnlijke borsten nog steeds, dat sterkt mijn vertrouwen)

    Ik probeer maar te herhalen tegen mezelf dat ik niets anders kan doen dan goed voor mezelf zorgen en dan doet mijn lichaam de rest. En hoe enorm groot de wens ook is dat dit vruchtje uitgroeit tot een gezond baby'tje: dat ligt verder niet in mijn macht. Dat is een stukje natuur in je eigen lijf waar je verder, naast alle goede zorgen qua gezond leven, beweging, voeding, supplementen etc, totaal geen controle over hebt.

    En inderdaad: het gaat vaker goed dan fout.

    Dat wordt mijn nieuwe mantra ❤️
     
    YLLIE vindt dit leuk.
  8. YLLIE

    YLLIE Nieuw lid

    10 jan 2022
    4
    2
    3
    Vrouw

    Gefeliciteerd!! Ik had het ook echt totaal niet verwacht, ik dacht we zijn zeker wel een paar maanden bezig.. maar vanwege de menstruatie achtige gevoel en geen menstruatie te bekennen toch maar een test gedaan..

    En inderdaad helemaal gelijk wat jij schrijft, het ligt gewoon buiten je macht en de natuur moet nu gewoon zijn werk gaan doen. Ik sluit me volledig aan bij jouw nieuwe mantra :)
     
    Voila86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina