té veel eitjes in eierstok

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xprissiex, 20 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprissiex

    xprissiex Fanatiek lid

    8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, even van me af schrijven..

    Om dat ik al twee maanden niet ongi ben geweest moest ik langskomen voor een echo. Ik dacht zelf dat ik januari een VMK had gehad dat dit de reden was maar dat kon ze me helaas niet zeggen. Wat blijkt uit de echo ik heb teveel eitjes in me rechter eierstok zitten. Me linker eierstok kon ze niet zien. Maar als er iets mis was dan had dat wel zichtbaar geweest. Tja dat is weer eens wat anders. Ze zei ook dat teveel eitjes beter was dan te weinig hier kunnen ze iets aan doen aan te weinig niet.
    Door de hoeveelheid eitjes kan me hormoonhuishouding in de war zijn.
    Ze hebben ook bloed geprikt daar krijg ik 21/3 de uitslag van.
    Als ik idd niet zonder hulp verder kan, en die kans is groot, dan gaan ze me pas helpen wanneer me vriend helemaal gestopt is met roken (en blowen, dat zou ik überhaupt al heel fijn vinden!!)

    Mijn vriend en ik wilde al een pauze inlassen want dit is allemaal zo frustrerend.. Voel me alleen maar ellendig. Dat is het me allemaal niet waard.. Nu eerst weer wat leuke dingen gaan doen en even niet aan ZW worden denken.
     
  2. Bbibi

    Bbibi Fanatiek lid

    20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    he wijffie!

    wat een ellende allemaal!
    teveel eitjes in je eierstok oftewel PCOS neem ik aan?
    Dan heb je helaas dezelfde pech als ik :(
    heel vervelend en heeeel frustrerend! heb je je man zijn zaad uitslag nogmaals gekregen ofniet?
    hopelijk is dat wel weer wat beter!
    En goed dat je het nu weet! dan weet je iig waar je aantoe bent!
    dan kun je hopelijk snel geholpen worden in de MMM !

    heel veel sterkte wijffie! xxx
     
  3. xprissiex

    xprissiex Fanatiek lid

    8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen pcos hoor. Had gewoon veel eitjes. Waarschijnlijk zijn daardoor me hormonen wat van slag. Moet wachten op een ongi als ik die al krijg. Maar dan alsnog helpen ze me niet meer omdat mijn vriend rookt enzo. Als ik niet uit mezelf ongi wordt dan hebben we voorlopig pech.. Maar hebben toch besloten om even een pauze in te lassen. Eerst maar weer helemaal gezond zijn. Dat vind ik belangrijker. En als hij nu stopt dan moeten we trouwens nog drie maanden wachten.
    Ik heb in januari toch al een uitslag gehad! Die was niet zo best. Nu moet hij 10 april weer maar weet niet of dat nog doorgaat. Maar laat het hem gewoon wegbrengen. Ziekenhuis kan me wat!

    Mag trouwens toch aannemen dat als ze het vermoeden had dat ik pcos zou hebben dat ze dat wel had gezegd? Heb haar er niet over gehoord. Gewoon veel eitjes. Hormonen waren ook helemaal in orde.
     
  4. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Heel veel follikels in je eierstokken duidt inderdaad vrijwel altijd op PCOS. Het zijn geen eitjes, het zijn blaasjes en kleine cystes. Het schopt alles hormonaal gezien in de war en de oorzaak ligt ook altijd in verstoorde hormoonwaardes.
     
  5. xprissiex

    xprissiex Fanatiek lid

    8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zei toch echt tegen mij dat het eitjes waren en mijn hormoonwaardes waren goed. Hebben ze allemaal nagekeken. Als ze mijn verkeerd geïnformeerd heeft mag ze rennen voor d'r leven! ;)
     
  6. Bbibi

    Bbibi Fanatiek lid

    20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @prissie zoals jippie zegt en ik ook, (niet om je bang te maken) maar dat is PCOS! artsen willen niet altijd deze benaming in de mond nemen, ze zijn daar nogal voorzichtig mee! maar het is wel pcos! mijn hormonen waren verder ook helemaal goed! alleen ik heb wel pcos! alleen waarschijnlijk een ergere vorm aangezien jij nog een vrij mooie cyclus hebt en ik had dat totaal niet!

    van het zaad van je hub wist ik! alleen ik dacht dat je miss al voor een 2e keer was geweest maar dat wordt dus april zo te lezen?

    Doe rustig aan en denk aan jezelf!
     
  7. xprissiex

    xprissiex Fanatiek lid

    8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik het echt schandalig dat ze me zo weg heeft gestuurd. Ze zei gewoon dat ik waarschijnlijk gewoon een cyclus had overgeslagen. Gebeurd wel eens vaker. Zou dan nu ergens weer ongi moeten worden. Zo niet dan moest ik terug komen en dan krijg ik iets om het op te wekken maar dat doen ze pas als mijn vriend niet meer rookt (en blowt) snap überhaupt niet waarom hij dat doet!! Bah.
    Maar je maakt me niet bang hoor eerder kwaad. Zij had dit moeten zeggen. Had voor me vriend ook een betere motivatie geweest om te stoppen.
     
  8. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Er bestaat niet zoiets als simpelweg een keer teveel eitjes hebben. Heel veel follikels is het teken van PCOS. Teveel follikels is niet iets wat zomaar ontstaat, het heeft een reden. Ookal zouden je hormoonwaardes in orde zijn, dan nog klopt er iets niet. Een vrouw met een gezonde cyclus heeft niet teveel "eitjes". PCOS is er in verschillende vormen. Het belangrijkste gevolg is dat je eisprong weg blijft en dat je daardoor geen cyclus hebt en dus ook niet ongesteld wordt. Dat komt overeen met jouw klachten, evenals het echobeeld van PCOS.

    PCOS is iets wat meestal blijvend is. Ik weet niet of je overgewicht hebt? Soms kan het helpen om af te vallen als je te zwaar bent. Je gyn doet het voorkomen alsof het niet erg is om PCOS te hebben. Natuurlijk zijn er ergere dingen. Maar veel vrouwen met PCOS kunnen alleen zwanger worden met hulp van hormoonmedicatie. Die medicatie wordt alleen verstrekt als je onder behandeling bent van een gyn. Dus dat betekent vaak ook op controle, andere onderzoeken. Het zwanger worden wordt daardoor wel meteen een medische aangelegenheid.

    Tevens is het zo dat je die medicatie alleen zult krijgen, als er ook werkelijk op de natuurlijke wijze kans is op een zwangerschap. Als de zaadkwaliteit heel slecht is, is er meer nodig dan alleen hormoonmedicatie. Het heeft geen zin om hormoonmedicijnen te nemen en vervolgens amper kans te hebben op een zwangerschap, als de zaadkwaliteit heel slecht is. Als je in aanmerking wilt komen voor verdere behandeling, dan zal je vriend toch echt moeten stoppen met blowen. Artsen zullen geen ovulatie-inductie, IUI of IVF/ICSI willen doen, als je er zelf je best niet voor doet om het te laten slagen.
     
  9. xprissiex

    xprissiex Fanatiek lid

    8 mei 2012
    1.108
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik snap nu wel dat er iets niet klopt maar ik kan daar toch echt weinig aan doen. zij heeft mij weer weggestuurd met de info wacht maar af, je zal waarschijnlijk wel een ongi hebben overgeslagen. Als ik er geen ongi komt dan zal ik nogmaals met het zkh bellen en dit voordragen. Wil wel weten waar ik aan toen ben. Mijn vriend en (vooral) ik hadden al besloten om een pauze in te lassen. mijn gezondheid is op dit moment belangrijker dan onze kinderwens.

    Nee ik heb zeker geen overgewicht. ik ben verder gewoon gezond. al ben ik de laatste tijd gewoon erg druk geweest (misschien ook gewoon wel TE veel stress gehad)
    mijn Gyn doet het niet voorkomen alsof het niet ernstig mijn Gyn heeft het nooit over PCOS gehad! Ik had gewoon wat veel eitjes en daardoor kon me cyclus van slag zijn. Wij lopen al bij de fertiliteit vandaar dat ze ook die echo hebben gedaan. En ja er zijn ergere dingen.. dat weet ik.. zie het genoeg om ons heen.

    Met alle respect hoor maar ik weet dat mijn vriend moet stoppen met roken en blowen al is dat laatste lang niet zo moeilijk als het eerste. Hij rookt al zijn hele leven en zelfs nu dat hij MOET stoppen is het nog allemaal heel moeilijk. En ja de 1 zal hier minder moeite mee hebben als de andere dat is nou eenmaal zo.... Zelfs wanneer je graag kinderen wilt.
    We weten nog niet of zijn zaad echt slecht is laatste test was in januari en toen had hij griep gehad daarom moeten we volgende maand terug komen. Ik hoop dat zijn zaad dan gewoon in orde is of iig beter.
     
  10. eloveh

    eloveh Actief lid

    26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook PCOS. was ook naar de gyn doorgewezen nadat ik 5 maande niet ongesteld werd. en bij mij is het zo dat ik clomid slik om een eisprong op te wekken maar hij wil niet echt aan slaan en dan heb ik er teveel... een zogeheten "kralenkrans" allemaal kleine blaasjes.. het probleem is dan ook.. als er eenmaal een ei wil groeien heeft het geen plek in de eierstok om door te groeien.. ik word het nu een beetje beu na 2 jaar maar heb afgelopen afspraak nog eens goed met de gyn gesproken en die zei als het echt niet wil lukken kunnen die kleine blaasjes wegbranden zodat het grootste eitje ruimte krijgt om te groeien en vervolgens te springen! maar maak je niet druk.. PCOS is niet heel extreem erg en zijn genoeg middelen om wel tot een resultaat te komen. Als je een eisprong heb word je meestal ook ongesteld.. dus ik denk dat dat dus het probleem is!

    groetjes en veel sterkte...
    oja btw: ik heb er zelf ook last van dat ik soms echt de informatie uit mijn gyn moet trekken.. weet niet of dat bij jou ook zo is maar je heb het recht om alles te weten!!!
     

Deel Deze Pagina