tot wanneer kleding wassen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miranda22, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    Hallo hier,

    Ik vindt hier heel veel info over dat je babykleertjes eerst moet wassen.
    Maar tot wanneer moet dit?
    Mijn moeder en tante werken bij h&m en die komen af en toe met tassen vol kleding aan zetten en af en toe zitten er zulke leuke dingen in die ik xander meteen zou willen aandoen maar dan moet het nog eerst gewassen worden.

    Zou het nu al af en toe kunnen om gewoon meteen aan te trekken of is het slimmer het voor lopig nog van te voren te wassen?

    groetjes miranda
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik was zelfs mijn eigen kleding nog steeds voordat ik het aantrek. er zitten allemaal opmaakstoffen in de kleding die mij vreselijk jeuken als ik ze meteen aan doe. vaak vind ik kleding ook wat smoezelig doordat iedereen het heeft aangehad om te passen. hier gaat alles meteen de wasmachine in, even op een kort programma van een half uurtje of zo. dan kan hij het de volgende dag meteen aan!
     
  3. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik was mijn nieuwe kleding ook eerst hoor. Niet alleen vanwege de chemische stofjes maar je weet maar nooit wie er met zijn vieze handen aan heeft gezeten.
     
  4. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik was alles van te voren, voor mijzelf, voor mn vriend en voor de kleintjes gewoon hetzelfde. Vind het niet fris zo vanuit de winkel, en al helemaal niet als mensen het gepast kunnen hebben enzo. Maar al zit het in plastic verpakt dan nog was ik het eerst van te voren. Vind dat gewoon frisser.
     
  5. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    deze kleding komen niet uit de winkel he, deze gaan vanuit het magazijn direct bij hun een tas in dus dat is niet het geval, alleen me me moeder of me tante heeft er dan aan gezetten, die klerenhebben dan nog niet in de winkel gelegen.
     
  6. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben met 6 maanden ermee gestopt. Voor mezelf was ik het ook niet eerst. En ik vond 6 maanden wel een mooie grens..
     
  7. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik was ook alles uit.
    ik vind het vies omhet zo aan te doen.
    en het ruikt al helemaal niet lekker!
     
  8. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Als je het eerst wast (kinder- of grote mensenkleding) dan absorbeert het veel beter!
     
  9. Christina83

    Christina83 Actief lid

    28 dec 2007
    268
    0
    0
    Het is puur wat je zelf het fijnst vindt. Mijn kraamverzorgster zei destijds dat je i.v.m. die opmaakstoffen rompertjes altijd van tevoren moet wassen en bij de rest van de kleding hoeft dat niet. Dus in principe is het niet 'gevaarlijk' als je bovenkleding niet eerst was, maar voor de frisheid is het natuurlijk wel lekker.
     
  10. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik was geen nieuwe kleding van tevoren. Rompertjes wel.
    Volgens mijn kraamverzorgster hoefde dat niet.
     
  11. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ik ben er denk ik bij maat 68 mee gestopt. Alleen als het heel stug voelt ofzo, was ik het eerst. Zo doe ik dat voor mezelf ook. Rompertjes was ik meestal wel eerst even, niet omdat het anders 'gevaarlijk' is, maar gewoon omdat ze dan lekkerder voelen. Ik denk dat je nu wel gewoon over kan schakelen op je eigen gewoontes, evt. in stappen door eerst de rompertjes nog wel te wassen en de rest niet.
     
  12. Rompertjes was ik wel als ze nieuw zijn. En dan vaak eigenlijk alleen nog een spoelwasje, nog nieteens een heel programma.. Maar dan gewoon spoelwasje, met wat wasverzachter eventueel..

    En bovenkleding, hangt ervanaf hoe het ruikt, en voelt...

    Voor mijn eigen kleding ook, afhankelijk hoe het ruikt en aanvoelt..
     
  13. maartje1983

    maartje1983 Actief lid

    29 apr 2007
    184
    0
    0
    Ik was ook alleen de rompertjes en de bovenkleding was ik eigenlijk niet, het ligt er bij mij inderdaad ook aan hoe het voelt en hoe het ruikt.
     
  14. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Ik heb nog nooit iets 'voorgewassen'....
     
  15. fioontje

    fioontje Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik was alles eerst, omdat ik er zelf altijd uitslag van krijg als het niet gewassen is
     
  16. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik was ook alles van te voren, van mezelf en van de baby
     
  17. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hallo allemaal,

    bedankt voor de reactie,s het ging mij echt alleen erom als er iets heel gaafs bij zit,om het dan voor die dag alleen aan te hebben en dan was ik het wel, maar er zitten af en tie zulke leuk ekleding bij, dat ik dat dan meteen wil aantrekken ,maar met de truitjes kan dat dus wel.

    Groetjes miranda
     
  18. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    je wil niet weten hoeveel mensen er dan al aan de kleertjes hebben gezeten hoor. ik verkoop zelf ook kinderkleding en het hele proces van stof tot kleding in de winkel is erg lang en daar werken veel mensen mee ;)
     
  19. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier hetzelfde!
     
  20. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook, ik was al het nieuwe spul voordat Joris of ik het aankrijgen. Mijn vriend maakt dat niks uit, die hoeft het niet gewassen te hebben als hij iets nieuws heeft. Maar ik vind kleding uit de winkel gewoon heel stug en stinken! Dus hier gooi ik alle nieuwe kleding op 30 graden in de machine zodat de stugheid en de geur eruit is!
     

Deel Deze Pagina