Talulah met haar te korte LF in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Talulah, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talulah

    Talulah Bekend lid

    15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ik heb even een topic opgestart want misschien zijn er wel meer mensen met een te korte LF die graag willen weten wat er aan gedaan kan worden. Ik heb zelf niet veel kunnen vinden op internet dus vandaar hier mijn verhaal:


    Vorig jaar in aug. de implanon uit mijn arm laten halen. Na 2 cycli begonnen met temperaturen want mijn ongi kwam wel heel erg snel.

    Na een aantal keren tempen kwam ik er achter dat mijn LF gemiddeld 7/8 dagen is, veel te kort dus. In feb. 08 doorverwezen naar de gyn. na enig aandringen van mijn kant bij de huisarts.
    Volgens de gyn. moest ik me niet druk maken en kon ik met zo'n korte LF wel zwanger worden, wel mocht ik 2x bloedprikken omdat ik net na mijn eisprong zat. Eind maart terug naar de gyn. om het resultaat van het bloed te bespreken, ik vond hem enorm gedaald maar de gyn. blijkbaar niet :( Zij stuurde me naar huis om na een half jaar weer terug te komen, ik heb het vermoeden dat dit standaard protocol is omdat je meestal een jaar bezig moet zijn voor ze echt verder gaan kijken.

    Vandaag weer naar de gyn. want het is nu een jaar geleden dat ik gestopt ben met anticonceptie.
    Ik kreeg meteen een formulier en potje mee voor het zaadonderzoek voor hubbie, ik mocht meteen een afspraak maken voor een samenlevingstest. Voor deze test moet ik volgende week donderdag opnieuw het zkh. dan word die test gedaan en dan krijg ik meteen een gyn. onderzoek via een inwendige echo.

    Daarnaast heb ik progestan mee naar huis gekregen voor deze cyclus en de volgende. Deze kan ik vaginaal inbrengen of gewoon via de mond, met deze pillen start ik op dag 16 en moet ik 3x per dag innemen.

    Tja....we zullen wel zien de komende tijd...
     
  2. Miss Mommy

    Miss Mommy Niet meer actief

  3. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo Talulah,

    Ik had hetzelfde probleem: een LF van 7/8 dagen. Ik heb in totaal 6 iui's gehad, en vanaf iui 2 kreeg ik ook progestan (later utrogestan, maar dat is hetzelfde). Daarmee is mijn LF opgerekt naar zo'n 15 dagen gemiddeld. En bij iui 6 had het resultaat!

    Ik moet ze (nog steeds) vaginaal inbrengen, omdat het volgens mijn arts dan dichter bij het doel zit en sneller en beter werkt. Bij mij was 2 keer per dag 2 gelukkig genoeg, ik zat er ook niet op te wachten om ze op mijn werk in te brengen... Het blijft vies he :)

    Heel veel succes ermee, hopelijk heeft het snel resultaat!
     
  4. Talulah

    Talulah Bekend lid

    15 okt 2007
    680
    0
    0
    Hallo Srb

    Gefeliciteerd met je prille zwangerschap!

    Mag ik vragen wat de reden van IUI is geweest. Het stomme is dat ik ook een voorgevoel heb dat we straks IUI moeten gaan doen, maar waarom mijn voorgevoel dat zegt....ik heb geen flauw idee :(

    Hoelang moet je door blijven gaan met die pillen, tot hoe ver in je zwangerschap?

    Groetjes Talulah
     
  5. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Dank je :)

    We waren al 14 maanden bezig, en ik was nog niet zwanger, dus daarom mochten we met iui's starten. Hoewel ik mijn cyclus al vanaf het begin precies bijhield, geloofde mijn arts pas na iui 1 dat mijn LF te kort was. (omdat ik toen na anderhalve week alweer voor een uitgangsecho in haar stoel zat...) Sindsdien kreeg ik progestan.

    Hoe lang je door moet gaan, verschilt per ziekenhuis. Sommige mensen moeten 10 dagen na de bevruchting al stoppen, en sommige moeten dus maanden doorgaan... Ik moet ze tot en met week 9 gebruiken waarschijnlijk. Ik heb ook wel eens gehoord van iemand die ze 3 maanden moest gebruiken. Hoe meer hormonen ze uberhaupt voorschrijven, hoe groter de kans dat je ze lang moet gebruiken, heb ik het idee. In ons ziekenhuis doen ze bijvoorbeeld ook geen iui in eigen cyclus, zelfs niet als je een prima eigen cyclus hebt, gewoon om de kansen te vergroten.
     
  6. Talulah

    Talulah Bekend lid

    15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een samenlevingstest. Ze hebben meteen een kweek afgenomen voor Chlamydia.
    Bij de inwendige echo zat een heel groot blaasje van 2,4 mm waarvan ze eerst dacht dat het mijn ei was. Toen ze naar de andere eierstok ging zat daar wat vocht en had ze het vermoeden dat mij ei al geprongen is (mijn temp. is vanochtend ook omhoog gegaan dus dat verbaasd me niks) en dat dus dat andere blaasje een cyste is :(

    toen ze de samenlevingstest onder de microscoop ging bekijken bleken er maar 2 niet levende zaadjes aanwezig te zijn :(
    Vriendlief moet nu zo snel mogelijk een zaadonderzoek doen, deze staat voor a.s. dinsdag gepland.

    Ik had aan de ene kant al een onderbuikgevoel dat het zaad weleens niet goed kon zijn.....maar aan de andere kant....ik zit nu thuis en het is toch wel even 3x slikken :(
     
  7. Miss Mommy

    Miss Mommy Niet meer actief

    Je weet, ik denk aan je!

    Ben s benieuwd wat ze bij mij te zeggen hebben 9 september!
     
  8. Talulah

    Talulah Bekend lid

    15 okt 2007
    680
    0
    0
    Vorige week hebben we de uitslag gekregen van het zaadonderzoek, deze was gelukkig goed.
    Wel moet de samenlevingstest in de toekomst nog een keer gedaan worden.

    In mijn volgende nieuwe cyclus gaat er een HSG gemaakt worden, daar zie ik wel een beetje tegenop. Maar goed als je graag iets wil dan wil je er bijna alles voor doen. ;)
     
  9. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey Talulah,

    Fijn dat het zaadonderzoek goed was, dat is al een zorg minder. Succes volgende maand met de HSG. Ik heb m vorige wek gehad. Het is geen fijn onderzoek, maar het is te doen. Sterkte.

    Liefs Zora
     
  10. Talulah

    Talulah Bekend lid

    15 okt 2007
    680
    0
    0
    Vanmiddag heb ik de HSG gehad, het viel me 100% mee!
    Ik heb niet echt pijn gehad, het is alleen een rot gevoel.

    Volgens de gyn. was alles goed met mijn eileiders en de vloeistof liep goed door. Nu moet ik over 2 weken terug komen om de foto te bespreken en te bespreken wat we nu verder gaan doen (als we al iets gaan doen)

    Ik heb zelf het vermoeden dat we de samenlevingstest nog eens moeten doen en voor de rest zullen we wel weer 4 maanden gaan aankijken.
     
  11. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Fijn dat het meeviel meid. Bij mij was het wel te doen maar het inspuiten van de vloeistof deed erg pijn, mijn eileiders liepen op sommige plekken ook niet helemaal goed door misschien dat het daarom zo'n pijn deed.

    Succes verder!

    Liefs Zora
     
  12. Talulah

    Talulah Bekend lid

    15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ben net weer terug van de gyn. de HSG was verder goed.

    aankomende maandag krijg ik opnieuw een samenlevingstest omdat de vorige negatief was.
    Als blijkt dat deze wel positief is dan hebben we 50% kans om op de natuurlijke wijze zwanger te worden en moet ik het weer een half jaar aankijken.
    Als de test negatief is dan hebben we gezien mijn leeftijd (32 jaar) maar 25% kans om op de natuurlijke manier zwanger te worden.
    Ik heb een folder meegekregen over IUI en ik moet gaan overleggen met mijn partner of we dat willen als de test negatief blijkt volgende week.

    :( ik voel me k..
     
  13. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey Talulah,

    In ieder geval fijn dat de HSG goed was. Dat is weer een zorg minder toch?

    Hebben jullie al nagedacht over bijvoorbeeld IUI? Of zou je zelf liever nog een half jaar proberen?

    Het zou natuurlijk fijn zijn als de slt dit keer positief is, maar als dat betekent dat je weer voor 6 manden naar huis moet? Aan de andere kant 50% is best veel kans.

    Moeilijk hoor. Sterkte alvast met het nadenken en nemen van de beslissing straks.

    En een dikke knuffel!
     
  14. Talulah

    Talulah Bekend lid

    15 okt 2007
    680
    0
    0
    Nou ik heb net mijn 2e samenlevingstest gehad, bij de 1e waren er 2 onbewegelijke zaadcellen gevonden. Vandaag....is er geen enkele zaadcel gevonden :( Het zaad van mijn vriend is getest en was voor 63% goed.

    Ik had weeeer iemand anders die de test bij mij deed, heb nu 2x een samenlevingstest gehad en 1x de HSG en nog nooit door mijn eigen gyn. gedaan :( Ik vind het nu een beetje vervelend worden want nu moet ik tot volgende week woensdag wachten tot ze me weer op belt en om te bespreken hoe nu verder.

    Ook hier puilde de wachtkamer uit, net als vorige week was het echospreekuur en daar word ik dan niet happy van. Tussen al die zwangeren voelde ik me steeds ongemakkelijker worden.
    Door die drukte in de wachtkamer heb ik echt het idee dat ik een nummer ben, alles moet ook vlug vlug :evil:
     
  15. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    He bah! Vervelend zeg dat je tussen al die zwangeren zit. Bij ons zitten de zwangeren een stukje verderop in de hal en vind ik het al confronterend.

    Balen dat de uitslag niet goed is maar misschien wel fijn dat er nu waarschijnlijk wel actie ondernomen wordt toch? En nee, ik snap ook niet waarom het allemaal zo lang moet duren. Kan ze niet gewoon vandaag bellen?

    Yep ik ben ook helemaal paardengek, mijn hele leven al. Ben er mee geboren haha. Vind het een heerlijke uitlaatklep tussen al dat gezeur in de medische molen.

    Ben benieuwd wat woensdag het verdere plan voor jullie wordt.

    Sterkte met wachten.

    Liefs Zora
     
  16. Miss Mommy

    Miss Mommy Niet meer actief

    Meissie, zoals je weet, ik denk aan je...

    Dikke knufff
     
  17. Talulah

    Talulah Bekend lid

    15 okt 2007
    680
    0
    0
    Nou vandaag rond 16.20 uur zou de gyn. bellen, ik maar wachten. Om 16.35 uur ben ik zelf maar gaan bellen maar toen was er geen medewerkster meer aanwezig dus had ik pech. Eigenlijk was ik boos want ik dacht dat de gyn. me weer eens vergeten was, zal namelijk niet de eerste keer zijn :rolleyes:

    Om 5 voor 5 ging mijn telefoon, ik was bij een klant aan het werk die op 2 meter afstand van mij bezig was, lekker makkelijk praten dus maar niet heus :(

    De gyn. had even met een arts overlegt die meer verstand had van IVF (waarschijnlijk heeft die dan ook meer verstand van een LF ofzo?) Maar goed, die had aangegeven dat mijn zuurgraad misschien te hoog is en dat ik daarom 2 neg. samenlevingstesten heb....duh...dat van die zuurgraad had ik ook al zelf bedacht...en dan moet mijn gyn. er iemand anders bijhalen? :rolleyes:

    Nu moet ik weer opnieuw een samenlevingstest doen, alleen nu moet ik 4 uur voor de daad met een vaginaal douche gevuld met een theekopje lauw water en een theelepel soda :confused: mijn binnenkantje spoelen :(
    Als dit positief werkt dan moeten we dat 4 maanden proberen.
    Als dit niet werkt dan gaan we beginnen met IUI.

    Nou ja ik zie het allemaal wel weer...
     
  18. Miss Mommy

    Miss Mommy Niet meer actief

    Wat een gedoe... we kunnen beter zelf voor gyn spelen ondertussen! ;)

    X Miracles
     
  19. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Pff daar wordt je ook niet vrolijk van zeg. Het is natuurlijk wel een oplossing maar wat een gedoe meid.

    Liefs Zora
     
  20. Talulah

    Talulah Bekend lid

    15 okt 2007
    680
    0
    0
    Ik heb inmiddels de 3e sam.lev.test gehad. We gingen heen op dag 11 van mijn cyclus. Via mijn temp. was ik er al achter gekomen dat ik mijn eisprong waarschijnlijk al op dag 8 gehad had.
    Hij is nog nooit op dag 8 geweest :(
    Toen de gyn. ging kijken klopte het ook, er was weinig slijm en met de echo zag hij een corpus luteum. De eisprong was inderdaad al geweest.
    Toen hij het slijm na ging kijken bleek er weer geen zaad te vinden :(

    Vorige week woe. belde mijn eigen gyn. op, ze had me op de wachtlijst gezet voor de IUI.
    Ik ga nu naar een andere afdeling toe, de wachtlijst duurt zo'n 2/3 maanden en dan word ik opgeroepen voor een eerste gesprek :confused:
    We moeten dus vrij lang wachten, aan de ene kant vind ik dat wel beroerd. Aan de andere kant heb ik het nu een beetje opzij geschoven, even rust in mijn hoofd.

    Omdat mijn eisprong op dag 8 was en we dus niet op tijd geklust hebben vond ik het niet nodig om utrogestan te gebruiken. Mijn afgelopen cyclus was hierdoor 16 dagen, weer met een korte LF van 8 dagen :(

    Op naar de IUI
     

Deel Deze Pagina