Tampongebruik pijnlijk

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Eliesjee, 10 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hoi allemaal, ik vraag me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben.

    Ik ben 3 maanden geleden bevallen van ons meisje met behulp van een knip. Nu ben ik al voor de 3de keer “ongesteld”, eigenlijk gewoon bloedingen door de pil heen. Want voor welke reden dan ook is dat ook helemaal ontregeld.
    Maar nu probeer ik het dus voor het eerst weer met tampons en het voelt echt verschrikkelijk, net alsof je er een mes insteekt elke keer met wisselen.
    Tijdens de seks is het ook nog wel pijnlijk in het begin maar een tampon is natuurlijk helemaal niks daarbij.
    Wat ook vreemd is, is dat het pijnlijke gevoel aan de andere kant zit van de knip, aan de buikkant.
    Zijn er andere die dit herkennen en is dit over gegaan? Zouden het kleine haarscheurtjes zijn?
     
  2. sannekirre

    7 mrt 2017
    52
    31
    18
    NULL
    NULL
    Het komt vaak voor dat tampongebruik plots pijnlijk wordt na een bevalling, dat is al een paar keer voorbij gekomen hier op het forum. Sommige vrouwen kunnen ze gewoon niet meer gebruiken nadien, bij anderen gaat de pijn na een paar maanden over.
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  3. tinnecat

    tinnecat Lid

    7 mrt 2017
    63
    32
    18
    Je leest het inderdaad vaak dus je bent zeker niet de enige. Soms is de vagina te wijd en schuift je tampon naar beneden, soms te strak en dan doet het gewoon pijn.
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bij mij ging dat na verloop van tijd weer over. Er is nog hoop :)
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  5. MartheLief

    5 dec 2019
    5
    3
    3
    Vrouw
    Ik weet van twee vriendinnen van me dat ze geen tampons meer konden gebruiken na hun bevalling. Zoals anderen hier al schreven komt het dus vaker voor.
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  6. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Heb je last van de huid, als in het littekenweefsel? Dat is namelijk stug. Dat heeft tijd nodig om weer soepeler te worden zowel inwendig als uitwendig. Beetje masseren elke dag helpt. Is de pijn niet van de knip maar van spieren dat kan namelijk ook. Zeker als de tampon wat lager zit dan drukt dat tegen de spieren aan. Of het is vanbinnen een beetje verzakt. Dat is ook niet vreemd.
    Zelf kan ik ook geen tampon meer velen. Gebruik het enkel op m’n zwaarste dag. Dan pas als je goed vol is kan ik het er pijnloos uithalen. Beetje persen en dan een nieuwe inbrengen. En dan met een nat doekje wat opfrissen zeg maar.
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Na de 1e lukt het pas weer na 8 maanden om een tampon in te kunnen doen, zonder pijn. Maar wel de mini variant. De normale maat bleef ik altijd voelen.

    Bij de jongste nog geen tampon geprobeerd, dus geen idee...
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  8. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Ik vond tampons ook pijnlijk na de bevalling. Na de eerste overigens geen last van gehad maar toen was ik pas 9 maanden na de bevalling voor het eerst ongesteld. Bij de tweede na 4 maanden en toen dus wel pijnlijk, ook al had ik maar een klein cultuurtje met 1 hechting. Volgens mij zijn het een soort schaafwondjes die nog gevoelig zijn.

    Ik ben om die reden een cup gaan gebruiken, veel fijner!
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  9. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Cultuurtje = ruptuurtje :roflmao:
     
    RachelleNM, Eliesjee en spruitje80 vinden dit leuk.
  10. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik had na een giga ruptuur na 5 maanden een keer kort bloedverlies, en tampon was drama. Pijn, verzakte of kiepte scheef in vagina. Baalde enorm. Daarna pas eerste menstruatie na 16 maanden (halleluja borstvoeding) en toen ging het vrijwel probleemloos! In het begin moest ik de grootste maat gebruiken, anders kiepte hij alsnog scheef, maar na een jaar of 2 kon ik ieder formaat probleemloos gebruiken zoals voorheen. Dus het kan zeker goed komen, maar mogelijk duurt het wel een tijd...

    Edit: nu ik terugdenk, zolang ik borstvoeding gaf had ik nog best last van droogte/ruw gevoel. Dus toen bracht ik tampon in met klein beetje vaseline, was veel comfortabeler. Pas na staken borstvoeding (22 maanden) kon ik daar mee stoppen.
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  11. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik had zelfs last na 2 keizersnedes, terwijl er dus bij mijn vagina niks hoefde te herstellen. Dus misschien is het van binnen toch wat verzakt. Alleen de OB procomfort tampons lukken die zijn wat gladder. Die andere droge lukken niet zo. Het lukte dus pas bij de 3e menstruatie denk ik.
     
    Eliesjee vindt dit leuk.
  12. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Raar om te zeggen maar fijn dat het zo herkenbaar is. En hopelijk komt het inderdaad goed want ik heb echt een bloedhekel:roflmao: aan maandverband.

    Vind het gewoon zo vreemd, het doet alleen pijn met inbrengen, zodra het zit voel ik er niks van en ook verwijderen geen enkel probleem. Ook de plaats waar het pijn doet klopt niet naar mijn gevoel, precies tegenover het litteken van de knip:confused:.

    Maarja, we zullen het wel zien of het over gaat. Misschien over een paar maanden eens laten checken als het dan nog zo is.

    Bedankt allemaal voor jullie verhalen!:)
     
  13. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.893
    2.682
    113
    Jij hebt het over schaafwondjes, zitten die van binnen?
    Dat zou namelijk mijn pijn kunnen verklaren. Ik ben nu 6 weken bevallen en heb af en toe steken in mijn vagina net of er een mes steekt.
    Maar wat jij zegt zou dan logisch zijn
     
  14. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Ja klopt, na een bevalling heb je schaafwondjes aan de binnenkant van je vagina. Op zich geneest het best snel, want het is slijmvlies. Maar kan echt nog wel een poosje gevoelig zijn. Dat wordt ook nog versterkt doordat door (borstvoedings-) hormonen je vagina minder vochtig wordt in de maanden na je bevalling.

    Wat jij zegt over steken kan trouwens ook bandenpijn zijn. Misschien herken je het van tijdens je zwangerschap, dan staat er zoveel druk/rek op je banden dat je steken kan voelen, in je onderbuik, liezen en/of vagina. Na de bevalling is je baarmoeder aan het krimpen en moeten al je organen hun plek weer terug vinden. Ook dat kan voor bandenpijn zorgen.

    Klinkt mij in ieder geval niet als iets geks.
     
    Anne2019 vindt dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Bij mij was dat mn bekkenbodem maar ik liep al met BI ookal weigerde de vk dat te erkennen. Als t bij inspanning is of resulteert in een zwaar gevoel, dan even rust nemen (bij zwaar gevoel liggen).

    @TS alleen profcomfort gaat hier goed. Voor de nacht heb ik tegenwoordig de nachtvariant (stond ook raar te kijken maar dat ging goed).

    Door BI, beenlengteverschil en permanente spierschade (knip) is bij mij de boel scheef. Een spier doet t werk van 2 en gaat t ook niet rustiger aan doen, rekken is bij mij ook lekker zinloos (tegen hypermobiel) de andere kant doet gewoon mee.

    Op menstruatiedagen heb ik al meer last van mn bekken, het hangt dus echt af hoe t er voor staat of ik wel of geen tampon kan gebruiken.
     
  16. Pioenroos92

    Pioenroos92 Fanatiek lid

    28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik zag je titel en kreeg gelijk al de rillingen:$ Herken dit heel erg! Ik heb er 10 maanden na mijn bevalling last van gehad. Kon geen tampon in...laat staan een piemel:confused:

    Ik was naar de huisarts geweest na 6 maanden, zij vertelde dat dit bindweefsel was en dat het toch nog wel even kon duren. Ik had overigens 5 hechtingen 3 binnen en 2 buiten. Na de bevalling van onze 2de geen last meer gehad:thumup: Hopelijk is het gauw over bij je!
     
    Eliesjee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina