Tand aanslag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PixieDust, 14 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PixieDust

    PixieDust Bekend lid

    12 mrt 2019
    537
    493
    63
    Vrouw
    Hoi mama's.

    Sinds mijn zoontje zijn tandjes door zijn heeft hij al aanslag onderin zijn tanden. Ik poets (soms terwijl ik hem echt even tegen moet houden) iedere dag heel goed. Niet te lang dat hij overstuur ervan raakt natuurlijk. Doe het soms even met een pauze tussendoor. Maar ondanks het poetsen is er een witte rand onderin bij zijn tanden. Kent iemand dit? Komt dit vaker voor of kan dit echt alleen bij een tandarts verholpen worden?

    Vriendin van mij zei dat het nu nog niet belangrijk is, omdat ze nu alleen nog maar het gevoel van tanden poetsen onder de knie moeten krijgen en ze deze tanden nog zullen verliezen. Maar ik zou het heel sneu vinden als hij een slecht gebit zou krijgen en eventueel gepest wordt ermee.

    Tips zijn uiteraard welkom.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.138
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zulke witte aanslag komt ook bij jongere kinderen regelmatig voor. Ook bij de kinderen die nagenoeg niet snoepen en waarvan wel 2x per dag goed te tanden worden gepoetst.
    Maar zo'n overdwarse streep als bij jouw kindje heb ik zelf nog niet eerder gezien.
    Ik zou gewoon eens polsen bij je tandarts wat het kan zijn en of er wat aan gedaan moet worden.
    Meestal gaan ze pas rond hun 2e verjaardag voor het eerst naar de tandarts, maar dat duurt bij jullie nog een half jaartje zie ik.
    Ik zou ze even bellen en vragen of je een fotootje door kan sturen, waar ze even bij mee kunnen kijken.
     
  3. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Het lijkt geen aanslag, maar een witte vlek in het glazuur. Kan erfelijk zijn of als hij als ooit eens is gevallen waardoor de tandkiem beschadigd is.. en zo zijn er nog wel meer redenen waarom het zou kunnen.
    Maar als je het niet vertrouwd dan even langs de tandarts, die kan je vast geruststellen en het duidelijker zien.
     
  4. PixieDust

    PixieDust Bekend lid

    12 mrt 2019
    537
    493
    63
    Vrouw
    Ja, ik ga aankomende week de tandarts bellen. Wilde ik al eerder doen, maar het zat eerst tussenin de midden tanden. Daar ging het ineens weg en daarna werd een andere tand weer erger. Het lijkt dat het steeds verplaatst. Dus ik hoopte dat het door meer poetsen weg zou gaan. Helaas niet
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.138
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.944
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier had oudste dochter dat ook met een aantal melktanden en dit kwam door het antibiotica gebruik toen ze baby was. Ik hoefde er niks mee te doen en ze heeft een gezond blijvend gebit zonder vlekjes etc
     

Deel Deze Pagina