tandjes, auw!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Wollig, 16 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Hoi,
    Zoontje van bijna 9 mnd is de laatste weken zijn tanden aan het gebruiken. Een week geleden beet hij opeens héél hard, en sindsdien heb ik aan die tepel constante pijn of irritatie. Zelfs schuivende stof van kleding doet pijn, terwijl er niets te zien is.

    - Hij doet het aan het eind van de voeding
    - Beide borsten, maar het meest rechts, waar ik altijd al minder productie gehad heb
    - Eerder zonder tanden deed hij het ook wel eens met zijn kaakjes.
    - Ik heb altijd "afgestraft" door hem van die borst te halen, even wachten en daarna evt de andere borst nog te voeden, maar de gebeten borst in die voeding niet meer aan te bieden.

    De ene keer voel ik wat bijten, de andere keer is het meer vasthouden met zijn kaken en dan knijpt hij ook nog met zijn vuistje/nagels om soort van los te trekken. Vandaag trok hij gewoon keihard aan het vacuüm tot dat los floepte, dat was écht de meest pijnlijke ooit!
    Door zijn handje, of het trekken met zijn hoofd of omdat hij het zo plotseling doet, lukt het niet vaak om met mijn vinger ertussen te komen. Hij kan echt lekker rustig liggen drinken en me opeens pijn doen.

    Is het te weinig melk? (Omdat hij het aan het eind doet. Op zich heb ik een prima productie, laatst liet hij tussendoor los en spoot de melk er nog uit) Of juist teveel melk als zijn buikje al vol zit? Of heeft hij pijn door doorkomende tandjes? Of zijn het zijn oortjes??

    Het is heel frustrerend. Dochter heb ik ruim een jaar gevoed en dit keer wilde ik weer aankijken tot wanneer het goed voelt, maar op deze manier duurt het toch niet lang meer.

    TIPS??

    Zou het helpen om een paar dagen te kolven en alleen via fles aan te bieden? Omdat hij dan even uit de cyclus komt??
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik had rond 9mnd ook zoiets dacht ik, maar bij mij was t na paar dagen streng zinn over .. misschien nog mamas op facebook gfoep met tips?
     
    Wollig vindt dit leuk.
  3. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.755
    1.339
    113
    Vrouw
    Hier was het de reden om met 9 maanden te stoppen. Hij ging toen ook echt lopen spelen leek het ipv drinken. Steeds loslaten, aanhappen, bijten. Bij mij was het sowieso niet doordat ik onvoldoende melk had, hij heeft een paar keer een straaltje in z’n gezicht gehad door het loslaten haha. Voor mij was 9 maanden ook prima zo, dus niet heel veel moeite gedaan het op te lossen. Na een week of 2 vooral t gevoel dat hij er minder behoefte aan had en de lol was er voor mij af. Hopelijk krijg je hier goede tips!
     
    Wollig vindt dit leuk.
  4. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Hij heeft in de afgelopen dagen 3 nieuwe tandjes gekregen. De teller staat nu op 7.
    Tussendoor nog één avond/nacht/ochtend zonder bijten gehad en toen be
    gon het weer en ontdekte ik nummer 3.
    Dus ik denk wel echt dat dat het is. Soms huilt hij flink en als ik dan over zijn tandvlees wrijf wordt hij relaxt. Arm kind.

    Op het kdv bijt hij ook op de fles. Dus dat elimineert dat het productie zou zijn.

    Ik let nu goed op (niet meer spelen op mijn telefoon tijdens het voeden) maar nog steeds doet hij het zó plots dat ik vaak te laat ben. En dan doet het zo pijn dat ik verstijf en niks meer kan. Want ik heb inmiddels in beide tepels een sneetje en af en toe bloed in mijn borstcompressen.

    Ik twijfel nog om tepelhoedjes te kopen voor zolang, tot hij het afgeleerd heeft..
     

Deel Deze Pagina