Hoi dames Kiki heeft nu ongeveer een week last van droge wangetjes. Heb een tube gehaald van zwitsal die speciaal voor de wangetjes is. (Op het wangetje). Maar hier krijgt ze een beetje uitslag van. Wat smeren jullie?
Eeeh.. ik smeer ook Zwitsal, hier geen uitslag. Ik heb ook creme van Weleda, weer- en wind balsem, voor op de wangetjes, misschien is dat wat?
ik smeer zwitsal bad-creme, die was goedkoper officieel te gebruiken na het douchen/ baden, maar ik gebruik het dus voor de schrale wangen ik heb het idee dat het door het huilen (de tranen) komt.
Sienna heeft er sinds een weekje ook last van. Ik smeer er meestal Zwitsal zachte oliegel op en soms zinkzalf van Zwitsal wat ik normaal dus op de billetjes doe.
Geen zwitsal gebruiken. Zwitsal staat bekend om allergische reacties. Je kunt weer en wind balsem van weleda proberen. en anders gewoon vaseline of zoals iemand al zei vaseline lanette dat smeert wat fijner. (te koop bij de apotheek).
Hier de creme van Balneum, ruikt ook niet en is lekker vettig en dik. Helpt goed bij Fleur. Ze heeft een hele droge huid. Op haar lichaam smeer ik wel Zwitsal omdat ik het al in huis had en er op haar lijf geen last van heeft. Gezicht en hoofd met Zwitsal creme of haarlotion en ze heeft er meteen last van...berg enzo. Groetjes, M
Hoi, Ik hoorde van het CB dat er geen vaseline op mocht omdat Vaseline niet ademt. Het is een dikke vaste substantie. Ze gaf als tip zalf met Lanoline erin. (zit ook in zwitsal op het wangetje) Maar ook in de creme van Weleda. Groetjes Bella
Jij hebt geen pure vaseline meegekregen, maar waarschijnlijk lanette of cetromacrogol. Pure vaseline kan wel op droge huid, maar er bestaat een kans dat het eczeem erger wordt. Maar er zijn ook artsen die juist wel zeggen dat pure vaseline weer goed is juist omdat het de huid afsluit. Het sluit het daarmee namelijk ook af voor invloeden van buiten af. En nog even over Zwitsal, het hoeft ook niet dat zwitsal meteen een allergie opwekt, maar bij langer gebruik wordt de kans op een allergische reactie groter, je bouwt als het ware een allergie op. Omdat kinderen met een gevoelige huid over het algemeen ook gevoeliger zijn voor allergieen wordt het sterk afgeraden zwistal producten te gebruiken.
Ik gebruik voor Sophie van baby sebamed creme,voor haar gezichtje,die is ook zo gevoelig,echt geweldig spul. Bij etos hebben ze proefmonsters misschien een idee? Groetjes,
Je hebt helemaal gelijk, heb net even gekeken op de tube. En het is inderdaad vaseline Lanette. Moet zeggen dat het ook heel goed werkt op zijn billetjes. Ruben had last van luieruitslag wat we niet wegkregen. Maar met vaseline lanette dus wel. Liefs, Tanya