Tape op arm verwijderen (pijnloos)

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 30 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    De fysio heeft afgelopen week mijn arm ingetaptet. Toen het er eenmaal op zat begon ik me toch een beetje zorgen te maken of niet al mijn haren en vel mee zou komen zodra het er weer afgehaald zou worden. Maar de fysio deed een beetje of het vanzelf los zou laten.

    Inmiddels (4 dagen later) heb ik er al mee gezwommen en aantal keren gedoucht maar het zit er nog perfect op :$... Maandag moet ik terug en ik neem aan dat ze de tape er dan afhaalt voordat de behandeling start (spier is zwaar overbelast). Nu is mijn plan om de tape er thuis zelf al af te halen zodat ik dat hopelijk pijnloos kan doen. Iemand een idee? Kun je ook geen spul kopen waardoor het los laat?
     
  2. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.204
    744
    113
    home sweet home
    Baby olie op het tape smeren? Zo krijg ik in ieder geval de plakresten weg van bepaalde goed plakkende pleisters.
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Vroeger kreeg ik als kind ook wel sporttape om mijn enkel bij turnen.

    Wij leerden dat als je het er heel snel van af trekt het dan het minste pijn deed. Dat klopte ook echt.

    Maar dat is al bijna 30 jaar geleden...dus misschien is er inmiddels een middeltje op de markt gekomen waardoor je het er vanaf kunt weken.
     
  4. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Mijn voet is een paar weken geleden ingetaped geweest en daarmee mocht ik absoluut niet in het water komen. (Vanwege loslaten en evt. smetten eronder) Toen dit 1 keer per ongeluk gebeurde, liet het dan ook los... ja ik moest nog wel wat trekken, maar dat het nat was hielp wel!
     
  5. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Mijn rug is laatst helemaal ingetaped (schrijf je dat zo😂 ) en ik heb t er, na 1,5 dag toen het nog goed vast zat, in 1 ruk afgetrokken, moest wel een paar keer doordat het meerdere stukken waren. Maar echt dat werkt het beste. Ja, het doet even pijn maar uiteindelijk is dat beter dan steeds kleine stukjes los pielen.

    Je kan ook vragen of iemand anders het doet. Dan kun je ook niet zo snel denken dat het pijn doet.
     
  6. jongenmeisje

    jongenmeisje Bekend lid

    2 jan 2012
    838
    0
    0
    Je kunt ook leukotape remover kopen
     
  7. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Insmeren met wat (olijf)olie :) Dat weekt de lijm van de tape los :D
     
  8. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    1. Waarom laat je het de fysio niet doen?
    2. Mocht je wel zwemmen met een zwaar overbelaste spier, ook al was het ingetaped?
     
  9. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Ik zou hem er op laten zitten tot bij de fysio eigenlijk. Wellicht kan hij er nog langer op blijven... maar heb je dat niet besproken wat je zou doen?
    En als je hem er wel af wilt halen dan even paar keer nat maken en inweken. Vervolgens ahw de tape eraf rollen.
    Maar hij laat zeker uiteindelijk vanzelf los en dan valt het wel mee met de haartjes.
    Bedenk dat als je met olie gaat werken er niet direct nieuwe tape op kan. Huid mag dan niet vettig zijn nl.
     
  10. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Even een tipje. Als je het met baby olie of zoiets doet, Geef t de tijd om in te werken.
    Pleisterresten hier gaan iedere 2 dagen met een blistex lippenbalsem. Insmeren, halfuurtje wachten en dan verwijderen
     
  11. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113

    Ik wil het de fysio niet laten doen omdat ik bang ben dat zij die tape er gewoon afscheurt omdat zij natuurlijk geen tijd heeft om het voorzichtig te doen. En ik ben zelf niet gaan zwemmen maar met mijn zoontje. Hij moest zwemmen maar ik hoefde niet echt iets te doen alleen er bij staan in het water (maar toen werd ik dus wel nat).

    Bedankt voor de tips ik ga het met babyolie proberen!
     
  12. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Je zit nu jezelf bang te maken met ideeën, die niet noodzakelijk ook echt waar zijn, maar succes.
     
  13. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
  14. Jinxx

    Jinxx Fanatiek lid

    12 jan 2014
    1.932
    915
    113
    Gewoon tanden op elkaar en het er zo snel mogelijk aftrekken. Lijkt mij de handigste en meest effectieve oplossing...
     
  15. Kitsune

    Kitsune Actief lid

    30 mrt 2016
    449
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier veel tape gehad wegens blessures, en je moet het ook niet voorzichtig doen. Gewoon in een keer eraf, zoals de dames boven mij (althans enkele) ook zeggen. Is even een seconde pijnlijk, maar dan ben je er wel vanaf. Zoiets voorzichtig proberen te doen is echt masochisme. ;)
     
  16. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus, valt echt reuze mee. 😉
     
  17. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.163
    379
    83
    Ik tape mijn voeten met curetape en haal hem er onder de douche altijd vanaf. Even weken en dan gaat het heel makkelijk. Eventuele lijfrenten met wat (baby) olie. Geen drama van maken want dat is niet nodig!
     
  18. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    En? Gelukt?
     
  19. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.739
    113
    Inderdaad, als het kinesiotape is; tegen de haarrichting in trekken, de huid tegelijk strak houden en zoveel mogelijk tegen je huid aan duwen terwijl je trekt (dus dat je huid niet omhoog komt)
     

Deel Deze Pagina