Tarwekiemolie en zwanger zijn?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Summer1991, 14 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summer1991

    Summer1991 Niet meer actief

    Hallo,

    Ik had gister een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Zo blij! Alleen maak je je al gauw weer zorgen. Vast herkenbaar?!

    Ik was deze ronde gestart met tarwekiemolie. Kan ik dit doorblijven slikken?! Kan dit kwaad?
     
  2. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zou het even overleggen met de verloskundige! Geen idee namelijk. Wat waren je overwegingen voor tarwekiemolie?
     
  3. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
  4. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.405
    362
    83
    Zuid-Holland
    Kan geen kwaad, ik gebruik het ook nog steeds. Flesje is nog steeds niet leeg, gebruik het maar 1x per dag.
     
  5. Summer1991

    Summer1991 Niet meer actief

    Bevorderen van eicel, bevruchting en innesteling.
     
  6. Summer1991

    Summer1991 Niet meer actief

    Dankjewel voor de link! Klopt! Daar moet je idd mee stoppen omdat dat invloed heeft op je cyclus.
     
  7. Summer1991

    Summer1991 Niet meer actief

    Oke! Welke gebruik jij? Wat zei jouw vk erover?!
     
  8. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik ben de hele zwangerschap vitamine E (het werkzame bestanddeel in tarwekiemolie) blijven slikken zonder problemen. Ik heb het onderstaande toen op internet gevonden, op een website die ik sowieso al graag raadpleegde (https://natural-fertility-info.com) en heb hun richtlijnen gevolgd:

    Vitamin E
    Vitamin E amounts up to 600 IU per day in the first trimester of pregnancy (use only 50 IU if you have high blood pressure, heart disease, or diabetes) has been shown to help prevent miscarriage in women with a history of recurrent miscarriage.

    Vitamin E supplementation has been shown to help prevent premature rupture of the membranes (amniotic sac) in pregnancy. It appears that vitamin E may increase the quality of the amniotic sac.

    Vitamin E may inhibit proper coagulation of the blood; therefore, it should not be taken in high amounts close to delivery. Pregnant mothers should avoid taking more than 800 IU per day during the 3rd trimester onward; this will decrease the risk of hemorrhage during and after delivery.
     
  9. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.405
    362
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb een flesje met pure tarwekiemolie van De Tuinen. Hiervoor gebruikte ik capsules van het kruidvat, maar die kon ik niet meer vinden.

    Ik heb het niet met de vk overlegd, had zelf gevonden dat het geen kwaad kon en vitamine E juist goed is bij een zwangerschap .
     
  10. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D Waarom zou je het door willen blijven gebruiken als bovenstaande al bereikt is?
     

Deel Deze Pagina