Tas in tas ipv luiertas?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Yummy, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik heb rondgekeken naar luiertassen, maar vind het eigenlijk een beetje onzin om er een te kopen want ik vind ze gewoon echt niet mooi. Er is 1 tas die ik wel leuk vind, maar daar hangt een prijskaartje van €289 aan en dat gaat me net even te ver voor een luiertas. ;)

    Ik ben van plan om voor "erbij" een cowboysbag te kopen en deze wil ik gewoon als tas gebruiken, maar ook als luiertas.

    Nu ben ik opzoek naar een soort van "tas" die ik in deze tas kan doen wanneer we met de kleine ergens heen gaan enzovoort. Zodat ik niet alle prulletjes altijd bij elkaar moet zoeken. Ook zoek ik een los verschoningsmatje.
    Nu zag ik bij Kruidvat al een soort van luiertas voor in je gewone tas, maar deze vond ik niet echt mooi en ook niet groot genoeg. Weet toevallig iemand of zoiets als wat ik beschrijf bestaat? En waar dit (en/of losse verschoningsmatjes) te krijgen is?
     
  2. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik snap het hele luiertassengedoe ook niet zo. Ik had gewoon een oude toilettas met luiers, doekjes en wat andere spullen die ik in mijn tas deed. Als verschoonmatje propte ik een hydrofiel er bij.
     
  3. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Haha nee ik zie de noodzaak ook niet zo! Alhoewel ik het wel handig vind om iets te hebben waar ik zeg maar altijd een setje kleertjes met luiers/doekjes in kan hebben en die ik zo in mijn tas kan stoppen als we weg gaan (en er uit kan halen als ik zonder de kids op pad ga).
    Maar ik zou die luiertassen niet meenemen als ik even alleen de stad in ga of iets met vriendinnen ga doen, dus dan koop ik liever gewoon een mooie tas voor erbij :D
     
  4. thelovebug

    thelovebug Actief lid

    22 aug 2011
    160
    0
    0
  5. HOG

    HOG Niet meer actief

  6. ninaroos

    ninaroos Lid

    17 apr 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedere gewone tas werkt, bij onze zoon hebben we een 'gewone' converse gebruikt met standaard wat luiers + doekjes erin, schone kleertjes en een handdoek als verzorgingsmatje. Beviel prima!!
     
  7. Daro

    Daro Fanatiek lid

    1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Bij tassenwinkels hebben ze sowieso die tas-in-tassen. En anders kunnen ze ze vast voor je bestellen.

    Verschoningsmatjes verkopen ze bij iedere babywinkel, kosten maar een paar euro.

    En verder geef ik je groot gelijk, iedere tas werkt en met zo'n tas-in-tas kun je gemakkelijk de spulletjes van de ene tas in de andere doen. Ik gebruikte al vrij snel een gewone tas waar ik meestal alleen een paar luiers, doekjes en schone kleertjes in deed. Flesje en poeder enzo nam ik alleen mee als dat nodig was (en naarmate je kindje ouder wordt en minder vaak drinkt is dat steeds minder nodig).
     
  8. Anne09

    Anne09 Fanatiek lid

    11 aug 2011
    1.290
    57
    48
    Ik heb ook gewoon en tas van mezelf gebruikt. Billendoekjes, luiers etc. erin en een verschoningsmat van little dutch, werkt prima zie niet in waarom je een dure luiertas nodig hebt. Ik heb nogal wat tassen dus ééntje aangewezen om dienst te doen als luiertas.
     
  9. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Thnx allemaal! Zal jullie tips eens bekijken :)

    Ja inderdaad. En bij mijn zoontje heb ik bv gegeven en dat wil ik nu sowieso de eerste maanden weer gaan doen, dus dan heb je ook geen poeder en flesjes nodig.
     
  10. tetta

    tetta Fanatiek lid

    19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet zonder luiertas kunnen want die van mij zit echt altijd propvol met luiers, doekjes, flesje, reservekleding etc
     
  11. KateK

    KateK VIP lid

    26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ik heb een pip studio tas (kun je in verschillende maten krijgen) en bij prenatal een los verschoningsmatje gekocht. Ik vond de luiertassen ook niet mooi of veel te duur.
     
  12. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar dat past toch ook allemaal in een gewone tas? Waarom moet dat perse in een tas die de naam "luiertas" draagt? :D
     
  13. KateK

    KateK VIP lid

    26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    vaak zitten er in een luiertas meer vakjes aan de binnenkant met echt veel ruimte.. en in een gewone tas meestal alleen een zakje met een rits en een vakje voor je mobiel.
     
  14. philly88

    philly88 Actief lid

    27 jan 2012
    131
    0
    0
    bij de eerste een luiertas gehad,!! met het idee hoort erbij hahah best handig op het begin met veel vakjes etc.maarjah nu bij de 2e word het een gewone tas ook omdat ik de luiertassen niet zo mooi vind en bij de 1e hing er dus ook een prijskaartje aan van 300 jezus wat d8 ik..
    nu ga ik gewoon opzoek naar een mooie tas met wat opbergvakken :) en verschonigsmatje had ik een snoozebaby dingetje weet even niet hoe het heet super leuk!! handig voor te verschonen en daarin zitten vakjes voor je pampers en billendoekjes en die vouw je daarna weer klein op!! echt een must bij mij
     
  15. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook nooit een luiertas gebruikt, althans, ik heb hem na een maand weggegeven en toen hebben we een rugzak gekocht want we dragen dochter altijd in de draagdoek of drager en mn man gaat echt niet met zo'n roze schoudertas lopen. De eerste maanden sleep je nog best veel mee, maar nu stop ik een luier + doekjes + koekje + beker drinken in mn handtas. Ik zou er idd gewoon een toilettas oid voor gebruiken in een eigen tas.
     
  16. Lentes

    Lentes Niet meer actief

    Hier een stoere tas gekozen waar ook mijn man mee over straat wil. Alle troepjes blijven erin zitten zodat we weinig gedoe hebben als we weg gaan, alleen vers eten erin en klaar! Tas gaat ook mee naar de oppas.
     
  17. mamawenny

    mamawenny Lid

    21 dec 2008
    44
    0
    0
    wij hebben bij de eerste ook een dure luiertas gekocht vaam oilily. heb hem erg veel gbruikt en vond het fijn dat er veel vakjes inzaten maar het matje heb ik NOOIT gebruikt, had dus beter een gewone tas kunnen kopen. nu de tweede op komst is koop ik een hele mooie "normale'' tas met veel vakjes en koop er een los matje bij. Dan kan ik de tas later nog voor mijzelf gebruiken. Bij de tweede wordt je toch wel bewuster van de dingen die je eigenlijk niet nodig hebt.;):)
     
  18. Kanshebber

    Kanshebber Fanatiek lid

    23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Op mijn cadeaulijstje prijkt een luiertas, maar dan wel een stoere waar ook mijn partner mee over straat durft. En maar € 55. Meer zou ik er ook echt niet aan willen uitgeven, maar ik moest toch iets kopen want mijn huidige tassen zijn echt te klein.
     
  19. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.653
    113
    wil nu ook nog geen luiertas kopen, eerst maar kijken wat voor tas uberhaupt fijn is, zeker aangezien ik ook meer wil gaan dragen dan de kinderwagen gebruiken. Dus ik ga experimenteren met een rugzakje en een schoudertas, en dan zien we nog wel eens of we ooit een aparte luiertas (en wat voor model) aanschaffen of onze gewone tassen blijven misbruiken.
     
  20. yessie

    yessie Fanatiek lid

    27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Bij MvM krijg je nu overigens zo'n 'luiertas-in-tas' wanneer je iemand anders aanmeldt! Weet zo niet of ze los te vekrijgen zijn.

    Zelf had ik een 'luiertas' van de Kruidvat. Leuke vrolijke kleurtjes en kostte maar €10,00. Vond dat leuk zat. Een vriendin heeft gewoon een hele diepe tas gekocht en gebruikt die als luiertas.
     

Deel Deze Pagina