Tattoo en werken in de zorg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Meisje89, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje89

    Meisje89 VIP lid

    9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Ik ga in september verpleegkunde studeren, ben nog aan't denken over een tattoo maar weet niet of ik zou wachten tot ik vast werk heb (om dan aan werkgever toestemming te vragen) of om gewoon te zetten en hopen dat ze er geen problemen van maken.

    Zou voor op mijn (rechter waarschijnlijk) pols zijn.

    Wat zou jij doen?
     
  2. Linana

    Linana Niet meer actief

    Mijn beste vriendin werkt in de psychiatrische verpleegkunde en heeft een tattoo op de binnenkant van dr pols en voet. Hier maken ze geen probleem van en ze heeft inmiddels 3 werkplekken gehad.

    Het is maar net hoe je werkgever ernaar kijkt en over denkt ;)
    Ik zie trouwens regelmatig meiden met een tattoo in het ziekenhuis of verzorghuis
     
  3. MamavanEL

    MamavanEL Niet meer actief

    Ik heb zelf 2 tattoos en werk in de zorg. Binnenkort laat ik mijn 3 e zetten.
    Nog nooit wat over gehoord.
     
  4. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou als patiënt er geen problemen mee hebben, zou r zelf niet eens.bij.nadenken eigenlijk..
    Dus tja, zou me er als werkgever ook niet heel druk over maken.
    Ik weet alleen niet hoe in de zorg er over gedacht wordt..
     
  5. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik heb er wel 1 maar dan op mijn bovenarm Ik zorg altijd wel dat hij bedekt is op het werk. Waarom weet ik zelf eigenlijk ook niet...
     
  6. Gerdatje

    Gerdatje Fanatiek lid

    27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Zou hem lekker laten zetten. Zolang je geen rare dingen op je pols zet lijkt me het wel lukken. Vooral on 2012... ;)
    Als patiënt zou ik liever een tattoo zien, en iemand die rook. Hangt altijd zo`n rare geur om heen.
     
  7. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Mn moeder heeft er 1 op haar vinger en werkt al jaren in de zorg met tattoo! ;)
     
  8. Merryl

    Merryl Fanatiek lid

    25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Gewoon doen hoor. Er zijn ook mensen die je gaat verzorgen/behandelen met een tattoo dus denk niet dat het een probleem is.
     
  9. Nynke Jellie

    Nynke Jellie Bekend lid

    1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik zou hem ook gewoon laten zetten. Kan me niet indenken dat een eventuele werkgever daar moeilijk over zou doen. Tuurlijk, wat niet kan, maar dat zegt dan denk ik meer over een werkgever dan over jou. ;)
    Ik werk zelf in een verpleeghuis maar heb ze er daar eigenlijk nog nooit over gehoord, dat het problemen zou geven.
     
  10. Lexxie

    Lexxie Fanatiek lid

    16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Werkte voorheen zelf ook in de zorg en heb 3 tattoos.
    Heb zelfs vroeger een wenkbrauwpiercing gehad. Later die eruit gehaald een een klei. Staaje door mijn lip gehad... Niemand die er wat van gezegd heeft hoor!
     
  11. Kwabbernoot

    Kwabbernoot Fanatiek lid

    18 apr 2010
    3.248
    1
    0
    n.v.t.
    Uhhm ja t hangt er wel vanaf wat denk ik. We hadden een stagiaire lopen die had op zijn (kale)hoofd een heel groot oog en hij zat echt helemaal onder de tatoos. Dit was prima hoor, maar ik vond het zelf niet zo netjes staan.

    Als je een discrete tattoo op je pols laat zetten denk ik dat het geen probleem is!
     
  12. klavertje4

    klavertje4 Bekend lid

    15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Oef ik vind dat helemaal niets en zou het ook niet leuk vinden als mijn personeel er mee rond loopt.
     
  13. bloempje28

    bloempje28 Actief lid

    17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt heel erg aan de instelling. Werk in een zeer christelijke zorg instelling, en daar zou het dus absoluut niet gewaardeerd worden een zichtbare tattoo. Maar hier is het ook zo dat je de keuze hebt tussen een broek of een rok tot over je knieën (waar dat laatste de voorkeur heeft)
     
  14. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Bij mij op het werk zijn er een paar op het terein met hele sleeves enz.
    In het verzorgingshuis waren 3 mensen op de afdelinv met zelf tattoos.
    Afijn ze zijn tegenwoordig echt niet zo moeilijk meer.
     
  15. pinguin

    pinguin Bekend lid

    8 apr 2011
    974
    0
    0
    somewhere
    ik heb tattoosleeves en rug, voeten, benen etc en bij mij op het werk maakt het niets uit
    ze kennen me niet anders!
    mijn clienten kijken er niet van op (nou ja, 1 zei dat ik niet goed bij mn hoofd was omdat ze er nooit meer af gaan!:D)
     
  16. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Maar waarom? Omdat jij het persoonlijk niks vind of bewoners/clienten niet?

    Ik heb zelf ook een flinke en werk in de thuiszorg.
    Maar niemand die hem ziet, de mouwen van mijn jasje vallen er ruim overheen
     
  17. jongmam

    jongmam Bekend lid

    17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG


    Waw, jij haalt mij de woorden uit de mond.
    Ik wou precies zelfde vraag stellen, want ik ga ook in sept verpleegkundige studeren en wil ook een tattoo.
     
  18. klavertje4

    klavertje4 Bekend lid

    15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik zelf vind het niets en in hoger functie al helemaal niet als je bijvoorbeeld achter kassa bij de appie zit prima maar niet als sectaresse en hoger.

    Als er niets van ziet helemaal prima dan zeg ik niets maar op de pols en duidelijk zichtbaar not done
     
  19. Meisje89

    Meisje89 VIP lid

    9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Toevallig :D Ben jij er al uit?


    Ik heb besloten het op mijn rechter ringvinger te zetten, aan de binnenkant (de kant die tegen de middelvinger aan zit). Hierdoor zit het nog steeds op een plaats die voor mijzelf goed te zien is, en ringvinger zou volgens bepaalde...weetiknietmeerprecies... in contact staan met je hart. Vandaar dat de trouwring ook aan de ringvinger gedragen wordt.

    Als ik dan ooit een hogere functie zou krijgen of weet ik veel, als ik iemand een hand moet geven dan zie je het niet, want je hand is gesloten dan, en de andere vinger bedekt dan de tattoo. Lijkt me mooie oplossing :) Nu nog een tatoeëerder vinden die dit kan, en dan denk ik dat de afspraak voor vrij snel zal zijn ! (als de prijs mee valt ;) anders eerst sparen)
     
  20. Meisje89

    Meisje89 VIP lid

    9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Kan je daarin wel volgen, voor niet iedereen is het al helemaal ingeburgerd, zo tattoo's. Ik begrijp dat wel, sommige dingen (zoals in de nek ed) zou ik ook wel not done vinden, eender welke functie. Werd vanmiddag in het kruidvat hier in de buurt bediend door een meisje met halve rondjes in haar lip. 2 maar liefst (eentje links en eentje rechts in haar onderlip, de bolletjes aan de buitenkant dus het ringetje zelf aan de binnenkant) Ze hielp me heel goed ed, maar toch, dat uitzicht... Nee, vond er niks aan eigenlijk.
     

Deel Deze Pagina