te groot?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Revi, 4 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revi

    Revi Niet meer actief

    Hai allemaal

    Vorige week heb ik een groei echo gehad (dat stond al ingepland, want vorige zwschappen waren ook spannend) en daarop was te zien dat het kindje goed groeide! Maar... het vruchtwater was iets aan de ruime kant. En hoewel de gyn hierop een goed antwoord had (wat het wel en niet kon zijn) en dat ik mij hier nu nog niet druk om hoefde te maken, begint het bij mij steeds meer malen.
    Nu is het zo dat ik al vrij snel een grote buik kreeg met deze zwschap (3e) en dat ik dat steeds vaker te horen kreeg. Waarschijnlijk verklaard dat royale vruchtwater een hoop icm slecht werkende darmen. Mijn vraag is eigenlijk, heeft iemand dat van jullie ook wel eens gehad tijdens de zwangerschap? En zo ja, wat kwam daar dan uit? (ik weet ook wel dat 85% niet een duidelijke reden/oorzaak heeft, maar ik vind het toch wel spannend. Iedere keer als ik naar mezelf kijk zie ik een voor mij giga buik).

    Lieve groetjes
     
  2. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    jup hier. Alle kindjes hebben bij mij altijd flink de ruimte om te zwemmen. Heb altijd ruim vruchtwater, grote placenta's en enorme buiken. Ook bij de eerste. Hoor altijd al vroeg opmerkingen of het er wel 1 is en wanneer ik uitgerekend ben.
    Meisje 1: 51 cm 3480 gram. Voor een eerste meisje groter dan gemiddeld
    Meisje 2: 53 cm 3980 gram. Ook zeker groter dan gemiddeld haha.
    Jongetje: geen idee nog maar verwacht ook groter dan gemiddeld

    Tot nu toe nooit wat aan de hand. Ze zeggen altijd, de kindjes hebben het errug goed bij jou haha
     
  3. Dizzle

    Dizzle Niet meer actief

    Ik heb er ervaring mee, tijdens mijn vorige zwangerschap had ik ook veel vruchtwater. Dat bleek ook wel toen z'n m'n vliezen doorprikten, kreeg ik nog een opmerking dat ik zo enorm veel vruchtwater had... nou eh.. sorry?o_O

    Maar goed kindje met een normaal gewicht en normale lengte gekregen hoor. Kerngezond:)
     
  4. Revi

    Revi Niet meer actief

    Aaah oké. Ik heb totaal nul ervaring, want de eerste was 2415 en 45 cm en de tweede was 3165 en 48 cm. Vandaar dat ik er ook zo van op lijk dat nummer 3 zo ruim in 't sop zit:)
     
  5. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Deze baby blijkt ook ruim te kunnen zwemmen in het vruchtwater, maar heb dat altijd wel samen met grote kinderen.
    Hier zijn ze nooit onder de 4200 gram geboren.
    En deze baby lijkt haar broer voorbij te gaan van 4500 gram.
     
  6. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Mijn buik was extreem groot, als ik foto’s terug kijk snap ik ook echt de opmerkingen of het geen meerling was haha. Ik had ook heel veel vruchtwater en een grote placenta. Mijn gynaecoloog gaf alleen maar aan dat mijn baby niks te klagen had ;).
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113

    Hahahaha ja ik hoorde bij mij ook: nóg meer? (en voor de derde keer naar die kast...en dweilen). Kind had gewoon een prive zwembad, geen wonder dat ze de pest er over in had.

    Verder kerngezond 3245gram (en 48cm geloof ik)
     
    Dizzle vindt dit leuk.
  8. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Ja hier ook, meet dan genoeg ruimte/ water.
    Kind 1 ( geboren bij 43 weken) 55 cm 5000 gram

    Kind 2 ( geboren met 39+4) 51 cm en 3870 gram.
     
  9. Dizzle

    Dizzle Niet meer actief

    Ik ben daar best boos over geweest hoor. Wat kun je daar nou aan doen als zwangere? o_O alleen maar fijn voor zo'n baby lijkt me :D
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    :eek: :eek::eek::eek::eek: zoooooo dan
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Moah doorprikken van die vliezen was niet zo'n denderende ervaring dus t enige wat ik dacht was "karma".

    Alleen dochter was stampij aan t maken, dus weeën plus een schoppende dochter en een weeënstorm...ik had t niet meer. Ja ze worden rustiger rondom bevalling, leuk de uitzondering te treffen die een tantrum krijgt omdat ze dr jaccuzi kwijt is. Mja karaktertje zat er al vroeg in zullen we maar zeggen.
     
    Pickwickje vindt dit leuk.
  12. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.240
    113
    Uiteindelijk via de nooduitgang hoor, niet vanwege het gewicht maar het was een sterrenkijker. Nr 2 ook maar dat was een dwarsligger. Bij de incisie spoot het vruchtwater er met een straal uit zo tegen de assistent, arme meid was behoorlijk nat
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    Troost, kennelijk gaf ik de gyneacoloog een headshot met vruchtwater. Kreeg ik achteraf van mn man te horen. (ik was toen stoned inmiddels) Ik kreeg nog net mee "en daarvoor hebben we dus een bril, als je m niet vergeet te gebruiken..." (zo'n voorsluitende met een magneetje, geniaal)
     
  14. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Alle zwangerschappen enorm veel vruchtwater. Ook en gevulde buik indd. Bij de derde met gebroken vliezen een aantal weken waren de doktoren alleen maar blij. Wat ik verloor bij toiletbezoek maakte mijn lichaam snel weer aan. Uiteindelijk bij geboorte konden ze nog dweilen omdat er stiekem toch nog rondom haar heen vruchtwater zat.
    Dus ik ben altijd blij geweest met veel vruchtwater.
     
  15. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    #15 Rosy90, 23 jun 2021
    Laatst bewerkt: 23 jun 2021
    Alle drie mijn zwangerschappen had ik alle keren veel vruchtwater.
    De derde zwangerschap zelfs Polyhydramnion
    Ze werd ook 2 weken groter geschat.
    Ze is geboren met 39 weken, 3900 gram en 50cm.
    Ze hadden gewoon allemaal een heerlijk groot zwembad. Alle drie zijn ze kern gezond.
    Bij de eerste zijn mijn vliezen gebroken tijdens het inleiden, en ze bleven maar komen met de matjes om het vruchtwater op te vangen:roflmao:
    De gynaecoloog grapte tijdens de zwangerschap van de tweede al dat hij kaplaarzen aan zou trekken tijdens mijn bevalling:roflmao:
    Alle drie overigens met keizersnede geboren, de eerste een spoedsectio.

    De derde is nu 10 maanden, en echt helemaal gemiddeld. Niet meer ‘groot’ dus.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  16. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij de oudste had ik ook een grote baby en veel vruchtwater.
    Daar was niks mee aan de hand. Hij is met 3575 gram geboren bij 36+6. Voor de termijn dus vrij groot (P95)

    Aan de andere kant heb ik ook een baby gehad met een darmafwijking, waarbij ik juist 'normaal' vruchtwater had.

    Beide keren zei de hoeveelheid vruchtwater bij mij dus niks over de gezondheid van het kind.
     
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik had ook veel vruchtwater, te snel groeiende buik en kind die op p99 en p100 zat. Geen diabetes dus zei de dokter: helemaal oke! Een kind dat goed groeit, is alleen maar mooi :)

    Wel eerder ingeleid vanwege verdenking macrosomie, hij moest wel door de exit passen nog :p

    Ik hoor nog de verloskundige zeggen: wat een groot hoofd zeg! Maar ik zie aan je inwendige littekens dat je al eerder bent uitgescheurd dus de schaar hoef ik niet te pakken!

    Eh hoera?
     
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.874
    15.314
    113
    Die uitzondering had ik dan ook 2x:roflmao: Beide meiden waren tijdens de ontsluitingsfase enorm druk. Niet fijn tijdens de weeën, indd. Heb vooral de oudste in m’n hoofd echt gesmeeeekt om eens stil te gaan liggen:rolleyes:

    Zoon lag muisstil (was zelf misschien ook wat overrompelt van de stortbevalling). Gek genoeg is hij nu de tentafbreker thuis en zijn z’n zussen twee rustige engeltjes:D
     
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.144
    113
    De eerste 5cm was ze wel relaxed eigenlijk. Maar volgens mij was ze echt pisnijdig over dr zwembad. Bij deze bevalling ligt pethidine klaar! Daar trap ik geen tweede keer in. Wat een hel was dat.

    Heel gezeik over gehad bij dochter met onze eigen (oude) vk. Dus in overleg met zkh en vk ander plan nu.
     
  20. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.476
    3.333
    113
    Hier bij m'n eerste juist te weinig vruchtwater op het einde. Moest ingeleid worden daardoor en hij was 3850 gram en 53cm.

    Bij m'n 2e normaal vruchtwater maar weer te hoge bloeddruk op het einde dus weer inleiden binnen 3u was meneer er 4235 en 57cm:roflmao:
     

Deel Deze Pagina