te kort samen en onverwacht zwanger, alleen verder?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Liesblits, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Ik weet niet of er al een topic hierover was, sorry anders daarvoor.

    Zoals het onderwerp al zegt is/was het een beginnende relatie en na niet heel verstandig bezig te zijn geweest ben ik zwanger.
    Ik had er wel een beetje rekening mee gehouden, omdat ik niet aan de pil was en geen MAP heb genomen.
    Maar goed, nu dus zwanger en ik ben er, ondanks de niet ideale omstandigheden, heel blij mee. Ook al is het nog vreselijk onwerkelijk allemaal en kan het ook nog steeds niet geloven.
    Paps geeft in eerste instantie mij de schuld, en na de test (op valentijnsdag) heb ik hem even gesproken maar daarna niet meer.

    Denk dus dat een relatie er niet in zit, en dat ik het in mijn eentje mag gaan opknappen. Gelukkig heb ik familie en vrienden om me heen die me zullen helpen en bijstaan.

    Ik ben benieuwd of er meer dames zijn die maar heel kort bij elkaar waren en gelijk onverwacht zwanger zijn. En het dus uiteindelijk alleen moeten doen.

    Sorry als het een beetje onsamenhangend en warrig overkomt! :)
     
  2. sprits

    sprits Fanatiek lid

    21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    hoi,

    Ik zit niet in hetzelfde schuitje, maar wil wel zeggen dat ik het knap van je vind dat je ondanks de situatie voor je kindje kiest.
    En wat de vader betreft....een kindje maak je toch echt samen.
    Tenzij hij niet op de hoogte was dat je geen anticonceptie gebruikte, maar dan nog kies je samen voor onveilig vrijen.
    Ik wil je sterkte wensen met alles en toch...gefeliciteerd.
     
  3. unscientifique

    unscientifique Actief lid

    6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    De dag dat ik ben uitgerekend zijn we precies 9 maanden samen. En ik ken mijn vriend echt geen jaren verder. Ik denk dat ik hem 1,5 maand kende voor dat we een relatie kregen.
    Zijn reactie was in eerste instantie dat hij heel erg geschrokken was, maar je zou hem niet moeten zien. Hij is nog meer met mijn zwangerschap bezig dan ik. Hij kan echt niet wachten tot het geboren is. (ik was overigens wel aan de pil)

    Dat je vriend alleen jou de schuld geeft vind ik dom, had hij een condoom om moeten doen.
    Het feit dat je elkaar nog maar kort kent wil niet zeggen dat het gedoemd is te mislukken (al heb ik dat argument wel veel gehoord van andere). Je kan elkaar ook 10 jaar kennen en dan kan het alsnog fout gaan.

    Succes
     
  4. Survivor

    Survivor Bekend lid

    23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Het kan inderdaad dat je al jaren samen bent en dat het dan nog fout gaat. Mijn moeder en hij waren zo'n 4 jaar samen toen ik ontstond. Hij was er niet klaar voor en heeft toen de benen genomen. Mijn moeder daarintegen heeft nooit getwijfeld, zij wilde mij heeel graag.
    Maar ook als het heel snel gaat zijn niet alle mannen zo dat ze de benen nemen. Mijn vriend en ik waren 5 maanden samen toen bleek dat ik de 1e keer zwanger was en hij was er juist dolgelukkig mee, alleen ging dit helaas mis. Nu, de 2e keer dat we zwanger zijn dus, waren we op de dag van testen 1 jaar en bijna 1 maand samen.

    De situatie mag dan niet ideaal zijn voor jou, zeker omdat hij het laat afweten, maar ik weet heel zeker dat die kleine met jou alleen ook heel goed groot wordt.
    Succes!
     
  5. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Thnx voor de reacties, doet me goed om te lezen.

    @sprits, Hij wist dat ik niet aan de pil was, en dat we niet heel verstandig bezig waren dus. We hebben het er de afgelopen 2 week dan ook regelmatig over gehad dat dit het resultaat zou zijn. En dan opeens aankomen met het verwijt dat ik de MAP niet wilde nemen..pfff Hij was er op het moment toch echt zelf bij ;)

    @unscientifique & @survivor Fijn dat jij en je vriend wél bij elkaar zijn gebleven! Zo kan het dus ook, als je van de schok bent bekomen. Ik hoop dan ook nog steeds dat het hier ook nog omdraait. Al weet ik ook dat een relatie niet ideaal zal zijn, aangezien hij op ruim 2 uur afstand woont. En ik, helemaal niet nu ik zwanger ben, niet zijn kant op wil verhuizen. Hij heeft daar een dochter, dus ook hij vertrekt niet. En na zijn reacties weet ik niet eens of ik nog wel de relatie wil laten slagen.

    In ieder geval heb ik er geen moment aan getwijfeld om de zwangerschap af te breken. Al zolang als ik me kan herinneren wil ik moeder worden, én ben ik heel erg tegen abortus.
    Ben geen meisje van 16 meer, die onverwacht mama word. Maar beide zijn we volwassen genoeg om te weten wat er gebeuren kan als je onveilige sex hebt ;)
    Ik ga ervoor!
     
  6. mama2be29

    mama2be29 Lid

    7 feb 2012
    14
    0
    0
    He Liesblits!

    Goed dat je er voor gaat. En wat jou ex betreft..... die kan een clubje gaan oprichten met oa mijn ex.. De slappe zakken club!! Wel de lusten,maar niet de lasten... Wist jou ex nog niet dat je van sex zwanger kon worden? ;)

    Jij gaat het ongetwijfeld wel redden! Heel veel sterkte en als er wat is,dan kun je met altijd pb'en!
     
  7. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    Hahahaha! Zullen we hier een clubje voor ze oprichten?
    Ik ga me nu idd nog niet druk maken om hem, en gewoon lekker ff aan mezelf en wurmpje denken. Ook ik moet nog ff beseffen dat het echt is. Al denkt hij dat hij de enige in shock is.

    Thnx voor je lieve berichtje :)
     
  8. Priscilla4

    Priscilla4 Fanatiek lid

    30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hier raakte ik zwanger van mijn vriend toen we 3 maanden samen waren.. en in de maand dat ik mag bevallen zijn we een jaar samen.. dus er zijn ook mannen die er wel voor gaan ook al is het net gepland en zijn ze geschrokken.. vind die mannen die de benen nemen wanneer hun vrouw zwanger is (of ze maar pas samen zijn of al een hele tijd) gewoon lafbekken!!
     
  9. Dippertje

    Dippertje Fanatiek lid

    4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    NULL
    NULL
    Hoezo onverwacht zwanger?? Elke normaal denkend mens begrijpt toch dat er een zeer grote kans aanwezig is dat jez wanger raakt als je sex hebt zonder condoom/zonder pil en zonder MAP :S oftewel in mijn ogen ben jij gewoon bewust bezig geweest zwanger te raken.

    Dus ga nou niet doen alsof het een ongelukje is geweest. Want het is geen ongelukje geweest dit is gewoon een geplande zwangerschap aangezien je alles hebt gedaan om zwanger te raken... geen voorbehoedsmiddelen en wel sex.
     
  10. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    @Dippertje,

    Tuurlijk weet iedereen dat je zwanger kunt raken van onveilige sex, ik ben ook niet achterlijk!

    Maar je idiote beschuldiging dat ik het bewust heb gedaan is natuurlijk complete onzin.
    Ik heb niet bewust sex gehad zonder condoom, jij bent waarschijnlijk 1 van die weinige mensen die nooit in het heetst van de strijd geen condoom gebruikt.
    Als je zo kort samen bent, en nog bezig bent een relatie te creeren ga je niet bewust zorgen dat je zwanger raakt.

    Jij mag denken wat je wilt, en zo zullen er vast nog meer zijn.
    Gelukkig weet ik wél beter.
     
  11. Bougainville

    Bougainville Niet meer actief

    Hier hetzelfde verhaal.
    Al was ik wel aan de pil maar had ik een kuur en dus was de pil niet betrouwbaar.
    Twee weken lang condooms gebruikt maar toch is het misgegaan.
    We waren amper een jaar samen.
    Kon kiezen tussen hem of de baby.
    Vindt t knap van je dat je wel je verantwoordelijkheid neemt.
    En wat de verwekker betreft......dat is gewoon een waardeloze zak.
    Hij was er zelf bij toch?
     
  12. Yasmin84

    Yasmin84 Fanatiek lid

    29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Kende mn vriend net 1,5 maand toen ik zwanger raakte. Is helaas een miskraam geworden. Zijn wel bij elkaar gebleven en ben nu bijna 16 weken zwanger.
    Komende week zijn we 10 maanden samen.

    Jammer dat het bij jou zo gelopen is. En goed van je dat je voor jezelf en kindje heb gekozen. Je komt er wel! En het is fijn dat je fam en vrienden om je heen hebt die je steunen!
     
  13. snippie23

    snippie23 VIP lid

    14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Waar slaat deze opmerking op?
    Tp vraagt hier niet om door jouw beschuldigd te worden.
    Laat iedereen in der waarde.
     
  14. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    aller eerst gefeliciteerd met je zwangerschap :)

    ik kende mijn vriend pas een half jaartje ongeveer, maar we waren sinds ongeveer 3 maanden pas echt heel close (gewoon goede vrienden en veel gedeeld samen.. werden snel heel hecht)
    de dag na mijn verjaardag in februari sprak hij uit dat hij meer voelde en waren we officieel een stel..

    en ergens in april (geloof ik even uit m hoofd) was ik zwanger.. moet wel eerlijk erbij zeggen dat ik al 4,5 jaar bijna nooit ongesteld was ( 1 a 2x per jaar door pcos) want met mijn ex heb ik ook een tijdje in de fertiliteitskliniek gelopen.. dat werd me te zwaar toen gestopt, en of mijn lichaam zelf aangaf dat het geen toekomst had (ik twijfelde steeds meer over de relatie) werd ik niet ongesteld steeds.. en dus ook niet zwanger (gelukkig achteraf :) )

    toen ik mijn vriend leerde kennen heb ik ook eerlijk gezegd dat ik niet aan de pil was omdat ik toch maar 1 hooguit 2x per jaar ongesteld word..en dus ook niet de pil zou slikken.. dus dathij dan maar mooi een rubbertje om moest doen..

    we hebben al vrij snel beiden erover gesproken dat het natuurlijk wel kon gebeuren, en ook uitgesproken dat we wiste dat het dan wel goed zou komen, hij was er klaar voor , ik ook... en het voelde goed..
    of mijn lichaam het zelf regelde werd ik ineens wel ongesteld! en toen nog een keer! beiden (achteraf terug gekeken want ik hield het alleen bij op datum verder was ik er niet mee bezig omdat het normaal zooooveel maanden was wat er tussen zat ;) ) bleek er precies 30 dagen tussen te zitten!

    en de 2e keer ben ik dus zwanger geraakt...
    de eerste keer dacht hij heel erg dta ik zwanger was, maar dat was niet zo, de keer erna voelde ik het gewoon en heb ik getest en bleek zo te zijn...

    het was in begin wel even zwaar in de zin van mijn vriend was normaal de eeuwige vrijgezel en ik was de eerste bij wie hij wel aan de toekomst dacht sinds lange tijd.. dus dat was meer zijn eigen gevoel waar hij mee worstelde.. maar we zijn er door gekomen en hij is de liefste papa ter wereld! ik smelt nog steeds als ik hem en onze dochter samen zie knuffelen en die glimlach als ze hem om zijn nek vliegt en niet los laat :D

    inmiddels hebben we heel veel meegemaakt samen, maar we komen ondanks soms heel zware tijden er steeds sterker uit, en ondanks dat we weleens bijna uit elkaar waren (staat los van dochter hoor) zijn we nu heel hecht en heeft het ons echt sterker gemaakt en gaan we voor een 2e :)

    dochter is inmiddels 2 geworden dus er zijn zeker ook goede verhalen hoor :)

    wij wisten gewoon het zit goed, hij word een goede papa en hij zei altijd jij zou echt een goede moeder zijn..
    familie schrok natuurlijk wel haha...
    die dachten ook echt dat word niks met hem en zijn verleden .. maar ze zeiden wel allemaal (wist ik zelf toen niet) dat ze wel het idee hadden dat ik hem een goede richting op zou duwen..

    en ze zijn tot op de adg van vandaag nog erg blij met mij wat anderen niet is gelukt is mij wel gelukt, hij is serieus geworden, denkt aan de toekomst en doet niet meer alleen waar hij zin in heeft.. hij neemt zijn verantwoordelijkheid..
    en dat is wel een compliment want eigenlijk dacht iedereen jee waar gaat dit heen, dat kan gewoon niet goedkomen we hebben ze toch even het tegendeel bewezen :D en daar ben ik stiekem wel trots op (ook op hem )

    maar als de vader er niks van wil weten en jij er blij mee bent komt het echt wel goed meid! geniet van je zwangerschap.. :)
     
  15. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk

    Dank je wel!!
     
  16. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk

    Ik ben 15 jaar aan de pil geweest, en nadat vorige relatie over was gestopt met de pil. Vond het wel es tijd voor mijn lichaam om het zonder al die hormonen te doen. Tja en dan ontmoet je een leuke man, en denk je dat er toekomst in zit.
    Nog steeds niets weer van hem gehoord, dus ik denk dat het idd een waardeloze zak is. Neem aan dat ie ondertussen wel van de schrik is bekomen ;)

    Thnx voor je reactie, en kan niks anders dan de verantwoordelijkheid nemen. Geen seconde over iets anders nagedacht.
     
  17. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    @Yasmin84 Fijn dat het bij jullie wel goed is gebleven, zelfs na een zware periode na MK. Hoop voor je dat je een mooie gezonde baby op de wereld zet en nog heeeeel lang gelukkig gaat zijn met je vriend.
     
  18. Liesblits

    Liesblits Actief lid

    15 feb 2012
    229
    0
    0
    vrijwilligerswerk
    @stampvamp: THNX!
    Jullie hebben zeker wat meegemaakt samen zeg! En het heeft je sterker gemaakt, mooi om te lezen :)
    Ik ga gewoon de negatieve berichten zoveel mogelijk vergeten, en zoveel mogelijk genieten van de zwangerschap.

    Heb ff je foto's bekeken, mooi zeg!!
     
  19. Dippertje

    Dippertje Fanatiek lid

    4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    NULL
    NULL
    @TS indd, ik ben iemand die met dr hoofd denkt ipv met dr muts...

    En sorry hoor maar word moe van iedereen die tegenwoordig maar per ongeluk zwanger raakt. Als je sex hebt zonder condoom en zonder pil ben je bewust bezig zwanger te raken.
    Of zo stom als het achtereind van een varken...

    We zijn toch wel uit het tijdperk vandaan waarin mensen denken dat je van de eerste keer sex niet zwanger kan raken? Dat voor t zingen de kerk uit gaan werkt..

    En ik laat ts precies in haar waarde....
     
  20. Dippertje

    Dippertje Fanatiek lid

    4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    NULL
    NULL
    Maar ik zal verder niet meer reageren, natuurlijk wil ts niet horen dat ze gewoonweg oerstom bezig geweest is. Nou ik zou zeggen meiden veel suc6 met het knuffelen van ts..

    Toedels
     

Deel Deze Pagina