te lange stopweek..

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Anoniem2626, 15 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem2626

    15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Hallo,

    Deze vraag is vast al vaker gesteld maar het zit me toch niet helemaal lekker. Ik heb de bijsluiter goed gelezen en contact gehad met de huisarts assistente maar die moest het nog allemaal even goed uitzoeken. Ik heb een te lange stopweek gehad. Ik heb donderdag 4 oktober mijn laatste pil ingenomen en ben maandag 8 oktober ongesteld geworden. Nu zou ik vrijdag 12 oktober weer met een nieuwe strip moeten beginnen maar ben dit vergeten en ben nu zaterdag 13 oktober begonnen en heb de pil van vrijdag niet meer gehad. Nu snap ik dat ik de eerste 7 dagen niet beschermd ben maar omdat ik zondag 7 oktober gemeenschap gehad heb (toen was ik nog niet ongesteld) zit het me toch niet helemaal lekker. Dit is 5 dagen voor de langere stopweek/vergeten pil. Begrijp ik goed dat als je een te lange stopweek hebt je in de stopweek zelf ook niet beschermd bent tegen een zwangerschap dus ik wel de kans heb hierdoor? Hopelijk kan iemand mij dit even uitleggen want dit is mij nog nooit overkomen. Alvast bedankt.
     
  2. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Geen paniek, je hebt seks gehad VOOR de dag waarop je met de pil moest beginnen, en je bent dus beschermd. Maar nu dus voor alle zekerheid een week geen seks meer (of met condoom).
     
  3. Anoniem2626

    15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie :) Ja dat dacht ik dus ook maar omdat er in mijn bijsluiter van de pil staat 7 dagen voor vergeten van de pil geslachtsgemeenschap is MAP en 7 dagen seks met condoom. Ook las ik op internet dat als je de 1ste pil van de strip vergeet je alsnog een eisprong kan krijgen als er teveel tijd zit tussen de laatste pil van de strip en weer de 1ste van de nieuwe strip. Vandaar dat ik wat bezorgd ben.
     

Deel Deze Pagina