te strak gehecht ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Chantalleke, 27 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantalleke

    Chantalleke Bekend lid

    6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Na de bevalling bleek dat ik inwendige scheurtjes had die ze helaas toch moest hechten. Maar ik heb het gevoel dat het te strak is...iemand ervaring ??
    (mijn man hoefde de grap niet te maken :D;):) )
     
  2. Punky16

    Punky16 Actief lid

    5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hechtingen trekken altijd. Dat zegt niets. Te strak hechten betekend dat ze een hechting of meerdere teveel hebben geplaatst. Omdat je alleen inwendig bent gehecht lijkt me die kans erg klein. Anders even vragen of de vk of kraamhulp even willen controleren.
     
  3. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Heb je het gevoel dat het te strak is omdat het trekkerig aanvoelt? Want volgens mij is dat normaal. Hoe lang geleden is het gehecht?
     
  4. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Zit je nog in de kraamweek? Dan zou ik vragen de verloskundige er even naar te laten kijken.

    Ik had na een paar dagen ook flink last van de hechtingen. Dat komt vaak voor, aldus de verloskundige. Ze vond het helemaal geen vreemde vraag en heeft ter plekke de hechtingen losgeknipt omdat het weefsel al voldoende aan elkaar was gegroeid. Daarna heb ik er vrijwel geen last meer van gehad, dat was een groot verschil.
     
  5. Wasrek

    Wasrek Actief lid

    3 jun 2015
    454
    1
    0
    Als je echt te strak gehecht bent dan twijfel je niet hoor :D ik was echt te strak gehecht en lag te creperen van de pijn daardoor. Echt tot jankens toe en ik werd volgestopt met pijnstillers. Kon niet lopen, niet zitten, eigenlijk ook niet liggen... Klossen moesten onder het bed uit omdat ik er echt niet in kon komen door die hechtingen. Op dag 4 heeft de vk ze losgeknipt en toen zei ze ook dat ik terecht had geklaagd omdat een aantal hechtingen echt heel strak zat.
    Echt te strakke hechtingen lach je echt niet meer om hoor ;)
     
  6. Wasrek

    Wasrek Actief lid

    3 jun 2015
    454
    1
    0
    Overigens heb ik er nog steeds last van af en toe op de plek waar die hele strakke zaten, dus ik hoop voor je dat het gewoon normaal is allemaal
     
  7. Lilly156

    Lilly156 Fanatiek lid

    9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Oh was rek zoooo herkenbaar! Janken van vreugde toen de hechtingen zijn verwijderd en ik opeens weer een mens was wat zelf uit bed kon, naar de wc en genieten van mijn dochter

    Te strakke hechtingen twijfel je niet over.
     
  8. Chantalleke

    Chantalleke Bekend lid

    6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Ik ben bijna 5 weken verder... Als ik op de wc zit en het van onder wat uit elkaar gaat zeg maar...voelt het zó niet fijn en te strak...
     
  9. Wasrek

    Wasrek Actief lid

    3 jun 2015
    454
    1
    0
    Pfffoeeee nou echt he! Kon de vk die me ervan verloste wel zoenen! Hechtingen deden meer pijn dan de bevalling. Bij de eerste controle van de tweede zwangerschap had ik die vk en ik voelde de opluchting weer haha.

    @ts ik denk dat dit bij de normale genezing hoort em dat wat je beschrijft zou ook je bekkenbodemspieren kunnen zijn. No worries het komt goed, goed werk heeft tijd nodig ;)
     
  10. Sabrinakenneth

    Sabrinakenneth Bekend lid

    28 sep 2014
    565
    0
    16
    NULL
    NULL
    tegen mij hebben ze gezegd dat als je gehecht bent en de verdoving werkt nog je gewoon recht op je kont moet gaan zitten zoals je zou doen als je op een stoel aan tafel zat, dan zetten de hechtingen zich en zou je achteraf een hoop minder pijn hebben, ook doen ze bij ons in het ziekenhuis inlegkruisjes laten vollopen met water, deze in de diepvries en dan na de bevalling (met bescherming tussen) op je geslachtsdelen leggen, dit zou enorm goed zijn voor het helingsproces, maar daar heb jij helaas nu niet veel meer aan.
     
  11. Wasrek

    Wasrek Actief lid

    3 jun 2015
    454
    1
    0
    Zakjes appelstroop in de vriezer ;)
     
  12. momy2b

    momy2b Actief lid

    4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    oo wat doe ik me zelf aan..waarom moet ik dit topic openen en lezen..zelf vind ik ehchten nog enger als bevallen volgens mij....suc6 ermee en hopelijk ben je snel van dat vervelende gevoel af!
     
  13. Wasrek

    Wasrek Actief lid

    3 jun 2015
    454
    1
    0
    Ach het gebeurt niet altijd zo erg hoor! Je kunt de pech hebben... Ze moesten wel bij mij. En ik leef ook nog toch? Ben zelfs zo gek dat ik mijn tweede kindje krijg binnenkort dus alles is relatief ;) dont worry!
     
  14. momy2b

    momy2b Actief lid

    4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha heerlijk die nuchterheid...ben een held op sokken hoor..maar je hebt gelijk.. :)
     
  15. Wasrek

    Wasrek Actief lid

    3 jun 2015
    454
    1
    0
    Ondertussen schijt ik m zelf ook 7 kleuren maar hé ;)
     
  16. Saartje5

    Saartje5 Fanatiek lid

    21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even langs de huisarts, misschien zitten er nog wat hechtingen vast. Dat had ik ook, na een week of 3 heeft de huisarts de laatste eruit gepeuterd.
     

Deel Deze Pagina