Te tevreden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Waldorfmama, 13 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Hey allemaal.
    Wij hebben ongeveer drie maanden geleden een dochter gekregen en al vanaf het begin is ze supertevreden. Zo tevreden dat ze niet goed aangaf te weinig voeding binnen te krijgen om te groeien, waardoor we uiteindelijk nog enkele dagen in het ziekenhuis zaten (met te hoog bilirubinegehalte).
    Met veel afgekolfde voedingen, wakker maken voor voedingen en haar goed warm houden begon ze eindelijk te groeien en de eerste consultatiebureau controle was dan ook helemaal prima. Echter... ik moet haar nog steeds regelmatig wakker maken voor een voeding. Ze slaapt nu met drie maanden nog vrijwel de hele dag. Dit lijkt misschien heerlijk, maar ik vind het vooral erg vreemd.
    Ze wordt wakker, krijgt borstvoeding, kijkt een beetje rond en maakt dan ook wel contact gelukkig. Leg ik haar in de box of in bed, dan kijkt ze nog even rond en valt dan in slaap. Soms moppert ze een beetje, maar ze is nooit echt hard aan het huilen.
    Haar broers waren echt heel anders, met name de oudste: ik had hem voor mijn gevoel altijd aan de borst omdat hij telkens wilde drinken. En hij wilde altijd bij me zijn, dus droeg ik hem in een draagzak om toch iets in huis te kunnen doen.
    Zijn jongere broertje was wel iets makkelijker, die kwam gewoon keurig elke drie uur voor een voeding tenzij het een regeldag was.
    Maar goed, onze dochter dus..
    Hoe normaal is het vele slapen, het nooit ontevreden zijn?
     
  2. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.003
    284
    83
    Misschien een gekke vraag, maar hoe is ze in haar beweging. Haar spierspanning?
    Kan ze krachtig huilen?

    Op een gegeven moment zal je baby vaker wakker zijn. Ook zit er gewoon echt verschil in of je een wakker kind hebt die weinig slaapt of een Klein slaapkopje.
    Misschien nu tm 4 mnd oud een dagboekje bijhouden om voor jezelf duidelijker te krijgen hoe haar ontwikkeling gaat?
     
    Waldorfmama vindt dit leuk.
  3. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.242
    1.673
    113
    Vrouw
    Ik heb zo’n opvang kindje gehad. Die moest je elke voeding wakker maken huilde nooit. In de box bleef ze tot 6 maanden liggen alleen maar kijkend om zich heen. Na 6 maanden veranderde het. Ze ging vrij snel rollen toen en bewegen. Liep rond haar eerste verjaardag. En is nu 2,5 klets nu oren van je hoofd. Maar slaapt nog steeds meer dan gemiddeld.

    Kijk naar je kind als je niet vertrouwd trek aan de bel bij huisarts of cb.
     
    Waldorfmama vindt dit leuk.
  4. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Ze is op zich best sterk, kan haar hoofdje goed omhoog houden en probeerde laatst zelfs een beetje om te rollen. Ik heb haar in deze drie maanden slechts 1x hard horen huilen, maar meestal is het enkel een beetje mopperen.

    Dagboekje bijhouden is wel een goed idee!
     
  5. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Elk kindje is natuurlijk anders maar voor een baby van al 3 maanden lijkt het mij ook wel een beetje gek dat ze bijna alleen maar slaapt. Mijn dochter is ook 3 maanden en slaapt een stuk meer dan mijn oudste overdag maar is nog steeds wel 1,5 tot 2 uur echt wakker tussen de slaapjes door. Je kunt het nog even aankijken en zolang ze het fysiek goed doet is er vast geen reden tot zorg, maar als je het niet helemaal vertrouwt zou ik toch contact opnemen met het CB. Een belletje is zo gepleegd toch?
     
  6. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Als je het niet vertrouwt, zou ik het een keer bij het cb aankaarten. Maar grote kans dat het gewoon haar aard is hoor!
    Mijn middelste was precies zo. Meest relaxte baby ooit, huilde nooit, sliep 20 van de 24 uur en ging pas laat kruipen, lopen, etc. Heel anders dan mijn oudste en jongste! Hij is nu nog een heel rustig, tevreden kind. Ik kan me daar nog steeds over verbazen :D
     
  7. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    Het is je derde, zie ik.

    Onze jongste was ook heel makkelijk, ook twee oudere broers. We hadden het 'baby-lezen' gewoon onder de knie.

    Als je onderbuik gevoel je zegt dat er iets aan de hand is, zou ik het wel aankaarten bij het CB of de huisarts. Maar er is waarschijnlijk niets aan de hand.

    Onze rustige baby is nu trouwens een 6 jarige die precies weet wat ze wil en dit ook opeist. Dus dat je baby nu rustig is, zegt niet echt alles voor de toekomst.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Hier een klein manneke, hij had wel de pech enorme verborgen reflux te hebben en meeega darmkrampen. Maar slaapt als een blok beton.

    Hij is 5,5 mnd nu en met moeite hou je m 1,5-2 uur wakker, dan vindt hij t toch echt wel slaaptijd en gaat mopperen. Niet huilen, maar klagen. Idem voor nu zn tandjes.

    Voor eten hoor je m wel, maar neem gerust je tijd...geen haast, gewoon wanneer het je gelegen komt zou zo'n flessie best gewaardeerd worden. Komt niet verder dan huuuuuuuh-eeeeej. Ritme zit er volgens mij ook alleen maar in omdat hij door die reflux een zo vast mogelijk ritme nodig had/heeft.

    Nee, t echte huilen was alleen met de krampaanvallen en toen we zn reflux ff een paar schoppen extra omlaag moesten krijgen. (Tijdje op nexium gezeten om de boel wat rust te geven).

    Zn zus was een heel ander verhaal. Knipperde met dr ogen en die fles had er al in moeten zitten, vrij vertaald:, "wat nou ik kooooohooom!!! Je bent gewoon te laat!!!"

    Die rolde al met 3 mnd naar dr buik en paar dagen later ook weer terug.

    Dr broer...welneeeee! Die duwt zn billen omhoog, kijkt je aan met ondeugende ogen, maakt een schijnbeweging van rollen en zet een grote grijns op als ie toch maar weer teruggaat...

    Toppunt van luiheid en ik vind t te hilarisch voor woorden.

    Op de KDV babies bij elkaar op een kleed, moet ie niks van hebben. Hij koekeloert liever vanaf schoot of een wipstoeltje. Laat anderen maar bezig zijn, hij kijkt wel.

    Iets proberen te pakken mja als t een makkie is en hij t echt wil hebben wil hij daar wel een koolhydraat voor inzetten, anders wacht hij net zo lang tot hij t van zn zus krijgt. Beetje slim is hij wel, vooral uitgekookt. Gewoon lief lachen en je krijgt alles voor elkaar. Zn zus vindt t prachtig want elke keer dat zij wat geeft (speentje, bijtring, knuffie) krijgt ze een gulle glimlach en zij heeft de energie om dat 100.000 x te herhalen. Ventje heeft een makkie!

    Manneke is super relaxed en content, daar kan je er nog wel 10 tegelijk van hebben (uitgezonderd ds opstartperiode). Maak me overigens geen zorgen, hij groeit prima is alert en laat wel ontwikking zien maar totaal ander tempo dan mn dochter.

    Dat ie niet naar zn buik wil rollen of uberhaupt op zn buik wil liggen kan ik me prima indenken met die reflux. Dat animo was bij mij ook niet zo hoog met die maagzuuraanvallen in mn zwangerschap. Aan spierkracht geen enkel gebrek in elk geval. Maar totaal ander temperament en vermoedelijk ook de reden dat hij zich heel anders ontwikkeld, ventje heeft gewoon weinig haast.

    Had t met een kopie van dochter ook niet gered hoor, maar dit is wel t andere uiterste. :roflmao:
     
    Judith1310 en Zoe123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina