te vaak klussen niet goed voor het zaad?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door missmoon, 11 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmoon

    missmoon Lid

    7 jan 2009
    9
    0
    0
    kinderleidster
    hoofddorp
    klopt het dat elke dag klussen niet goed voor het zaad is. dat het niet optimaal meer is?
    is het beter om het om de dag te doen... of maakt het niet uit?

    kus moon
     
  2. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Heb ook gehoord dat om de dag beter is dan iedere dag., liefs
     
  3. Shanna41

    Shanna41 Actief lid

    23 dec 2008
    281
    0
    0
    Kantoorbaan
    Oosten van het land
    Hoi,

    Dit antwoord staat op internet:

    Dagelijks één of meer keer klaarkomen verzwakt het sperma. De eerste zaadlozing bevat de meeste zaadcellen, de tweede aanmerkelijk minder en de derde bevat vaak nauwelijks nog spermacellen. Een vrijfrequentie van elke 36 tot 48 uur geeft een goede zaadkwaliteit.

    Te weinig klaarkomen tast óók de spermakwaliteit aan. Bij meer dan tien dagen onthouding bevat het sperma te veel oude en dode zaadcellen. Na twee tot drie dagen onthouding is de zaadkwaliteit optimaal.

    Groeten van Shanna
     
  4. sofie28

    sofie28 Fanatiek lid

    30 okt 2008
    2.290
    0
    0
    wij deden het elke dag vanaf dag 8 en in ronde 4 zwanger!
    het is niet goed om elke dag te klussen als de man zwak zaad heeft!

    groetjes sofie
     
  5. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wij hebben er 1 ronde over gedaan en hoe: We hadden zoiets van, we vrijen wanneer wij zin hebben. En laat dat nu erg vaak zijn...elke dag en vaak zelfs 2x per dag! Dus ik dacht; nou, dan zal het wel niet gelukt zijn door dat we het zo vaak doen.........mooi zwanger dus! :D
     
  6. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Maar of je het nu 1 of 2 keer per dag doet, je krijgt per saldo ongeveer hetzelfde aantal zaadcellen 'binnen'. Je hebt dus niet minder kans als je het vaker doet, maar ook niet veel meer dus... :)
     
  7. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    We deden het dan ook niet voor meer kans ofzo ;)
    We deden dat omdat wij dat wilden, omdat wij daar zin in hadden......MAAR we dachten dat we daardoor juist wel minder kans hadden omdat je zo vaak leest dat om de dag beter is etc etc...
     
  8. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Als je man de eerste lozing in het putje laat verdwijnen en de tweede pas in jou, ja dan is het minder effectief ja... :)
     
  9. Nadja7

    Nadja7 Niet meer actief

    Ik heb gelezen dat het niet uitmaakt, mits het zaad van goede kwaliteit is. Is het zaad slechter, dan kun je beter om de 2-3 dagen klussen...
     
  10. Gusam

    Gusam Niet meer actief

    mijn mannetje en ik hebben rond de ovulatie iedere dag geklust en was meteen de eerste ronde zwanger.

    XXX Gusam
     
  11. Pioen

    Pioen Fanatiek lid

    11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Nou meid, wij deden het in de vruchtbare periode elke dag!
    En ja hoor hartstikke zwanger!
    :D
     

Deel Deze Pagina