Ook steeds minder voeding...

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Marieken, 7 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    Help, ik heb een borstvoeding probleem.
    Ik zit nu al een paar dagen vreselijk te twijfelen. Borstvoeding is het beste voor de kleine maar mn borsten doen steeds meer pijn terwijl ik steeds minder voeding heb. ik kolfde uiteindelijk maar 3x per dag en dan nog had ik meestal halve flesjes (50/60cc)dus het schoot niet echt op.. Het begon meer nadelen dan voordelen te hebben.
    Het kolven vreet tijd, hij reageerde slechter op borstvoeding, lekkende borsten, bh's in bed, intense druk achter mn tepels.. Nu probeerde ik te stoppen maar hield het niet meer van de pijn dus toch maar gekolft en er een ruime maaltijd uitgehaald (130cc) maar weet nu niet wat ik moet doen... wil eigelijk stoppen met het hele gedoe maar mn kleine man niet te kort doen..
    hoe stop ik zonder pijn...

heb trouwens een keizersnee gehad maar de voeding kwam daarna heel snel op gang.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Tja, dat is altijd een lastig dilemma wat ik niet voor jou kan oplossen,. Ik zal de laatste zijn die zegt dat je wel of niet moet stoppen.

Mijn motto is altijd, het maakt niet uit hoe lang je BV geeft als jullie er beide later maar met plezier op terugkijken. Dan mag je 3 druppels, 3 dagen, 3 weken, 3 maanden of 3 jaar hebben gevoed. Voor iedereen is de grens ergens anders. Plezier is het belangrijkste!!!!

Als jij voor jezelf het nog niet zeker weet dan kan je een aantal voedingen afbouwen en misschien is een compromis van een paar BV en de rest fles een goede optie. Afbouwen kan altijd, eenmaal afgebouwd kan je veel moeilijker weer terug naar de borst.

Succes met je keuze

Ilse

Deel Deze Pagina