Te veel?

Discussie in 'Voeding' gestart door Irisje24, 28 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Vorige week was ik bij het CB en Odin weegt nu 9980 kilo met 74 cm lengte. Ze zei dat hij te zwaar was/te veel aankwam? Hij is echt totaal niet dik en ik heb juist het idee dat hij het echt nodig heeft want hij kruipt en loopt de hele dag langs de meubels zit letterlijk nooit stil.

    Wat hij krijgt:
    07.00 180ml opvolgmelk
    10.00 Boterham met kinder smeerkaas of pindakaas
    12.00 Fruithapje uit potje of een hele banaan en 150 ml opvolgmelk
    15.00 Snack (rijstwafeltje of baby Liga of beetje kwark) en 180 ml opvolgmelk
    17.30 Avond eten soms potje soms zelfgemaakt altijd 200gr
    19.00 Avondfles 210ml

    Ik bied hem overdag de heletijd drinken aan maar hij wil geen water/ranja/sap alleen melk dus vandaar dat hij misschien teveel melk binnen krijgt? Zij vond het iedergeval teveel. En snachts krijgt hij ook regelmatig nog een fles als hij wakker word. Wat zouden jullie anders doen?
     
  2. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    #2 PBV, 28 sep 2018
    Laatst bewerkt: 28 sep 2018
    Wat je geeft is prima na mijn idee. Misschien kan je smiddags een fles eraf doen. Hij krijgt voldoende vitamines binnen en vocht binnen over de hele dag.
    Misschien wilt hij thee met klein beetje suiker erin?

    Hij weegt wel heel zwaar, 9980 kilo ;);););).
    Hoe ziet zijn grafiek eruit? Zit zijn streep goed?
    Wat heeft de cb geadviseerd?
     
    Irisje24 vindt dit leuk.
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Thee met suiker?
    Ik zou lekkere kinderthee kopen, of rooibos. Gewoon je kind aanleren dat suiker niet nodig is..
     
    Blijdorp en Irisje24 vinden dit leuk.
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier is zoontje 79cm en weegt 13 kilo. Nog nooit gehoord dat ie te dik is. Denk dat jouw cb gewoon wat spastisch doet hoor, zodra ze gaan lopen rennen ze het er wel af.
    Wat betreft het water drinken, gewoon blijven aanbieden. Uiteindelijk gaan ze er steeds meer van drinken.

    Edit: mss kun je snachts een fopfles maken? Werkte hier prima 180/3
    Was meer dorst dan honger hier in de nacht, nu krijgt ie gewoon water in de nacht.
     
    Irisje24 vindt dit leuk.
  5. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Mijn jongste is bijna 9 maanden en vergelijkbaar in gewicht en lengte.
    Nooit commentaar op gehad...
    Ik heb niet zo'n strak schema en de flessen zijn hier maximaal 150/5. Hij drinkt er 3-5, dat weet ik nooit precies.
    In elk geval 1-2 in de nacht.
    Bij het ontbijt een boterham met roomboter, zonder verder beleg (in smeerkaas zit erg veel zout, ook de kindervariant ) en drinkt hij een paar slokjes water.
    Dan slapen en als ik er erg in heb krijgt hij daarna wat fruit (rapley) en/of een fles 120/4.
    Meestal geen lunch, want dan slaapt hij.
    In de middag wat maisvingers ofzo, met wat water en weer een fles 120/4.
    Met avondeten gewoon wat groente, met aardappel of rijst/pasta. Net wat we zelf eten. Wat Griekse yoghurt na. Ik weeg niets en hij eet zelf, dus geen idee van de hoeveelheden.
    Dan weer slapen en tussen 22-23 uur wordt hij wakker voor een fles en krijgt hij 150/5.

    Hij eet/drinkt dus een stuk minder, maar woog 2 maanden geleden al 9 kilo bij 72 cm. Hij is nadien zichtbaar gegroeid, ik verwacht dat hij nu een kilo of 10 weegt. Hij draagt nu maat 80.
    Maar zoals ik al zei, op cb geen commentaar gehad. Op hun curve zat hij toen gewoon middenin het groene stuk.
     
    Irisje24 vindt dit leuk.
  6. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Zou de melk misschien mindere idd. Ze moeten het ook leren om andere dingen te drinken. Gewoon aanbieden. Ze krijgen vanzelf dorst. Uitdrogen doen ze niet zomaar. Helemaal niet nu t niet warm is.
     
    Irisje24 vindt dit leuk.
  7. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Nou ik ben er ook 39 jaar mee geworden met een klein beetje suiker in de thee. Niks mis mee.
     
    Irisje24 vindt dit leuk.
  8. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik zou vooral kijken naar de bouw van je kindje en niet naar het cijfer van zn gewicht. De ene persoon heeft gewoon een bredere bouw en heeft ook meet voeding nodig. Mocht je hem echt te dik vinden kan je misschien ook de opvolgmelk wat wateriger maken.
     
    Irisje24 vindt dit leuk.
  9. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ik zou me er niet druk om maken
    Mijn zoontje was met 6 maanden 10 kg en 74 cm. Ik had die dag een andere arts en die vond dat ik hem maar magere yoghurt moest geven omdat hij zo groot was , nou dat bepaal ik toch echt zelf.
    Zijn schema ziet er als volgt uit.

    Ontbijt : 210/7 + pap
    Fruit
    Smiddags : 1 boterham met beleg + fles 150/5
    Tussendoor :soepstengel , crackers enz..
    Savonds : warme hap + toetje
    Avondfles: 210 cc + pap
     
    Irisje24 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina