te vermoeiend net uit het ziekenhuis.

Discussie in 'De lounge' gestart door jessi, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hoi Meiden,

    Ik ben woensdagavond uit het ziekenhuis ontslagen na 2 operaties. Eerst is mijn baarmoeder eruit gehaald en daar kreeg ik een bloeding van. Heb 2 liter bloed verloren dat weer een beetje is aangevuld met 2 bloedtransfusies. In het ziekenhuis ging het haast wel. Vanaf woensdag 2 dagen bij mijn ouders in gezeten met de meiden. Vrijdag zijn we met zijn 4tjes thuis gekomen. Maar man wat valt dat vies tegen. Het enige wat ik wil is slapen maar met 2 gillende kinderen kan het bijna niet. Morgenochtend de oppas ingeschakeld dinsdag komen mijn schoonouders en woensdag niemand donderdag mijn moeder en vrijdag niemand. Ik weet niet hoe ik die dagen ga doorkomen. Ik denk er hard over na om die dagen de oppas extra in te schakelen.

    Hebben jullie een idee hoe ik dit moet gaan oplossen. Ze zijn nu 2 weken weg geweest tijdens mijn opname dus wil ze niet weer ergens heen brengen. Volgende week heeft de oudste vakantie en gaat ze een paar dagen naar mijn schoonouders.
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Wellicht een vriendin met kinderen vragen bij je te komen zodat zij alles in huis kan regelen en de kinderen met elkaar kunnen spelen?
     
  3. BlueSkye

    BlueSkye Niet meer actief

    Kan je man niet vrij nemen van zijn werk? Sterkte!
     
  4. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    dit lijkt me een gevalletje zorgverlof voor je man.
    jij kan nog niet voor jezelf en de kinderen zorgen dus (vind ik) dat je man daar vrij voor moet krijgen. desnoods gewoon verlof opnemen.

    als je man echt geen vrij kan krijgen zou ik kijken of er vriendinnen/(schoon)ouders extra kunnen bijspringen.

    heel veel sterkte.
     
  5. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Ik zou inderdaad kijken of de dagen die je nu alleen bent iets kan regelen.
     
  6. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Je man zou zorgverlof op kunnen nemen. Dit is een buitengewone situatie. Oppas, ouders e.d. zijn natuurlijk prima, maar je hebt dan nog steeds mensen om je heen. Ongemerkt doe je dan toch meer dan de bedoeling is. Zou dus er ook voor zorgen dat je even alleen kunt zijn om op adem te komen. Sterkte!
     
  7. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik ben ook recent opgenomen geweest en ben niet in staat voor de kinderen te zorgen. Mijn man heeft zorgverlof. Ideaal. Geeft een enorme rust hier.
    Mijn kids gaan wel naar school. Mijn brengt en haalt en tussendoor gaat hij werken.

    Veel beterschap!
     
  8. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Zorgverlof lijkt me eerste optie.
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Floradix nemen is de enige tip die ik je kan geven. Geeft je ijzergehalte een oppepper.

    Sterkte
     
  10. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Arne krijgt helaas geen zorgverlof zijn baas is daar nogal moeilijk in. Mijn familie woont allemaal vrij ver weg helaas. Ik heb wel mijn tante gebeld en die komt nu woensdag een dagje helpen. dus nu alleen nog vrijdag en dan komt de oppas heb ik besproken.

    Man wat valt me dit vies tegen zeg. Nu hopen dat ik snel opknap (vrijdagavond nog op de SEH geweest) en niet steeds zo duizelig ben. Helaas zei de gynaecoloog dat het minimaal 6 maanden ben voordat ik weer helemaal de oude ben. Daar had ik zelf niet op gerekend.
     
  11. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Goed dat je extra hulp hebt geregeld. Vervelend dat de baas van je man zo moeilijk doet. Hij heeft gewoon recht op zorgverlof!
     
  12. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Fijn dat het geregeld is , balen dat je man geen zorg verlof kan opnemen. Ook niet voor 1 of 2 daagjes zodat je niet de oppas in hoeft te schakelen ?

    Heel veel beterschap , mijn moeder heeft ook die operatie gehad en ik heb toen gezien hoe zwaar het is. Wij (broertje en ik) waren toen al een stuk ouder (15 en 13) dus konden al veel zelf. nogmaals beterschap!
     
  13. Blinnie

    Blinnie Actief lid

    6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb dit kunnen vinden op de website van de rijksoverheid als het om zorgverlof gaat.

    Werkgever mag zorgverlof in principe niet weigeren
    Uw werkgever mag kortdurend en langdurend zorgverlof alleen weigeren als het bedrijf daardoor in ernstige problemen komt. Om die reden mag uw werkgever uw kortdurend verlof nog tegenhouden nadat u het bij hem heeft gemeld. Maar bent u al met kortdurend verlof, dan mag uw werkgever dit niet meer stopzetten.

    Ook als uw langdurig zorgverlof is begonnen, mag uw werkgever dit niet meer stoppen.

    Kortdurend verlof gaat in op het tijdstip waarop u het opnemen ervan meldt aan uw werkgever. Komt het bedrijf daardoor in ernstige problemen? Dan kan de werkgever naar aanleiding van uw melding de verlofopname nog stoppen of niet in laten gaan. Gebeurt dit niet? Dan kan het verlof op een later moment niet meer worden gestopt door de werkgever.
     
  14. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel


    Dit is dus het lastige hij is de enige die deze functie kan uitvoeren en dan liggen alle offertes en aanbestedingen etc stil. Arne is namelijk de enige calculator en dat is een van de belangrijkste spillen in het bedrijf. Zeker zo net voor de bouwvak worden er veel offertes aangevraagd en kan hij absoluut geen vrij krijgen.
     
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is er in Nederland niet zoiets als familiehulp? Zoals kraamzorg, maar dan op andere momenten dat je gezin hulp nodig heeft. Lijkt me geen goed plan dat je alleen voor je kinderen gaat zorgen zo.
     
  16. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Kan hij ook niet thuis werken? Of bijv. een halve dag en 's avonds nog wat thuis? Een werkgever moet toch ook begrip voor deze situatie op kunnen brengen.
     
  17. marina kl

    marina kl Bekend lid

    21 jun 2015
    649
    344
    63
    Zorgverlof is in deze situatie primaire zorg voor TS. Als ik het goed begrijp, dan is er meer behoefte aan oppas/ zorg voor kinderen (en die zijn niet ziek). Hiervoor is de zorgverlof niet bedoeld en is terecht niet toegekend.

    On topic: mogelijk kan je man wat werk vanuit huis doen? Kan me niet voorstellen dat werkgever geen begrip voor deze situatie heeft.
     
  18. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Misschien kan hij komende twee weken thuiswerken?
    Of halve dagen op het werk en halve dagen thuis?

    Sterkte, hopelijk knap je snel weer op!
     
  19. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik weet niet of je een aanvullende zorgverzekering hebt waar thuishulp in zit?anders even bellen met je zorgverzekeraar wat de mogelijkheden zijn?
    Beterschap
     

Deel Deze Pagina