te warm s nachts?pyama+slaapzak+deken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlindertje85, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    wat doen jullie jullie kindje aan s nachts?wel of geen pyama en of slaapzak nu het wat warmer word?ik doe het als volgt.
    romper korte mouw/katoenen dun pyamatje/dunne slaapzak katoen.+ nog 1 deken met lakentje[katoen] tot op het borstje optrekken.
    is dit te warm of valt het mee?ik wil mn kind ook niet zonder dekens leggen omdat ik bang ben dat hij het s nachts wat koud krijgt.en zo n dikke slaapzak lijkt me ook niks.en zonder slaapzak gaat hij draaien.

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik leg sem in een katoenen bakerzak maar vind het nu wel warm heb hem nu alleen in zijn romper in de zak gelegd. Daarover wel een lakentje en dekentje.
    Maar moet zeggen dat sem wel wat koortsig is door zijn prikjes

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Even nekje voelen is de beste manier.
    Ik vind het persoonlijk wat warm, maar ligt er natuurlijk ook aan of je kindje het snel warm of koud heeft

Ninja: kindjes mogen toch niet ingebakerd worden als ze koorts hebben ivm de warmte die ze dan niet kwijt kunnen

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Beau ligt in alleen een romper met korte mouw in zijn slaapzak, daaroverheen een katoenen laken.
    Op zijn kamertje is het nu zelfs nog 23graden...

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    o dat wist ik niet haha hij had 37,8 het was al aan het zakken. zal dadelijk wel effe kijken hoe warm ie is

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb Aaron 's nachts hetzelfde als jij nu doet. En twijfel ook of het niet te warm is. Het koelt nog best af 's nachts en we hebben maar enkel glas dus het kan nog best fris zijn in huis.
    Als ik ga voelen of hij het warm heeft, wordt hij wakker denk ik.

7. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Als hij 's morgens vroeg prikjes heeft gehad en geen koorts of verhoging heeft gehad dan mag je hem voor de nacht wel in de bakerzak leggen (is ons gezegd althans).Maar het beste is 24 uur wachten. Zeker als hij al verhoging/koorts had net.
    Aaron was toen de hele dag koortsvrij geweest en wij hebben hem dus na zijn laatste voeding weer in de bakerzak gelegd, omdat hij anders niet sliep.

8. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    :$
    Dat is warm! Hoe is het in de zomer dan?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.204
    7.251
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa slaapt in haar kleertjes van overdag (romper zonder mouw, t-shirt lange mouw. dun broekje) onder een lakentje en deken.

Eva slaapt in een katoenen pyjama (en onderbroek met hemd) boven de dekens :)

In onze slaapkamers is het 's nachts zo'n 21 graden.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier zit ik dus ook een beetje te twijfelen...het was toen hij naar bed ging om 20.30 uur nog 26 graden! Hij ligt nu dus met een pyjamajasje (geen broekje) in en dunne slaapzak onder een deken.
    Tenminste we leggen hem onder de deken maar bijna altijd wordt hij er bovenop wakker.

Het is nu nog 25 graden.

Vind het maar lastig....mn man wilde hem eerst in zn romper in zn slaapzak leggen...maar dan heeft ie blote armen en ik dacht dat dat niet lekker zou zijn..maar hier lees ik dat dat opzich dus wel kan...

11. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    doe je een romper met lange mouwen, dat deden wij toen nog

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ja dat kan natuurlijk ook...zo makkelij kheb ik dan weer niet gedacht! Hahahahha!
    Morgen maar eens proberen!

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    lang leven het forum :D

14. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

zo doe ik het ook nog... is het misschien iets te warm.. ehm ja misschien wel... maar dit schijnt een ontzettend warme zomer te worden... en zolang hij er zelf niet overklaagt vind ik het prima,
    zijn nekje voelt prima,

ik heb liever dat hoe warmer het word hoe meer ik weg kan laten... want als ik nu al bijna niets meer aantrek of over doe weet ik niet wat ik nog kan doen om het hem aangenamer te maken in de zomer met 30 of 35 graden

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.021
    3.799
    113
    Hier een romper met korte mouw of zonder mouw, pyjamaatje, zomerslaapzak zonder mouwen en een lakentje. Gisteren voelde hij nog heel warm aan, toen heb ik het raam gewoon wijd open gezet en om een uur of 11 's avonds het raam weer op de ventilatiestand gezet.

16. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik vind het ook moeilijk hoor.
    bij ons was het snachts op de slaapkamers ook nog 24 graden.
    in de zomer kan het wel 30 graden worden boven!
    maar goed, ik had een romper zonder mouw, pyamatruitje en dan in een slaapzak zonder mouwen.
    Waar kan ik nou een zomerslaapzak vinden? dat staat er nergens bij.
    deze is niet echt dik ofzo maar wel zacht en tweelaags.
    mijn zoontje had wel een klam nekje en klamme handjes vanmorgen

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier vanacht gewoon nog in kleren lange mouw romper dunnen slaap zak lakentje met dun dekendje. Was precies goed, Moet zeggen vriend lief is een kou kleun dus altijd strijd hier:p. Maar met 30 grade zomer gaat ze toch echt in romper dun slaap zakje en als ik zelf naar bed ga miss een lakentje er over. mocht het nodig zijn, Als het 30 graden is lig ik niet meer onder me dek bed en zelfs een laken is me dat te heet. Meer om me zelf toe te dekken anders voel ik me zo kaal haha. Lig op onderbroek na dan blood, Zo als de meesten denk?/

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bij de Hema en dacht bij Ikea ze ook gezien te hebben.

19. natjes

natjes Niet meer actief

Hier nu een romper lange mouw en 1 enkele deken erover..

20. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Milan heeft een romper, pyamatruitje, geen broekje, sokjes, slaapzak, dekentje en een lakentje.

Ga zo de stad in om een dunnere slaapzak te halen. Deze is nog redelijk dik. En hij kan ook wel wat nieuwe kleertjes gebruiken, dus dat wordt shoppen! :D

Deel Deze Pagina