Te weinig HCG voor zwangerschapstest?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door pcosmeisje, 1 nov 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Hoi,

    29 jaar en een niet zo goede cyclus met pcos geconstateerd, een hoge testosteronwaarde en oestradiol.. Een cyclus is bij mij vaak superwisselend: 28 dagen, 35, 32, 30 en heel af en toe 40 en heel heel heeeel af en toe 45... maar toch wil ik graag zwanger worden! Toch ga ik dan nadenken als (zoals nu) mijn ongesteld-zijn er nog niet is op dag 39 van mijn cyclus. Toch ga ik nadenken dat alle klachten die ik ervaar af te leiden zijn van een zwangerschap? Maar misschien is het ook wel een aankomende menstruatie? Vanochtend getest en dit was negatief.. verbeeld ik het me dan dat ik me anders dan anders voel? Kan ik toch te vroeg getest hebben?

    Toen dacht ik aan HCG, misschien zit het nog niet in mijn urine? Ik weet het allemaal niet maar het frustreert wel.. Mijn vraag aan jullie: zou een test die 4 dagen eerder zwangerschap kan constateren wellicht helpend zijn om lagere HCG waarden sneller op te sporen?

    Want ik weet wel dat een grens van 20 of 25 nog wat van HCG (weet die term niet) medisch beter is om ZWANGER aan te tonen en dat een vroege zwangerschapstest een lagere waarde kan tracken van 10 nog wat HCG. Wie weet daar meer over?
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Klachten zeggen niks over een mogelijke zwangerschap. Het kan best zijn dat je zwanger bent en te vroeg getest heb. Je kunt beter je langste cyclus plus 1 dag nemen als uitgangspunt met zwangerschapstesten. Dus over een week als je dan nog niet ongesteld bent.

    Houd je wel je eisprong bij? En zo ja, hoe vind je die?
     
  3. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    De klachten kunnen ook komen van progesteron, het hormoon dat vrijkomt na de eisprong, mits je deze gehad/vastgesteld hebt dmv ovulatietesten/temperaturen. Deze klachten lijken helaas heel erg op zwangerschapssymptomen, HCG dus.
     
  4. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Ikzelf heb ook een heel erg wisselende cyclus. Ik heb mijn eisprong altijd gevonden dmv temperaturen toen wij voor een kindje gingen.

    Als ik jou was zou ik nu wachten tot je langste cyclus en als je dan overtijd bent, testen. Hoelang ben je al bezig om zwanger te worden? Misschien dat temperaturen ook wel iets voor jou is. Zo kan je precies zien wanneer je eisprong geweest is en weet je wanneer je kan testen.
     
  5. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Misschien is temperaturen dan beter idd. Dat is toch dan elke dag voordat je uit bed stapt toch? Wanneer begin je daar dan mee, vanaf het moment dat je ongesteld wordt die dag? Ik heb ooit een keer getest met clearblue ovulatie testen maar kreeg alleen maar een rondje telkens.. wij zijn nog niet lang bezig, 2 maanden ongeveer. Het gaat denk ik sowieso wel moeilijk worden denk ik met die pcos dus eigenlijk moet ik ook niet nu al denken dat er een mogelijk is mssn..
     
  6. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Tot nu toe alleen eigenlijk via een app bijgehouden wat betreft eisprongen en 1x met ovu test maar daar kwam niks geen vruchtbare dag uit. Maar we zijn nog maar kort bezig; 2 maanden zoiets
     
  7. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Temperaturen doe je zodra je wakker word (het liefst elke dag op dezelfde tijd, ook weekends), dat kan je bijhouden in de app van fertilityfriend.
    Je kan er nu al mee beginnen zodra je wat kan wennen aan het hoe en wat. Maar je kan ook beginnen op de 1e dag van je menstruatie.
     
  8. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Een app is onbetrouwbaar, die gaat uit van gemiddelden en kan niet in je lijf kijken. En het komt bij pcos voor dat je geen eisprong hebt. Sinds je weet dat je dit hebt, zou ik niet te lang zonder hulp gaan proberen.
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.446
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Hele belangrijk toevoeging.... rectaal meten!
    Niet via de mond, oksel of oor. Dat is heel erg onbetrouwbaar namelijk.

    En echt vanaf dag 1 gaan beginnen.
    Als je nu begint wordt het onoverzichtelijk omdat je niet weet waar je in je cyclus zit.
     
    dreumesje en pcosmeisje vinden dit leuk.
  10. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Aaah oké! Dankjewel voor de tips!:)
     
  11. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Als je misselijk bent van een zwangerschap is het hcg hoog genoeg om een zwangerschapstest positief uit te laten slaan. Dus ik denk niet dat je zwanger bent.
     
    Love1987 vindt dit leuk.
  12. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Maar er zijn ook veel vrouwen die te weinig HCG hebben en alsnog zwanger zijn en t alleen kunnen laten uitwijzen met een bloedtest heb ik gelezen (ook op dit forum)
     
  13. pcosmeisje

    pcosmeisje Actief lid

    31 okt 2017
    404
    149
    43
    Vrouw
    Ik bedoel, niet iedereen wordt misselijk en misselijk zijn is niet perse het eerste symptoom van zwanger zijn
     
  14. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Sorry, verkeerd gelezen. Dacht dat je in je 1e post zei misselijk te zijn. Maar eigenlijk komen alle beginnende zwangerschapskwaaltjes van het hcg hormoon.
     
  15. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Oh ja dat was ik vergeten om er bij te zetten ;)
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.446
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is echt enorm uitzonderlijk hoor.
    Dat komt maar in 00,01 % van slle gevallen voor.
    In 99,99 % is het dus dat als jouw hcg hoog genoeg is voor kwaaltjes, je dit op een urinetest terug zal zien.
     
  17. Feline31

    Feline31 Bekend lid

    11 feb 2017
    927
    588
    93
    Eens. Maar toch ben ik het levende bewijs dat je veel kwalen kunt hebben, voordat ik positief testte.
    Ik wist, vooral de eerste keer bij de bbz in november, dat ik zwanger was. Vooral aan het eind van de dag enorm veel steekjes achter het schaambot en ik was zelfs al licht misselijk! Ook was mijn reukvermogen ontzettend sterk. Die kwaaltjes begonnen ongeveer een week voor nod (achteraf). Ik wist toen nog niet waar ik in mijn cyclus zat na verwijderen mirena. Ik dus maar testen haha, en het bleef maar wit, terwijl mijn gevoel zo wat anders zei! En ik kreeg gelijk: ongeveer een kleine week later testte ik wel positief!
    Hierna afgelopen jaar weer twee keer zwanger geweest en ook die keren wist ik het zeker en kreeg ik gelijk. Licht misselijk, diarree (terwijl ik juist obstipatie heb) en veel steekjes. Ik weet nog dat ik in de zomer ging lunchen met mijn zusje (een week voor nod). Ik had zo'n honger! Maar toen die overheerlijke omelet voor me stond, kon ik wel kokhalzen!

    Eigenlijk durf ik het deze rond voor het eerst niet met zekerheid te zeggen. Ik zit vandaag op 5/6 dpo. Wel diarree en een paar steekjes, maar lang niet zo 'erg' als de andere keren.
    Ach..we zullen zien..

    Ben het met je eens dat je eigenlijk pas kwalen kunt krijgen bij voldoende aanmaak hcg hoor! Maar wil alleen maar aangeven wat bij mij het geval was:)

    Nu ben ik wel een enorm gevoelig persoon...Misschien heeft het daar wel mee te maken, geen idee!:)
     
  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.446
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Of je lichaam reageert heftiger op progesteron na een bevruchting... of je innesteling was alle keren op 4 dpo.
    Het kan van alles zijn ;);)
    Tis geen vaststaand gegeven dat jouw lichaam toen al op hcg reageerde :)
    Als je snapt wat ik bedoel :D
     
  19. Feline31

    Feline31 Bekend lid

    11 feb 2017
    927
    588
    93
    Zeker! Ik bedoelde ook niet te zeggen dat ik zeker weet dat mijn kwalen toen van hcg afkwamen.
    Ach ja, wat maakt het uit;) We weten het toch nooit zeker totdat de test ook echt positief is. En dan nog kan er van alles mis gaan!
    Ik dacht altijd: als ik maar over die 12 weken grens ben, dan komt alles goed.
    Maar nu ik sommige verhalen op dit forum lees, weet ik dat niets zeker is totdat je een gezonde baby in je armen hebt!
     
  20. Feline31

    Feline31 Bekend lid

    11 feb 2017
    927
    588
    93
    En wat ik vergeet: hoe enorm bijzonder dat dat dan is!
    Ik heb verzorgingslessen gegeven aan studenten, waaronder tienermoeders. Het zal me altijd bijblijven dat 1 van de tienermoeders (die onverwachts, maar onbezorgd zwanger was) naar mij toe kwam bij het leren wassen op een vrouwelijke pop. Ze gaf aan dat de pop verkeerd was gemaakt, omdat ze 2 gaatjes van onder had, in plaats van 1. Ze dacht daadwerkelijk dat haar dochter uit het kanaal was gekomen waar ze ook uit plast. Tja..
     

Deel Deze Pagina