Te weinig melk??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door flappie, 5 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoi Ilja,

    Misschien weet je nog mijn vraag van vorige week wat betreft de twee flesjes en de rest borstvoeding....... Nu is het zo dat door de flesjes en het onregelmatige drinkpatroon van Stijn, de melkproductie behoorlijk aan het afnemen is. Ik moet nu beide borsten geven en dan nog heb ik niet het gevoel dat ie verzadigd is, wat ik met de fles dus wel duidelijk aan hem kan zien. Ook lekken mijn borsten niet meer en heb ik nauwelijks meer stuwing. Ik ben bang :cry: dat het nu een aflopende zaak is. Hij komt nu na de borst ook al na zo'n 2,5 uur..... Kan ik nu 's nachts nog wel geven ( een uur of 2) en dan 's ochtends weer en nog een keer eind van de middag , zodat mijn borsten de ''tijd' :) hebben om nieuwe melk te produceren of vermindert het juist???? Hoe lang zou ik nog borstvoeding kunnen geven,denk je, is daar een tijd voor aan te geven?
    Alvast bedankt!

    xxx
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Flappie,

    Als je de melkproduktie wilt verhogen moet je weer vaker aanleggen. Of kolven. Je hebt te maken met het vraag - aanbod systeem. Zodra de vraag minder wordt, wordt de melkproduktie ook minder. Ga je vaker aanleggen, dan zal er ook weer meer melk aangemaakt worden.

    Als je echt niet wilt kolven, dan zal stijn wat vaker aangelegt moeten worden.

    Als je een flesje geeft en dan niet gaat kolven, dan wordt de melkproduktie dus niet gestimuleerd. Je slaat in feite (voor de borsten) een voeding over, dus de produktie zal gaan afnemen.
    Het heeft dus niet te maken met als er maar lang genoeg tijd tussen zit. Hoe vaker je aanlegt, hoe korter de tijd, hoe meer melk.

    Als je de melkproduktie weer gaat ophogen, dus flink gaat stimuleren, zul je zien dat je met een paar dagen weer genoeg voeding hebt en dan dus ook nog heel lang kunt voeden.

    Hopelijk begrijp je het een beetje.

    Ilja
     
  3. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Zo, nu is het duidelijk! Dank je! ;)
     

Deel Deze Pagina