Tegelijk zwanger met familielid of vriendin? Hoe ervaren/ervaarde jullie dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Winddanser, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winddanser

    Winddanser Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al zegt.... Ben ff benieuwd! We hoorde dat ik tegelijk met mn schoonzus zwanger ben.
     
  2. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Ik ben tegelijk zwanger met een collega. Op zich heel leuk, omdat je ervaringen kunt uitwisselen en je van elkaar kunt begrijpen wat de ander doormaakt. Het nadeel in mijn geval is dat zij veel dikker en ronder is dan ik, en mensen dus een beetje raar op ons reageren. Zo vragen mensen waar ik mijn baby heb verstopt en aan haar of zij er misschien 2 heeft. Beetje flauw als je dat iedere week een paar keer moet aanhoren ;)
     
  3. Marlous28

    Marlous28 Fanatiek lid

    5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    ik was tegelijkertijd zwanger met 3 vriendinnen van mij. De eerste is halverwege maart geboren. De tweede half april ,de derde 29 april en ik 30 april. Was op zich wel jammer omdat we niet direct op kraamvisite konden bij elkaar.
    Wat wel grappig was, is dat ik op 30 april bevallen ben en ik diezelfde middag nog naar huis mocht. Mijn vriendin die 29 april bevallen was, lag nog in het ziekenhuis dus daar konden we gelijk even langs.
     
  4. Koali

    Koali Fanatiek lid

    1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mij lijkt het juist heel erg leuk! :) Gezellig samen kletsen en fantaseren. Mits je natuurlijk wel een goede band met elkaar hebt.
     
  5. pixel27

    pixel27 Actief lid

    30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Tegelijk zwanger met mijn vriendinnetje schelen precies 1 maand in uitgerekende tijd en tegelijk zwanger met mijn zusje en daar scheel ik 6 weken mee. Tis super leuk. Je deelt ervaringen, doet samen veel en mijn ervaring is dat je erg naar elkaar toegroeit.
     
  6. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ben twee keer zwanger geweest met mijn schoonzus!
    Eerste keer beviel ik eerst, zij drie maanden later.
    Nu is ze net bevallen en mag ik nog :) net andersom dus!
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Bij mijn eerste scheelde ik 5 weken met een vriendin (ook eerste). Hartstikke leuk vonden we dat en veel gezelliger dan "alleen" zwanger zijn :)
     
  8. butterfly89

    butterfly89 Bekend lid

    24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Lijkt mij ook wel leuk als 't contact goed is :)
     
  9. DarkAngel25

    DarkAngel25 VIP lid

    6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik was tegelijk zwanger met mijn beste vriendin. Dit was altijd onze wens, maar niet te plannen natuurlijk. Zij 2 kinderen verder en wij vele behandelingen, en eindelijk was het zover.. samen zwanger. We hadden voor ogen, gezellig samen shoppen.. gezellig samen naar de 9-maanden beurs.. samen leuke baby dingen doen enz. Hier hadden we beide enorme zin in. Helaas werd ik met 6 weken zwangerschap ziek zware HG en nog meer klachten. Ik kon bijna niks meer, lag vaak in het ziekenhuis enz. We hebben geen 1x samen kunnen shoppen.
     
  10. Winddanser

    Winddanser Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal positieve verhalen, leuk! Wat ik vooral erg leuk vind is dat de kindjes straks samen opgroeien en ook echt wat aan elkaar kunnen hebben.
     
  11. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik was ook samen met mijn zusje zwanger. Inderdaad gewoon gezellig kletsen over vanalles. Maar daar zat wel 2maand tussen.

    Alleen het tegelijk jarig zijn is soms lastig. Mijn schoonzusje was een jaar later uitgerekend. Nu zitten we met die twee verjaardagen net voor en net na kerst. We wonen niet om de hoek, dus dat is lastiger met plannen van de verjaardagen/feestdagen en nog verjaardag zwanger begin januari..
     
  12. WanneBeMommy

    WanneBeMommy Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Ik ben tegelijk zwanger met mijn stiefzus, ze is 2/3 weken later uitgerekend dan ik. Heb daar zelf weinig contact mee, dus in dat opzicht merk ik er weinig van. Wat ik wel jammer vind is dat alles continu vergeleken word. Die heeft een groter buikje, die heeft daar last van e.d.

    Wij zijn ruim 2 jaar bezig geweest om zwanger te raken, en waren dus ook heel blij toen we zwanger waren, en nu moet je gevoelsmatig dat geluk gaan delen, want altijd als het over onze zwangerschap/baby gaat word dat vergeleken.

    Dus als ik heel eerlijk ben vind ik het niet leuk, denk dat dat vooral ook komt omdat we zo dicht op elkaar zitten en ook allebei een meisje krijgen. Het is zo allemaal hetzelfde.

    Ik denk dat op het moment dat je wat meer contact met elkaar hebt het wel heel leuk kan zijn, en het scheelt misschien ook al als je familie niet zo gaat vergelijken met elkaar!
     
  13. Annie23

    Annie23 Actief lid

    14 jan 2013
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben samen met mijn zus zwanger, ik wel 2 maanden verder.
    Ook en aantal vriendinnen en kennissen. Nu ik ben ik wel het type dat ga vergelijken en dan van mezelf vind dat ik me aanstel. Terwijl mn klachten wel echt zijn. Maar verder is t leuk om over baby dingen te hebben. Vriendin heeft al een kleintje dus dan hoor je die ervaringen ook, is op zich wel leuk dus als ik het mezelf niet moeilijk maak.
     
  14. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik ben tegelijk zwanger met de nicht van mijn man. Wij wisten van elkaar dat we graag zwanger wilden worden, maar het lukte niet. En wat zo grappig was is dat we allebei op de zelfde dag een positieve test hadden. Zij belde mij op met de mededeling dat ze zwanger was en op dat moment was ik ook nog in shock en stond ik og met die positieve test in m'n hand.
    Ik ben 4 weken verder dan haar maar ik vind het heel leuk! We delen heel veel met elkaar! En elke keer als 1 van ons een echo heeft of een controle dan delen we dat.
     
  15. mbeekje

    mbeekje Bekend lid

    9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ik was tegelijk zwanger met mijn vriendin. scheelde ongeveer 2 weken. Het was erg leuk ervaringen te de,en en samen te kijken naar kleertjes E.d. :)
     
  16. Arch

    Arch Lid

    4 jul 2013
    49
    0
    0
    NULL
    Omgeving Den Bosch
    Ik ben tegelijk zwanger met mijn schoonzus. Ze is een maand later uitgerekend. Ik vind het erg leuk.
    Heerlijk om even bij te kletsen en ik vind het ook erg leuk dat mijn kleine een neefje of een nichtje krijgt en dat zal in de toekomst erg gezellig zijn met sinterklaas of familie weekende. Ik vond het een beetje vervelend voor mijn andere schoonzusje, maar zij is gelukkig ook erg enthousiast.
     
  17. izzaiqbal

    izzaiqbal Lid

    2 jul 2013
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorig jaar zijn ik en mijn nicht met 3 dagen verschil getrouwd en nu zijn met een maand verschil beide zwanger. Toen niet zo erg was gezien we een totaal ander soort trouwerij hadden, dus er konden niet veel vergelijkingen plaatsvinden of zo.

    Nu is het echter zo dat mensen ons toch vergelijken, zij woont in het buitenland dus familie daar geeft een beeld (ze is altijd slank geweest dus nu ook) en hoort van hier een beeld van mij. (ben altijd stevig geweest, dus nu ook)

    Die beide niet kloppen, wat enorm irritant is, zeker als zij nog '' zo dun als eerst'' beschreven word en ik met best wat aangekomen!

    Nu weet niemand wat ik krijg en niemand weet wat zij krijgt, ze zijn dus heel de tijd aanhet voorstellen, wat mij enorm irriteert is als wij de zelfde geslacht blijken te hebben, gaan onze kinderen de hele tijd vergeleken worden.
     
  18. Hysterisch

    Hysterisch Bekend lid

    24 aug 2013
    760
    0
    0
    Had me onwijs leuk geleken als een vriendin of kennis dichtbij tegelijk zwanger zou zijn, maar helaas. Een collega is wel al wat verder dan ik, dus we hebben er wel gezellig over kunnen kwebbelen! :D
     
  19. Andastra

    Andastra Actief lid

    15 sep 2012
    454
    0
    0
    Bij mijn eerste was mijn vriendin 9 weken na mij uitgerekend, en uiteindelijk schelen onze dochters 7 weken.

    Dit keer is ze 2 weken na mij uitgerekend, ook weer beide van een meisje :D

    Onze dochters zullen naar dezelfde school gaan, dus zullen samen in klas zitten :)
     
  20. McDsee

    McDsee Niet meer actief

    Ik was tegelijkertijd met mn schoonzus en vriendin zwanger, tussen de eerste en de laatste (ik) zit 3,5 week verschil. Het nadeel is nu dat de middelste 2 weken te vroeg bevallen is en ik dus nog als enige zwanger ben en een enorm groot IK WIL OOK gevoel heb.
     

Deel Deze Pagina