Tegen elke man papa zeggen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora en Boots, 30 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Jaa, het klinkt wel grappig maar vindt het soms wel wat zielig voor papa. (al moet die er wel hard om lachen:D)

Het begon met haar ballerina boekje, daar staat een mannelijke ballerina in (of hoe noem je dat:(). Tijdens het lezen ineens enthousiast, wijzen en : PAPA!

Sinsdien is zowat elke man papa. Ben ik een tijdschrift aan het lezen, zit ze naast me papa te roepen als er een man in staat.;)

Maar gister was toch wel het toppunt...Ik was het nieuws aan het kijken, stukje over loverboys en er komt een foto in beeld van een man met een balkje over zijn ogen. Naast mij begint dochter ineens enthousiast heen en weer te wippen, het vingertje gaat richting televisie en...PAPA!
    Whahahaha, heb me bescheurd!.

Andersom doet ze het trouwens niet, ze weet wel heel goed wie haar mama is8)

Nog meer dreumessen die dit doen?

2. upc

upc Niet meer actief

Zooo herkenbaar, alleen hier was het met opa. alle mannen waren opa. Hier zijn we het gaan negeren en nu is hij er helemaal overheen en is alleen de echte opa nog opa.

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier zijn alle mannen OPA! HAhahaha overigens wel vaak alleen de mannen op leeftijd

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.715
    18.663
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heel normaal hoor... net zoals ze een tijd kunnen hebben dat alle beesten met vier poten ineens 'hond' zijn. Dat hoort gewoon bij de taalontwikkeling. Ze hebben dan in de gaten dat een hond een beets is met vier poten, maar ze weten nog niet dat niet alle beesten met vier poten een hond zijn.
    Zo ook met jouw dochter: ze heeft nu blijkbaar in de gaten dat papa een man is, maar nog niet dat niet alle mannen haar papa zijn. Komt goed.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, ik las de titel en dacht: die is vast ongeveer even oud als Thirza :)
    Maar hier dus ook. Best stoer dat ze al zo goed onderscheid kan maken tussen mannen en vrouwen ;)
    Hier zegt ze tegen andere vrouwen trouwens ook wel eens mama. Zal ook te maken hebben met het feit dat ze bij de gastouder ook mama zegt tegen de gastouder, (in navolging van de eigen kids van de gastouder). Maar dat is meer uitzondering. Alle mannen zijn wel papa's. Ook opa dus :D

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier denkt mijn dochter dat alle kinderen op straat hetzelfde heten als zij.. Ze roept dan ook altijd haar eigen naam over straat als ze een ander kindje bedoelt haha.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    toen mijn dochter zo oud was zat ze nog bij een gastouder. haar noemde ze ook wel is mama en vond dat wel moeilijk hoor. gelukkig is het allemaal goed gekomen en al snel wist ze dat ik haar mama ben en hun niet

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hier nog steeds zo : bijna alle mensen zijn 'mama' en bijna alle dieren zijn 'poes' volgens haar. Keep life simpel :D
    Maar ze weet dondersgoed wie wie is. Als ik tegen haar zeg ga papa een kusje geven rent ze meteen naar haar vader, als ik zeg waar is omi dan gaat ze naar mijn moeder toe, als ik vraag wat zegt de poes of wat zegt de hond antwoord ze keurig met 'mauw' of 'wafs waffff'.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier is Bert (van Ernie) ook papa.. tja... En alle mannen met kindjes zijn ook papa (helemaal gelijk natuurlijk). Ik geloof niet dat mijn man er mee zit.. zal het eens vragen aan hem

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoon zegt overigens heel sporadisch ook wel eens tegen bijv een plaatje in een boek 'papaaa' hij heeft dan absoluut de associatie met zijn vader niet aangezien die niet in beeld is...

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Papa is toch op deze leeftijd nog een ander woord voor meneer :D
    Als ze hier op straat papa roept naar een man, benoem ik dat elke keer als: Ja, dat is een meneer! Goedzo!
    Hetzelfde eigenlijk als wat ze bij poezen doet, (mlaw: Ja, goedzo, dat is een poes). En Thirza noemt idd ook de meeste dieren mlaw. Leren differentieren komt nog ;)

12. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Keano zegt ook bijna tegen iedereen papa...:DMaar opa is ook iedereen, pas geleden kwam de paus op tv riep keano OPA!!!haha ik dacht alsjeblieft niet haha...

13. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Haha, grappig. Blijkbaar is het normaal? Ik dacht ook meteen: ha, dat doet krummel ook!

En het kan nog gekker: een tijdje geleden, ik haalde haar op van het kdv, krummel gaat helemaal stralen als ze me ziet en roept dolenthousiast: PAPA!
    Ik troost me maar met de gedachte dat ze toch lekker eerst mama kon zeggen en toen tegen ons allebei mama zei ;)

En gelukkig weet ze verder wel het verschil tussen papa en andere mannen :).

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    En het is inderdaad heel logisch, net wat Rozemarijke zegt. Dat noemen ze "overgeneraliseren". Een tijdje geleden was voor krummel alles met wielen een "auto".

15. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Vroeger in mijn (studenten)voetbalteam hadden we een meisje dat ongepland zwanger was geraakt. Toen haar dochtertje een x kwam kijken vroeg ze aan haar papa: Zijn dat nou allemaal mama's? Nee, zei haar vader, alleen die van jou. Nou daar begreep ze nix van!
    Op het KDV van mijn dochter wordt ik door een aantal kindjes die net kunnen praten ook steevast met mama aangesproken.
    Komt allemaal goed!

16. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Haha, ja mijn zoontje doet het ook.
    Maar inderdaad, alles op 4 wielen is een auto en alle grote dieren heten "koe".

17. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 1tje die sommige mannen aap en koe met geluid noemt HMMMZ haha.
    Laatst kwam er een man in beeld op tv, een lilliputer en dochter meteen aap oe oe aaa.
    Lopen we van de week ergens buiten en ik droeg haar in mijn armen dus hoor ik der zeggen, koe moeeeeee en ik kijk naar achter, wijst ze naar een man die achter ons liep (leek ook wel een beetje op een boze koe haha)

Verder zijn oudere vrouwen en mannen een opa en oma sinds kort ( wat een aanleg hebben die kleintjes dat ze dat zien he)
    En voorheen was iedereen mamma van wie ze de namen niet kon uitspreken.

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hahaha sorry moet er ook wel om lachen. Vind je man het ook niet leuk? of lacht hij net zo hard mee?
    En vooral dat ze het roept bij een crimineel dat is helemaal apart:)

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.787
    4.177
    113
    mijn dochter had dat rond de 12 maanden ook, iedere man was papa. toen ze een maal 1,5 was begreep ze heel goed wie papa was en had ze de verspreking niet meer. Mama heeft ze overigens nooit verward

Deel Deze Pagina