tegen gevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 6 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    nou kom net bij de verloskundige vandaan!!!
    alles was goed gelukkig...
    had alleen wel ff een domper, ik had me helemaal ingesteld op een ziekenhuis bevalling (ik ben bij de bevalling van mn zus geweest en die is nie goed gegaan dus was best geschrokken), krijg ik te horen dat als je er zelf voor kiest het 500a600 euro kost om daar te bevallen, nou kreeg het wel ff benauwd!!!
    ik ben nu bijna 35weken zwanger en er is nog nooit iemand die dat tegen me heeft gezegd!!!
    dus ik baal wel een beetje...
    maar gelukkgi was alles wel goed met mn meisie!!!

    xxx
     
  2. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Idd Angeleyes!

    Ik heb alleen het geluk dat ik zo goed verzekerd ben dat ik ook ziekenhuisbevalling zonder medicatie krijg vergoed!

    Als ik jou was zou het dus wel ff navragen aan je zorgverzekeraar aangezien ze ook tegen mij zeiden dat dit niet werd vergoed en ik toen heb besloten om toch maar thuis te gaan bevallen.

    Toen ik bij mijn zorgverzekeraar was heb ik dit nagevraagd en bleek het dus zo te zijn dat ik hiervoor wel was verzekerd. Heel ingewikkeld dus.

    Maar tjek het zowiezo ff na!
     
  3. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    heyy dat wist ik helemaal niet joh.. :(
    tofch maar even goed alles nakijken bij de evrzekering
     
  4. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    idd en dan vooral letten op de vergoeding van:

    Ziekenhuisbevalling zonder medische redenen
     
  5. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    ik zou het ook navragen bij je zorgverzekering het is overal weer anders en vijfhonder euries is toch wel erg veel
     
  6. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Mijn 1e bevalling was ook geen pretje dus moet ik nu ivm medische indicatie in het zk bevallen.
    Ben ik wel blij mee, heb zelf geen vertrouwen meer in een thuisbevalling.
    Snap het heel goed dat je (na het voorbeeld van je zus) in het zk wil bevallen; tis toch belachelijk dat je dan zoveel bij moet betalen.

    Silly
     
  7. Niet meer actief

    heey silly bedankt jah het is ook echt belagelijk!!!

    heb mn ziekenfonds gebeld maar die vergoeden het dus nie ik ben wel breed verzekerd maar net nie daar voor nou jah dan maar voor bereiden op een thuis bevalling!!!

    xxx
     
  8. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Zou even het ziekenhuis bellen en vragen wat de kosten zijn van poliklinisch bevallen. Vindt 500 euro wel veel.
     
  9. Niet meer actief

    Je hoort ook ten alle tijden contact op te nemen met je zorgverzekeraar om na te vragen of het wel vergoed word als je poliklinisch gaat bevallen in het ziekenhuis!!!!!
     
  10. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    hmm jammer dat je dan DAAR net weer NIET voor verzekerd bent!

    Wel lastig om je ineens voor te bereiden op een thuisbevalling die je eigenlijk dacht mee te maken in het ziekenhuis!

    Veel succes!
     
  11. Niet meer actief

    [quote="Angeltje
    Je hoort ook ten alle tijden contact op te nemen met je zorgverzekeraar om na te vragen of het wel vergoed word als je poliklinisch gaat bevallen in het ziekenhuis!!!!![/quote]

    jah het blijkt, maar ik heb er nooit bij stil gestaan als er niemand is die er iets over zegt tjah dan weet je ook nix ik vind da de verloskundige het wel had motten melden!!!
    ik ben 21 jaar ze kennen nie verwachten da ik alles weet!!!

    xxx
     
  12. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Als een verloskundige alle verzekeringspakketten van alle verzekeraars moet kennen, denk ik dat ze geen tijd meer heeft voor een goed spreekuur.

    Ik heb altijd begrepen dat je ten aller tijde zelf moet achterhalen of iets (wat dan ook) wel of niet vergoed wordt.
    Ik heb ook als eerste mijn verzekering gebeld of er nog vk praktijken zijn waar ze wel of geen contract mee hebben. Zodat ik niet achteraf met rekeningen in de bus zou zitten.
    En ook welke echo's in het pakket zitten, welke bevallingsmogelijkheden en welke zorg.

    Nou dan blijkt toch alles weer anders dan je verwacht.
     
  13. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    pff ik heb de CZ jongeren verzsekering.. denk niet dat ik dan kan rekenen op een vergoeding voor een bevalling in het ziekenhuis :cry:
    best wel irritant.. :(
     
  14. Niet meer actief


    nou ze hoeven ook nie alles te weten, maar ze had wel ff kennen zeggen da ik het ff na moest vragen bij mn verzekering niemand heeft da ooit gezegd, en blijkbaar ben ik ook nie zo slim om het te doen sorry...

    xxx
     
  15. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik snap dat het naar voor je is en helemaal nu omdat het zo kort van tevoren is, maar ik denk ook dat het niet de taak van de VK is om van iedereen te checken of hij/zij nu wel vergoed is en welk pakket dan!
    Vooral omdat alles nu zo veranderd is en je echt zelf goed uit moet zoeken welke verzekering er voor jou goed is en je zelf een pakket kunt kiezen...
    Ik heb me extra verzekerd voor dit soort dingen omdat ik wist dat ik zwanger wilde worden en dat dus goed gedekt wilde hebben....
     
  16. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Jeetje.... ik was dus al een heel stukje aan typen hier omdat ik er vanuit ging dat dit bij iedereen onder het basispakket valt en dus voor 100 % vergoed wordt... maar nee...

    Alleen wanneer het medisch noodzakelijk is wordt het 100 % vergoed (volgens de basisverzekering) en wanneer het niet medisch noodzakelijk is wordt alleen het verloskundige deel voor 100 % vergoed en het poliklische deel een gedeeltelijk vergoeding...(volgens de basisverzekering).

    Ohhh, dit wist ik ook niet! En ik was er ook al zeker van dat ik in het ziekenhuis ging bevallen....?? Maar 500 euro voor een bevalling.. hallo?! dat is wel even schrikken zeg!
     
  17. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Volgens mij mag je de kosten wel weer aftrekken van de belasting.
     
  18. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    @ angeleyes

    Ik bedoel het niet onaardig tegenover jou hoor.

    Ik werk zelf in de zorg en weet hoeveel tijd het kost als je ook nog eens moet nagaan of patienten hun eigen verantwoordelijkheid wel of niet hebben genomen door na te vragen of en hoe ze verzekerd zijn.

    Mijn ervaring is dus dat dit te veel tijd kost en dat je dan niet meer voldoende tijd hebt om je onderzoek goed uit te voeren.

    Ik leg altijd aan de mensen uit als ze mij erop wijzen dat ik hun ergens niet op heb gewezen, dat het de verantwoordelijkheid van iedere volwassene is om dit soort dingen uit te zoeken.

    We zijn met zijn allen altijd mondig genoeg om van alles voor onszelf te regelen als het ons uitkomt.
    Dus vind ik dat een ander best mag en kan verwachten dat ze voor zichzelf (zeker bij een zwangerschap of iets anders levensveranderend) hebben uitgezocht hoe en wat.

    Die verantwoordelijkheid mag je niet op iemand afschuiven waar je ook van verwacht dat ze hun onderzoek ook nog eens voor 100 % goed doen en de tijd voor je zwangerschap nemen.

    Nogmaals niet lullig tegenover jou bedoeld.
     
  19. Niet meer actief

    nee ik snap het wel en ze hoeven het nie uit tezoeken maar als ze alleen al hadden gezegd da ik het na moest vragen dan had ik da natuurlijk gedaan maar ze zeggen het nu pas da vind ik nie kloppen.

    ze hadden beter kennen zeggen toen ik zei da ik in het ziekenhuis wou bevallen da ik het ff na moest vragen da lijkt me wel zo aardig.

    ik merk ook da dus heeeeel veel mensen dit dus nie weten, dus dan zit er toch ergens een fout???

    xxx
     
  20. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmmmmm... dit alles wist ik wel... dat het in je pakket moest zitten etc.,.. maar 500 euro? poliklinisch is toch 260 euro?... dit heb ik nu echt al 100 keer gelezen.. maar als ik jou was zou ik ff Flevo bellen hoor... en ff vragen hoe het zit... !

    gr. sarah
     

Deel Deze Pagina