Tekst op geboortekaartje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RobinBird, 24 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hoi :)

    Ik ben bezig met het maken van een geboortekaartje en kom er achter dat ik best kritisch ben :p.
    Ik zal vast niet de enige zijn!
    Zo vind ik veel informatie die 'standaard' op een geboortekaartje staat onzin, overbodig of 'gaat je niks aan'. Misschien zijn het de hormonen :).
    Gewicht & lengte? Hoezo? En al die cheesy teksten vind ik ook maar niks. Sorry voor de mensen die hier wel van houden!

    Dan nu mijn vragen:
    - Hebben jullie een leuke variant op 'Bel, kom en bewonder'? Of iets anders kort?
    - Zetten jullie je adres er op of alleen telefoonnummer? Wat zijn je overwegingen hierbij?
    - Wij gaan rond week 42 verhuizen; welk adres zouden jullie er op zetten als de baby eerder dan 42 weken wordt geboren?
    - Wat is de 'grens' van hoe lang je kunt wachten met het versturen van een geboortekaartje?

    Liefs.
     
  2. San0804

    San0804 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.776
    2.173
    113
    Vrouw
    Wij hebben gekozen voor; Bewondering op afspraak!
    Wij zetten wel het adres en beide telefoonnummers erop, gewoon omdat we geen zin hebben in mensen die maar te pas en te onpas langs komen.
    Misschien kun je ivm het verhuizen je adres weglaten, en een los briefje bijvoegen over de verhuizing en tot/vanaf wanneer jullie waar wonen?
    Persoonlijk zal ik het geboortekaartje binnen een week versturen.
     
    liefmeimeisje en RobinBird vinden dit leuk.
  3. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik heb ook weken gezocht. Wat een drama. Het geboortebord heb ik uiteindelijk ook zelf gemaakt, want nog moeilijker.

    We hadden de volgende spreuk: "al ons later is met jou".
    En iets er bij in de trant van: wil je op bezoek komen, neem contact met ons op.
    In jouw geval zou ik het adres inderdaad niet doen. Mensen hebben het zo gevraagd als het nodig is.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  4. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.720
    113
    Vrouw
    Ik heb wel eens geboortekaartjes gehad zonder verdere gegevens erop. Persoonlijk vind ik dat gek haha. Waarom stuur je dan een kaartje? Kun je ook gewoon een appje sturen met de naam ;). Maar dat is mijn mening.

    Van cheesy kraambezoektekstjes hou ik ook niet.
    Wij hadden bij de oudste een tekstje dat ze nog in het zkh lag en we graag bezoek ontvingen als we thuis waren. Daar onze telefoonnummers onder.
    Bij de jongste hadden we gewoon 'kraambezoek:' en daar onze telefoonnummers onder.

    En qua adres zou ik gewoon erbij zetten, vanaf 'datum' wonen wij op: ...
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  5. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Dank jullie wel alvast :)!
     
  6. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Wij hadden als tekst.

    Gezellig een beschuitje eten. Laat het ons weten. Met onze nummers erbij. Geen adres want de mensen die een kaartje kregen wisten ons adres. Zou in jou geval extra briefje erin doen.

    Ik vindt t leuk om te weten hoe lang en zwaar een baby is. Want alleen de naam dan had je t ook via een appje kunnen doen.
    Zou max na een week de kaartjes sturen.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  7. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Hier komt een zelf geschreven stukje tekst van 2 korte zinnetjes op de kaart te staan dat op ons verhaal en kindjes slaat. Geen verdere tekst of rijmgebeuren. :| Kaartjes met rijm vind ik vreselijk.
    Verder de naam, het gewicht, tijd en de lengte. Geen tekst over kraamvisite gewoon telefoonnummers en adres. Tekst over kraamvisite vind ik in ons geval overbodig.

    Wat betreft de verhuizing... je laat het kaartje toch pas na de geboorte printen of maken, dus dan weet je ook binnen welk termijn je bezoek wil ontvangen. Als je na de 39wk bevalt, zou ik zeker voor het nieuwe adres gaan. Zit je überhaupt te wachten op kraamvisite tijdens je verhuizing?
    Je zou ook het volgende kunnen aangeven:
    Kraamvisite is vanaf 'datum' op afspraak mogelijk op ons nieuwe adres: 'adres'.

    Ons kaartje wordt ontworpen en zal zo'n 1,5 week na de geboorte verstuurd kunnen worden en zo'n 10-12 dagen na de geboorte op de deurmatten liggen. Ik vind dat ruim op tijd (wat anderen daarvan vinden of wat 'normaal' is, zal mij een zorg zijn). De eerste dagen lekker rust en alleen enkele naasten op visite.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  8. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Wij gingen 1,5 maand na de bevalling verhuizen en hebben het geboortekaartje meteen als verhuisbericht gebruikt :D dus op de achterkant ons toenmalige adres en eronder "vanaf dan en dan is dit ons nieuwe adres..."

    Wij hadden er niks op staan over bezoek. De mensen dichtbij wisten al dat ze welkom waren, voor degenen iets verder weg hadden we er een briefje in gedaan met uitnodiging voor een kraamborrel. En voor collega's, kennissen enzo, (die we niet echt op visite hoefden) stond er gewoon niks, alleen ons adres en onze telefoonnummers.

    Info (gewicht, lengte, geboortetijdstip) over de baby vind ik persoonlijk wel leuk om te delen en om van een ander te lezen. Maar als je dat niet wil is dat natuurlijk je goed recht. Hoorde ooit van iemand dat lengte en gewicht ook bedoeld zou zijn zodat mensen weten welke maat kleertjes ze kunnen geven. Maar dat kunnen ze ook aan je vragen lijkt me.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Je maakt het geboortekaartje naar hoe jij het wilt.
    Wil je geen zoetsappige teksten er op dan doe je dat niet.
    Zelfde geldt voor het gewicht en de lengte.
    Het is jullie keus ;)

    Wat betreft de verhuizing.. Ik zou doen wat hierboven word aangegeven.
    Lekker makkelijk.

    Ik weet nog dat wij destijds pas na 6 weken een kaartje kregen.
    Eerder wilde die mensen geen bezoek behalve familie.
    Prima toch? Als dat is hoe zij dat wilde.
    Er zit geen limiet op hoor :p

    Wij zetten ons adres er op maar geen telefoonnummer dit keer.
    In principe heeft iedereen onze nummers.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  10. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Leuk het geboortekaartje maken!
    Iedereen heeft natuurlijk zn eigen smaak en mening e.d. Zo vind ik teksten als ‘Bel, kom en bewonder’ juist overbodig... ik ken vrijwel niemand die onaangekondigd aan de deur zou staan en dat doe ik zelf ook nooit. Daarbij vind ik het ontvangen van het geboortekaartje meer een soort uitnodiging (in ieder geval meer dan een mededeling / aankondiging) dus vind ik het ook onnodig om te vermelden dat mensen mogen komen bewonderen. Maar goed, dat is een persoonlijke overweging... kan daardoor ook helaas geen leukere variant bedenken (die niet cheesy is ;)).

    Verder zetten wij alleen het adres erop en geen tel.nummers. Onze nummers zijn bekend bij degenen die een kaartje krijgen en adres vind ik zelf altijd handig bij een kaartje van een ander, zodat ik t meteen kan overnemen voor t versturen van t felicitatiekaartje. Dan hoef ik t niet op te zoeken en te bedenken of t nog wel up-to-date is. Beetje lui van me :rolleyes:

    Wat betreft adres: wij zijn rond de geboorte van onze dochter ook verhuisd en we hadden toen een soort visitekaartjes / kleine kraamborrelkaartjes laten drukken met de aankondiging van ons nieuwe adres en die in de envelop erbij gestoken.

    Hoe lang je wacht met t versturen heeft in mijn ogen ook te maken met hoe de bevalling / kraamtijd enz verloopt... soms heb je wel wat anders aan je hoofd en blijft t even liggen, maar wie weet wil je de kaartjes dezelfde dag nog bestellen en snel versturen!
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  11. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Wij zijn van de soberheid:) dus we kozen voor mooi papier.
    Verder vinden we de aankondiging verheugend genoeg, zoiets prachtigs spreekt voor zichzelf.

    Dus de roepnaam, doopnamen.
    Daaronder nog x is het zusje van y en z.

    Ons adres en dat is het.
    Wij versturen ook echt weinig kaarten. Enkel naar mensen die we goed kennen en ons tel nr hebben bijvoorbeeld.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  12. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Over het van tevoren bellen;

    -wil je teentjes komen tellen? Van tevoren even bellen

    Wij hadden:
    Wil je ons kleine meisje zien? Bel dan even, anders slaapt ze misschien!
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  13. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.689
    3.471
    113
    Gewicht en (in mindere mate) lengte vind ik zelf altijd leuke info om te lezen. Handig ook met kleertjes shoppen om te weten hoe groot een baby ongeveer is.

    Wij hebben gewoon ons adres en telefoonnr erop gezet en verder geen opmerkingen over vooraf bellen, omdat ik er vanuit ging dat mensen zo slim zelf wel zijn (wat ook zo was). Adres vermelden is vooral handig voor mensen die een kaartje willen sturen. Hier ook geen zoete tekstjes, maar gewoon iets wat we zelf leuk vonden:
    Nr 1: de allerliefste, allerleukste en allermooiste baby is geboren!
    Nr 2: Wat zijn we blij, .... heeft een broertje!
    Nr 3: Met z’n vijven is het nog leuker!

    Verhuizen in je kraamtijd, wat heftig. Ik zou je nieuwe adres vermelden en hier wel bij aangeven per wanneer het adres geldt. Ik neem aan dat je sowieso niet zit te wachten op kraambezoek tussen de verhuisdozen in je oude huis.

    Ik hield met de kaartjes altijd aan dat het prima is als ze in de kraamweek nog verzonden werden. Dat was in mijn geval dan vaak op de laatste dag. ;) In jullie geval zou ik me kunnen voorstellen dat je wacht tot de verhuizing.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  14. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Over het adres en versturen is al veel gezegd, hier misschien nog een leuke toevoeging voor het kraambezoek. Wij hadden geen versje maar wel dit:

    Beschuit-met-muisjeslijn: 06....

    Vond die wel pakkend zonder cheesy te zijn :)

    Succes met het kaartje maken!
     
    Brinsa en RobinBird vinden dit leuk.
  15. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.476
    3.333
    113


    Wat wij hebben is een kaartje met een tekstje in naam van grote broer.

    Zelf doen we wel datum lengte en gewicht vind ik altijd tof om te weten haha geen idee waarom.

    Geen achternamen de mijne is anders dan de rest dus heb neergezet:
    Trotste ouders .... & Es...
    Grote broer ......
    Adres
    En ook geen telefoonnummers, mensen die ik een kaartje stuur die hebben onze nummers en ook voor onverwachts kraambezoek ben ik niet bang. Met iedereen hebben wij sws bel en app contact. Dus geen tekst daarvoor.

    Wat je wel kan doen als je optijd bevalt en wel al kaartjes wil versturen misschien aan de binnenkant je oude adres en een verwijzing naar de achterkant van het kaartje en daarop een verhuisbericht!
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  16. nneah

    nneah Fanatiek lid

    19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Haha ik herken mezelf in je post :roflmao:

    Hier ook geen gewicht en lengte en de meeste teksten vind ik maar klef. Bij de oudste hadden we daarom geen tekst erop, bij de jongste hadden we "ontdek je wereld" en nu bij nummer 3 komt er "droom groots, kleintje".
    Korte dingetjes dus, ik ben een beetje van "less is more".
    Voor een variant op "bel, kom en bewonder" deden wij altijd gewoon "steeds welkom na een seintje" en dan onze nummers. Ik weet dat dat droog is, maar ja ik ben meestal gewoon niet zo van de zweverige tekstjes. Nu staat er trouwens voor één keer wel "bel, kom en bewonder" op :roflmao: om de één of andere reden past dat nu na 2 miskramen beter dan bij onze andere dochters.
    Momenteel zit ik zelf in de tweestrijd van wel of niet een referentie naar de miskramen en indien wel: hoe dan. Maak me er al dagen druk om :eek:

    Ons adres staat niet op het kaartje, maar komt op de envelop. De meeste kaartjes zullen we gewoon meegeven aan bezoek en die weten ons toch wel te vinden dus die hebben geen adres nodig. En voor degenen die het wel nodig hebben staat het op de envelop. Dit lost misschien meteen je ander probleem op qua adres? En anders het adres gebruiken van jouw ouders of schoonouders? Dan komt het sowieso goed terecht.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  17. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Leuk om de meningen te lezen, ik ben zelf ook bezig met het kaartje nu.

    Wij zetten wel lengte en gewicht erop, inderdaad ivm eventueel kleding wat mensen willen kopen en vind het wel leuk om te vermelden.
    Verder gewoon onze telefoonnummers, mensen snappen wel dat ze even appen of bellen om iets af te spreken en niet onaangekondigd langskomen (in onze familie/vriendenkring dan). Geen zinnetje als "wil je teentjes komen tellen" dus.
    En adres vind ik wel handig, voor als mensen een kaartje willen sturen (bijvoorbeeld niet al onze collega's hebben denk ik ons complete adres met postcode en al in hun boekje staan denk ik), maar ligt er ook aan naar wie je de kaartjes stuurt.
    Wij sturen ze denk ik 1 week na geboorte op. In de kraamweek willen we alleen ouders/broers/zussen en pas daarna overige visite.
    Hier ook geen zoetsappige gedichtjes. Wij zetten er op: "Grote avonturen beginnen klein"
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Qua eerst bellen, ik heb drie keer ervaren dat niemand zomaar langskomt. Nouja, wel onze ouders natuurlijk, die kwamen bijna dagelijks even kijken, maar verder app te of belde iedereen even.
    Wanneer je het verstuurt ligt aan wanneer je bezoek wilt. Wij versturen ze z.s.m. omdat we helemaal onderaan hebben staan 'je bent van harte welkom om ... te komen bewonderen tijdens de kraamdagen of op ...... tussen .... En.... uur.
    Ik was al die visite zo vreselijk zat bij de eerste 2, maandenlang regelmatig visite die dan echt niet na een uur vertrok. Terwijl ik het de eerste week heerlijk vind, ik lig in mijn bed, waardoor mensen toch al kort blijven, er wordt goed voor mij en de visite gezorgd door mijn man en meestal moeder, laat mij maar pronken met mijn baby. Maar na die week is het klaar voor mij, dan gaan we het gewone leven weer in en heb ik geen zin meer in die polonaise. Dus dan hebben we nog 1 middag waarop iedereen die eerder niet kon of wilde kan komen (dat zijn dus buren, kennissen, ooms, tantes enzo, onze naaste familie en vrienden komen altijd de eerste week al).

    Verder staat er noet vreselijk veel op het kaartje. Wel een kort christelijk gedichtje, dit keer zal het 1 zin zijn die eigenlijk alles zegt voor ons. En de aanhef, doopnamen (roepnaam komt op de voorkant), met daaronder onze namen, die van de kinderen, adres en onze telefoonnummers.

    Het adres kun je ook dubbel doen, als je bijv in huis 1 bevalt en je kraamtijd doorbrengt, dat je dan zet: adres 1. Per .... wonen we op adres 2
    Scheelt weer adreswijzigingen sturen :thumup:
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  19. Visser90

    Visser90 Lid

    4 dec 2017
    49
    50
    18
    Vrouw
    Wij hadden bij onze eerste de tekst; mama en ukkie doen tussen 13;00 en 15;00 een tukkie.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  20. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Wij hadden bij de oudste:

    Langskomen? Gezellig, natuurlijk, altijd! Maar laat ons wel even weten op welke dag en rond welke tijd
     
    RachelleNM en RobinBird vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina