Teleurstellende follikelmeting #2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door LaCrouss, 10 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaCrouss

    LaCrouss Nieuw lid

    14 sep 2022
    4
    1
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Afgelopen vrijdag had ik mijn eerste echo om de follikels te meten (ICSI). Ik had toen 9 follikels van 10-11 mm en ze was tevreden. Zojuist had ik mijn tweede echo bij een andere nieuwe arts, maar volgens haar had ik maar 3 follikels van 15 mm en de rest was volgens haar slechts 8 mm.
    Kunnen follikels krimpen tijdens de stimulatie? Kan het zijn dat er een grotere follikel voor de andere lag? Ze had wel moeite om het goed in beeld te brengen. Ik begin nu gelijk enorm aan mezelf aan onze kansen te twijfelen

    Alvast bedankt!
     
  2. Sass25

    Sass25 Bekend lid

    9 mei 2017
    695
    1.010
    93
    Vrouw
    Ik had hetzelfde helaas. In het begin had ik in mijn rechter eierstok 8 follikels. En tijdens de punctie heeft ze er 7 aangeprikt. Waarbij er maar 1 eitje was gevonden.. heel teleurstellend. Achteraf zei ze toen ik een evaluatie had aan de telefoon dat ze er maar 3 had aangeprikt die boven de 18mm zaten. Terwijl eerst een stuk of 8. Het zegt helaas niet altijd wat die echo’s. Kan altijd nog veranderen door middel van je hormoonhuishouding op dat moment ofzo.. achteraf hadden ze mijn medicatie moeten ophogen..

    Succes bij de punctie.:thumup:
     
  3. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Wat ik nog van mijn IVF traject weet is dat je van alle follikels een paar dominante hebt, die zullen gaan doorgroeien en de rest blijft achter. Dus ja, ze kunnen stagneren in groei inderdaad waarbij er enkele wel een goeie groeispurt zullen maken. Ik hoop in ieder geval op een goed resultaat voor je. Succes.
     
  4. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Milkyway7 vindt dit leuk.
  5. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Hier vandaag de 2de follikelmeting,
    Hier nu 3 drie tussen de 15 en 18 mm zitten
    En dan ongveer nog 4 die tussen 10 en 13 mm zitten
    Vrijdag weer terug voor de 3de follikelmeting. Dus ik duim hier voor nog een paar, maar er is wel al gezegt dat ik eventueel de ivf/icsi zou kunnen afbreken als vrijdag niet de gewenste resultaat is, dit is onze 2de poging.

    Ik zou gewoon als je twijfelt even bellen ?
    Als je eigen daar prettig bij voelt. Hier in Rotterdam zijn ze zeer vriendelijk en Staan je graag te woord als je ergens mee zit!
     
  6. LaCrouss

    LaCrouss Nieuw lid

    14 sep 2022
    4
    1
    3
    Vrouw
    Vandaag hadden we weer een echo en nu waren die drie gegroeid naar 20-21mm en de kleintjes naar 10-12 mm. De arts belde me vanmiddag met dat ze het wel erg weinig vonden voor iemand van 26 jaar en we ervoor konden kiezen om geen punctie te doen en de volgende cyclus een nieuwe poging te wagen. We hebben er toch voor gekozen het erop te wagen, dus dit weekend waarschijnlijk de punctie!
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  7. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Spannend hoor! Ik duim keihard voor jullie!

    We lopen dan een beetje gelijk op.
    Hier morgen nog een echo.
     
  8. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Zo ging dat bij mij ook 11 jaar geleden. Ik was toen ook 26 en lastig te stimuleren. Het was doorgaan of afbreken. Uiteindelijk kozen we voor iets langer doorgaan, twee hele grote opofferen en een punctie. Hoewel het er steeds maar 3 of 4 leken, bleek tijdens de punctie dat er toch 7 goede follikels (èn eicellen!) zaten. Daaruit ontstonden 3 prachtige embryo’s, twee ervan zijn uitgegroeid tot mijn dochters. Minder hoeft dus niet altijd slecht te zijn! Zolang de kwaliteit maar goed is! Succes met de punctie!
     
  9. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Ik had dit met mijn eerste icsi. 40 follikels waarvan maar maar 10 boven de 17mm en 4 bevruchtingen. 2e poging 30 follikels waarvan 25 boven de 17mm en 9 bevruchtingen waarvan 7 ingevroren. Bij die cyclus heb ik letrozol gebruikt wat voor een meer regelmatige groei zorgde
     

Deel Deze Pagina