Telkens kleine ontstoken wondjes baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stelpie, 20 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stelpie

    stelpie Actief lid

    22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hi!
    Onze zoon heef telkens kleine wondjes op z’n tenen die standaard soort van ontsteken (knalrood met geel puntje in het midden). Elke keer heeft hij er 1 a 2. Gaan weer weg en dan krijg hij ze weer op een andere teen. Iemand die dit herkent?

    hij heeft ook veel last van eczeem. Maar ook z’n eczeem vind ik wat raar, bestaat uit allemaal hele kleine puntjes over z’n romp, benen en armen en dat jeukt dan heel erg. Zou het daar mee verwant zijn?
     
  2. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Zou kunnen dat het aan elkaar gelinkt is. Weet niet hoe oud hij is. Maar als hij reeds vaste voeding krijgt en hij had het daarvoor niet, eens op letten of hij het krijgt van bepaald eten?
     
  3. stelpie

    stelpie Actief lid

    22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hij heeft een koemelkallergie, maar dit lijkt niet als reactie op voeding. Kan wel eczeem zijn dan misschien dus.
     
  4. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Het kunnen ook voorzichtige indicaties zijn van iets wat op een afweer/immuunprobleem lijkt. Dit waren ook dingen die mijn zoon had (ontstoken tenen, eczeem) en later bleek dus dat hij problemen heeft met zijn afweer.
     
  5. stelpie

    stelpie Actief lid

    22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hi! Ik zie je reactie nu pas. Waar liep jouw zoontje nog meer tegen aan dan als ik vragen mag? Mag ook via PB als dat vertrouwelijker voelt? Ik maak me daar dus nog wel eens zorgen om, dat er meer aan de hand is ivm eczeem en allergieën terwijl er niemand in onze familie is die dat heeft.
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn dochter had dat ook op haar teentjes, maar sinds ze een jaar of 1-1,5 is is het helemaal weg.
     
  7. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113

    Hoe oud is je zoontje eigenlijk?
    Hier is het ook geen probleem dat al bekend is in de familie inderdaad..

    Bij onze zoon (2 jaar nu) uit(te) zich het oa zo:

    - baby van paar weken de hele tijd ontstoken tenen
    - als baby ook eczeem op zijn lijfje
    - huilbaby, later bleek oorzaak permanente middenoorontsteking te zijn oa (en KISS syndroom)
    - altijd ontstoken neusamandelen (bleek ook pas bij plaatsen buisjes met 10 mnd)
    - met 1 jaar ziekenhuisopname vanwege de waterpokken (heeeeeel zeldzame atypische reactie die maar in 1 int. wetenschappelijk tijdschrift is beschreven)... was erg vreemd en heel erg spannend of hij er bovenop zou komen
    - nu bijv. altijd nog helemaal opzwellen bij muggenbulten (bijv oor = 2x zo groot, oog gezwollen, hand 2x zo dik enz) en er ook echt ziek van.

    En eigenlijk nog vast dingen die we niet eens hiermee in verband brengen of dingen die ik niet meer weet. Maar onderzoek is er wel gedaan en blijkt dat zijn afweer langzamer opbouwt dan bij andere kinderen (niet per reactie langer de tijd maar meer het ‘niveau’). Maar immuunziektes.. is een heel on-ontgonnen gebied en ik ken nog een meisje van 16 dat hier deze lente aan is overleden, niemand had iets door en pas toen ze stervend in ziekenhuis lag kwamen de puzzelstukjes (altijd gekke allergische reacties enz..). Dus daarom belangrijk om alles goed te loggen en bij een arts altijd hele plaatje te schetsen. Want anders houden ze met dit soort ziektes geen rekening en behandelen ze alleen waar je voor komt.

    Op internet kun je ook wel een lijst opzoeken met symptomen die horen bij immuunproblemen.. sterkte!
     

Deel Deze Pagina