Temp zakt niet naar basaal

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Ariadne, 6 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariadne

    Ariadne Niet meer actief

    Basaaltemperatuur normaal 36,45. In anderhalf jaar inmiddels, niet anders geweest. Deze cyclus echter zakt m’n temp niet sinds CD1. Normaal vanaf 13DPO tempdaling van 37,1 naar 36,6 en 14DPO weer gewoon 36,4/36,5. Nu blijft temp 36,8/36,9 en het is inmiddels CD9.

    Ben absoluut niet zwanger; wist ik al want fors ongesteld geweest én bevestigd met een test (gisteren nota bene dus áls er wat had gezeten had het al 5 weken geweest). En een extreem vroeg ei (wat ik in mei een keer gehad heb) lijkt me erg vergezocht want toen waren alle ei-tekenen er ook en nu voelt het absoluut niet alsof ik in m’n LF zou zitten.

    De vraag is dus; waarom is mijn (“basale”) temp zo raar hoog ineens?
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Het zou kunnen dat je iets kleins onder de leden hebt, verkoudheid oid?
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik had deze cyclus ook pas op cd 7 weer naar basaal (normaal rond cd 3) omdat ik een biochemische zwangerschap had waarschijnlijk. (Op 12 en 15 dpo hele lichte positieve test) als ik niet getest had had ik het ook niet geweten want gewoon (paar dagen later) ongesteld.
     
  4. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Temperatuur stijgt niet alleen maar door je menstruatiecyclus. Er zijn veel medische redenen waarom je temperatuur een klein beetje kan stijgen. Denk idd aan een verkoudheid of een beginnende blaasontsteking of iets anders. Het kan zelfs zijn dat je er nooit achter kom omdat je afweer goed genoeg is om het zelf weer op te lossen
     
  5. Ariadne

    Ariadne Niet meer actief

    Nee, niks... Ben kiplekker. En het is niet vab een paar dagen, maar inmiddels anderhalve week dus lijkt me ook nogal vergezocht...?
     
  6. Ariadne

    Ariadne Niet meer actief

    Heb geen enkel streepje op geen enkele test gehad dus een biochemische is het niet geweest.
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Slaap je anders? Onrustiger, dikkere deken, raam dicht ipv normaal open?
    Zijn allemaal zaken waar je temp invloed op kan hebben ;)
     
  8. Ariadne

    Ariadne Niet meer actief

    Ja, ik weet het. Maar nee, niks. Zelfs afgelopen zomer in die hittegolf week m’n basaal maar 0,1 maximaal af van m’n standaard. Ik heb normale slaaptijden, zelfde deken, raam zomer en winter open, hoef er ‘s nachts niet uit en hou me braaf aan alle regeltjes van correct tempen natuurlijk. Inmiddels sinds 2016 bezig met zwanger worden, temp al anderhalf jaar (en start komende cyclus inmiddels met IUI) dus know the drill... Ik heb hier werkelijk geen verklaring voor...
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Apart zeg, dan zal het toch iets interns zijn wat je niet opmerkt zoals elinetjee zegt.
     
  10. Ariadne

    Ariadne Niet meer actief

    Behoorlijk apart, inderdaad. Benieuwd of ‘ie nog gaat zakken en wat dat met de rest van m’n cyclus gaat doen. Zul je zien dat net die laatste ronde voor start IUI eindeloos lang gaat duren, haha...
     

Deel Deze Pagina