temperatuur babykamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door emmie, 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmie

    emmie Niet meer actief

    hallo mamma's!

    ik heb een vraagje...

    Het is nu 16graden op seff's kamertje..is dat te koud of valt dat nog wel mee?

    verder heb ik seff gewoon kleertjes aan ('s nachts een pyamatje)
    en hij ligt in een gewoon slaapzakje met een deken en lakentje...
    gewoon 1 deken maar die vouw ik nog dubbel omdat ik het bedje nog kort opmaak...is dit ok, of moet er nu al nog een deken bij? maar een dubbel geslagen deken is toch eigenlijk al een bubbele deken?

    hoe doen jullie dit?

    liefs Emmie
     
  2. Els225

    Els225 Lid

    8 dec 2006
    66
    0
    6
    Bij ons is de babykamer 19 of 20 graden, zelfs met het raam open op een kiertje. Ik doe mijn zoontje een pyjama en slaapzak aan en in ieder geval een laken. Als ik zelf voel dat het wat fris is doe ik er een dun fleecedekentje overheen, de wollen deken bewaar ik voor de winter. Als de deken is dubbelgeslagen tel ik dat inderdaad als 2. Ik weet niet precies of ze dit al nodig hebben, maar omdat het kamertje bij ons wat aan de warme kant is is het wat mij betreft genoeg. Het kan geloof ik beter iets te koud dan te warm zijn..
     
  3. emmie

    emmie Niet meer actief

    ja klopt, hier heb ik al vanaf het begin een deken en lakentje, sinds een paar weken het slaapzakje (wel een dunne) omdat seff vaak boven de dekens lag...maar hier dus echt al 16graden...en niet eens een raam open!
     
  4. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Bij ons boven is het ook altijd best fris, op Alyssa's kamer is het nu ook 16 graden s'nachts. Zij slaapt in een pyama met een slaapzak en dan onder een dekentje in een dekbedhoesje. S'ochtends heeft ze alleen koudje handjes, maar voor de rest voelt ze warm aan. Ik hou dan wel haar sokjes aan s'nachts want anders heeft ze koude voetjes.
    Een extra deken zou ik zelf nu nog niet doen, want anders heeft hij er niks meer aan als het straks echt koud is.
     
  5. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Volgens mij mag een fleecedeken helemaal niet, omdat ze vaak van kunststof gemaakt zijn!

    Emmie, mijn kanjer ligt er net zo bij als die van jou. De beste tip die ik voor je heb is 's ochtends goed voelen (evt. tempen) en aan de hand daarvan bepalen of er nog wat bij moet.

    Ik stel zelf de winterslaapzak nog eventjes uit anders heb ik als het straks echt koud is niks extra's meer te geven. Heb wel wat dikkere pyjamaatjes gekocht (flanel en badstof) dat scheelt al een boel.

    Groetjes Six
     
  6. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Je hebt ook fleecedekentjes van 100% katoen. Die mogen wel.
    En in de winterslaapzakken zit ook van polyester (als iets wel brandbaar is :rolleyes: )

    Een dubbelgeslagen deken is in mijn ogen ook een dubbele deken.

    Als je kindje lekker warm voelt, is het prima. Bij kou worden ze echt wel wakker. Als het straks echt winter is, kun je overwegen om een winterslaapzak aan te schaffen en dat te combineren met een dekentje
     
  7. emmie

    emmie Niet meer actief

    ja ok, en ik denk ook dat ik dan zo'n winterslaapzakje aan ga schaffen...met mouwen is die he? misschien wel handig zo één met afritsbare mouwen...
    en de verwarming aan op een baby kamer als het echt kouder word?
    of niet?
     
  8. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Afritsbare mouwen is ideaal.

    Ik zou persoonlijk geen verwarming aan doen op de kamer. Dan liever een extra dekentje. Maar das ook afhankelijk van hoe koud het kan worden op de kamer. Er wordt een temperatuur aangeraden van tussen de 15 en 18 graden.
     
  9. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als je kindje lekker warm voelt in zn nekje is het prima zoals het nu is hoor! Bij Kian op zn kamertje is het 17 graden nu en hij slaapt in een pyama met badstof slaapzak en verder nix. Een verwarming aandoen zou ik niet doen. (Bij mezelf al niet, want ik krijg er hoofdpijn van!)
     
  10. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Prima temperatuur :D
     
  11. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Bij Daan is zijn klepraampje altijd open anders word hij zo benauwd. Het is nu 16 graden op zijn kamertje. Op Daan zijn kamer heeft nooit de verwarming aangstaan.
     
  12. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou ook geen verwarming aan doen
    heb het wel gedaan toen het vroor en onze eerste net geboren was
    liet ik de kachel zachtjes doorlopen

    bij mijn tweede is het nu 19 graden op zijn kamer en gooi vaak de ramen los maar het blijft daar nog zo warm
    maar 16 graden kan hartstikke goed hoor
    en dan indd een pyjama slaapzakje laken en dubbele deken is voldoende

    wij gaan als het kouder wordt weer over op de combisleeper die vind ik toch altijd het fijnste geen dekens niets nodig
     
  13. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier ook ongeveer 16 a 17 graden.
     

Deel Deze Pagina