Temperatuur daalt pas na menstruatie?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Leraje, 4 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Hoi, vraagje voor de temperatuurexperts. Ik vroeg me af of dit vaker voorkomt en wat de eventuele reden kan zijn. Ik lees vaak dat vrouwen voor de menstruatie begint al een dip zien in hun temperatuur. Bij mezelf zie ik de dip meestal pas na 2 dagen menstruatie. Het komt echter ook regelmatig voor dat mijn temperatuur hoog blijft tot na de menstruatie, en pas rond dag 6-8 van mijn cyclus echt daalt. (Soms ook met pieken en dalen tussen start menstruatie en dag 6-8, dus een dip naar pre-ei temperatuur, en dan weer omhoog naar post-ei temperatuur, etc).

    Andere mensen die dit ook hebben, en/of enig idee waar het door komt? Het leidt soms tot gekke kaartjes waarin ik maar een kleine week een consequent 'lage' temperatuur heb, maar vervolgens wel een duidelijke sprong na ovulatie naar hoog.
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Bij mij ook pas weer lage temp 2e/3e dag ongi en pas consequent laag dag 4/5. Geen idee waarom...:rolleyes:
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.578
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Soms werkt een lichaam zo helaas.
    Net als dat er vrouwen zijn waarbij de temp al 3 dagen voor de ongi zakt ;).

    Mag ik een tempkaart zien?
    Je tempt wel rectaal, elke ochtend op hetzelfde tijdstip, direct na het wakker worden en na evenveel slaapuren?
     
  4. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Nee, ik temperatuur niet netjes :p Direct na slapen zonder eerst iets anders te gaan doen, maar oraal (onder de tong), tussen half 7 en half 9, en ik ga er ook wel eens uit 's nachts om te plassen. Desalniettemin zijn mijn grafieken over het algemeen heel duidelijk (ik ga zelden boven de 'middellijn' uit voor de ovulatie en zelden er onderuit erna)- maar wat meer pieken en dalen dan je bij heel netjes tempen zou verwachten.

    Ik gebruik een andere app dan fertility friend maar ik heb er even handmatig de afgelopen anderhalve maand ingezet. (Vandaar dat hij raar doet met de bolletjes). Zoals januari ziet het er bij mij vaak uit. Februari zoals je ziet lang na menstruatie nog hoge temp. Dat gebeurt af en toe. Heel soms ook andersom, dat hij een dag voor eisprong al dropt. Voor deze maand geldt dat eisprong waarschijnlijk net is geweest gezien tempsprong en symptomen in de dagen ervoor/tijdens, maar moet nog even 2 dagen temp afwachten om dat zeker te weten :)

    Ik gebruik het overigens als anticonceptie, niet als hulpmiddel bij zwanger worden ;) (Hetgeen al 2 jaar werkt).
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.578
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Je 2e kaartje vind ik er niet gek uit zien met 1 hogere temp op cd 1 en daarna de zakking naar beneden.
    Doordat je niet rectaal tempt, kan het best zo zijn dat je temp al eerder lager is, echter merk je dat niet omdat je niet rectaal tempt ;)

    Maar zoals je zelf al zei: je tempt niet conform de regels en dus (ondanks dat er wel een eisprong uit te halen is) is je tempmethode niet betrouwbaar ;), maar dat is niet wat je vroeg hahaha
     
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Dat het al 2 jaar werkt kan ook goed geluk zijn. Hoop dat je beseft dat het geen 100%zekerheid bied. En al helemaal niet als je het niet volgens de regels doet.
     
  7. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    We weten wat we doen. Als het "misgaat" is dat niet erg. Maar zo lang er een duidelijke eisprong is en je rondom de eisprong maatregelen neemt, is het betrouwbaar genoeg hoor... Het enige waar het voor nodig is is dat je kunt zien of je regelmatig bent, en vóór de eisprong voorzichtig doen. De kans dat je eisprong een keer echt veel vroeger is dan normaal, is dan even klein als de kans dat je een keer een pil vergeet :) zo niet kleiner, afhankelijk van je geheugen :p
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  8. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    De eerste vond ik wel opvallend hoog blijven, maar uiteindelijk is hij wel gezakt.
     

Deel Deze Pagina