Temperatuur na alcohol hoger?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door SD6, 1 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Hallo allemaal!

    Hopelijk kan iemand even met mij meekijken en mij het verlossende antwoord geven.
    Ik ben pas net begonnen met temperaturen, en ook pas na mijn vermoedelijke ei dmv ovulatietesten. Normaal gesproken springt mijn eitje op dezelfde dag of de dag na mijn eerste positieve test en dat zou mij nu op 6/7 dpo zetten.

    Nu had ik eergisteren opeens een verhoogde temperatuur en gisteren daalde die weer tot ongeveer hetzelfde als de eerste dag dat ik begon met temperaturen. Maar nu werd ik vanmorgen wakker en was mijn temperatuur extreem (?) veel hoger dan gisteren en zelfs eergisteren. Nu hebben mijn vriend en ik het gisteren wel heel gezellig gehad met wat wijntjes. Zou dit de reden kunnen zijn dat de temperatuur zo heftig omhoog schiet? Ik lees wel verschillende verhalen dat hij bij de een lager of ook hoger word maar niet zo'n enorme piek.

    Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

    Groetjes!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Bij mij leverde alcohol inderdaad altijd een beduidend hogere temperatuur op.

    Op basis van slechts 4 waardes is over jouw kaartje in ieder geval nog niets te zeggen ;). Ik zou wel “drinking” aanvinken in FF. Dan weet je voor jezelf dat dit mogelijk de hogere temperatuur heeft veroorzaakt.

    Temperatuur je wel rectaal, iedere ochtend zelfde tijd, direct na ontwaken en na ongeveer evenveel uren slaap? Stel je heb deze nacht (veel) korter geslapen kan dat ook de hogere temperatuur verklaren.
     
  3. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik zal hem inderdaad even aanvinken! Helpt ook bij eventuele volgende rondes haha. Ik twijfelde of ik gewoon moest wachten tot de volgende ronde, maar dit zou volgens mij wel al een klein beetje in kaart kunnen brengen van hoe je temp eruit zou zien na een eisprong. In het verleden heb ik ook altijd getemperatuurd, en vanuit die ervaring weet ik dat hij rond de 36,2 ligt voor een eisprong dus dat is denk ik een beetje hetzelfde gebleven! Ik meet inderdaad rectaal en over het algemeen altijd wel rond dezelfde tijd, ik gebruik mijn dochtertje als wekker want die is standvastig rond dezelfde tijd wakker hahaha, en dan moet ze inderdaad heel eventjes wachten tot ik dat gedaan heb voordat ik eruit ga.
    Het zou wel heel goed kunnen dat het nu inderdaad ook door een korter nachtje komt! Normaal ga ik tussen 23:00 En 00:00 naar bed en nu werd dat 02:00!
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.008
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou de temp van vandaag op discarded zetten ;)
     
  5. SD6

    SD6 Bekend lid

    15 nov 2011
    598
    243
    43
    Vrouw
    Amsterdam
    Oh top! Gelijk even gedaan! :D
     

Deel Deze Pagina