Temperatuur na eisprong

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Sara190, 28 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Hallo meiden,

    Ik heb me in het begin helemaal niet bezig gehouden met het meten van me temp, alleen de afgelopen maanden wel. Ik heb gemeten dat mijn normale temp altijd rond 36 is. Tijdens ovulatie kon ik helaas niet meten dus dat weet ik niet. Nu is me temp sinds gisteren 37. Gisteren 37 en vandaag 37.3, plus ik heb het onwijs koud steeds!! Ik zit nu als het goed is op 5DPO...

    Zegt dat iets? Als die steeds daalt moet ik er dan van uit gaan dat ik niet zwanger kan zijn? Als die zo blijft of omhoog gaat kan het zijn dat je dan zwanger bent? Hoe moet ik dat zien? En tot hoe hoog mag die gaan dan bij een evt zwangerschap?
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je elke ochtend op hetzelfde tijdstip, rectaal en direct na het ontwaken.
    En slaap je elke nacht evenveel uren?

    Kan je je tempkaartje eens laten zien?
     
  3. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Niet direct na het ontwaken...maar ik temp het zelfs hele dag door op me werk en blijft nu nog steeds op 37, 37.3, 37.4

    Nee heb ik niet omdat het me pas is opgevallen..en ik blijf het maar koud hebben! Ik voel me ook niet ziek ofzo
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.061
    113
    Nabij Utrecht
    Sorry, maar dan kan je totaal niks aflezen van je temp.

    Als je de temp methode wil doen, moet je het doen zoals ik net omschreven heb.
    Overdags meten zegt helemaal niks, imdat je temp al omhoog schiet zodra je bent opgestaan.
    Aangezien de tempmethode werkt met tienden graden in verschillen, is nauwkeurigheud een must.
     

Deel Deze Pagina