Temperatuur niet omhoog na eisprong

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Marinda1988, 27 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marinda1988

    Marinda1988 Fanatiek lid

    13 dec 2020
    1.319
    1.359
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik ben benieuwd of iemand dit herkent. Vorig jaar startte ik met temperaturen, maar ik merkte al vrij snel dat ondanks dat ik een positieve ovulatie test had en duidelijk eipijn voelde, na 3-4 dagen er nog steeds geen temperatuur verhoging was. Het gebeurde vaak pas op dag 5-7 en dan nog was het slechts 0,2. Er werd mij gezegd dat mijn ei dan later zou zijn gesprongen, wat niet matchte met mijn slijm en ovulatie testen. Echter, temperaturen zou het meest betrouwbaar zijn. Na een paar maanden werd ik zo onzeker dat ik een afspraak had bij de gyn. Het was toen 3 dagen na de positieve ovulatie test en ik had opnieuw geen verhoging gehad. Ik zei haar dat ik zeker wist dat mijn ei was gesprongen, maar dat de temperatuur niet omhoog ging. Ze maakte een echo en zag toen nog een groot follikel. Hij was nog niet verschrompeld, dus ze twijfelde of het ei wel gesprongen was. Daarom mocht ik die dag bloed prikken en kreeg ik te horen dat mijn ei idd gesprongen was als ze keken naar het progesteron oploop. Pas na 7 dagen ging mijn temperatuur omhoog en bleek mijn progesteron 34. Ik bleek die maand ook zwanger, maar dit ging fout met 16 weken. Ik had besloten het temperaturen achter me te laten omdat ik er onzeker van werd en het gevoel heb dat ik de enige op deze hele aardbol ben die geen verhoging krijgt na haar eisprong. Nadat ik weer een miskraam heb gehad en in een ander ziekenhuis hiervoor loop, werd mij gevraagd weer te temperaturen. Ik had er totaal geen zin in, maar ik dacht ik doe het maar. En idd, ik heb 3 thermometers aangeschaft en ze blijven wederom weer gewoon op de basale stand. Zondag had ik een positieve ovulatie test, maandag ochtend nog, daarna stopte het. Dinsdag had ik al geen slijm meer en was ik overtuigd dat hij gesprongen was. Woensdag geen verhoging en vanmorgen ook weer niet. En ondanks dat ik 1x bewijs heb gekregen dat mijn ei wel degelijk gesprongen is op de dag die ik zou denken, maak ik me gewoon weer onzeker erover. Ben ik nou echt de enige op deze hele wereld die dit heeft? @RoGiJuLi hoor jij dit wel eens? Wat kan het betekenen? Mijn basale temperatuur is ook altijd gelijk, soms 0,1 verschil. Ik begrijp het gewoon echt niet :(
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Kan je wat meer vertellen over hoe je temperatuurt??
    Is dit rectaal, oraal, vaginaal?
    Temperatuur je elke ochtend op hetzelfde tijdstip, ook op vrije dagen/weekenden?
    Slaap je elke dag evenveel uren?
    Ga je er 's nachts uit?

    En heb je een temperatuurkaart om te tonen?
     
  3. Marinda1988

    Marinda1988 Fanatiek lid

    13 dec 2020
    1.319
    1.359
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je snelle reactie. Ik temperatuur rectaal en altijd tussen 7 en half 8. Ook in het weekend (want dochter wordt standaard rond die tijd wakker). Ik moet er idd bijna iedere nacht uit om te plassen. Dat is meestal rond 4 uur. Het maakt niet uit lijkt, want hij zegt altijd 36.5-36.6. Ook als ik niet plas in de nacht. Alle 3 de thermometers. Ik had zondag ochtend positieve ovulatietest, maandag was de enige keer dat hij 36.3-36.4 aan gaf. Daarna weer 36.6, ook deze ochtend. Die keer dat ik zwanger raakte wat met 16 weken fout ging, ging ie ongeveer 6 dagen na positieve ovulatietest naar 36.8, dag van positieve zwangerschapstest 37.0. Ff gaf toen aan dat pas op dag 6 na de positieve ovulatietest mijn ei was gesprongen omdat toen een zichtbare verhoging was, terwijl het ziekenhuis dus aangaf dat hij al gesprongen was 3 dagen na de positieve ovulatietest (wel via bloed, want op de echo zag ze het follikel nog zitten maar wel vocht in de baarmoeder wat duidde op gesprongen). Terwijl toen mijn temp ook nog steeds 36.6 was. Ik begrijp het gewoon niet. Alles wat ik zoek op forums is wanneer dit gebeurt vrouwen toch geen eisprong gehad bleken te hebben, maar ik had dit dus wel. En nu gebeurt dus weer hetzelfde. Ik hoopte dat jij misschien na jarenlange ervaring kon zeggen of je dit wel eens vaker hebt gezien/gehoord bij vrouwen, of ben ik een medisch mirakel ;)?? Ik ben benieuwd of hij over 2 dagen wel verhoogd is. Ik had geen kaartje, maar ik heb een kaart waar ik alles moet bijhouden (fysiek), maar ik kan alles wel even invoeren in die app. Ga ik even doen.
     
  4. Marinda1988

    Marinda1988 Fanatiek lid

    13 dec 2020
    1.319
    1.359
    113
    Vrouw
    Hoe voegde ik hem ook alweer toe in mijn onderschrift? Ik heb iig nu het kaartje gemaakt en toegevoegd. Ik was vergeten te melden dat ik 1 dag 36.8 had random tussendoor, geen idee waar dat vandaan kwam, maar ik had heftig gedroomd en het heel warm toen ik wakker werd. Ik gok dus dat het mogelijk daarmee te maken had. Ik was heel blij met die 36.3 op maandag, ik dacht vlak voor eisprong een dip klopt helemaal. Maar goed, nu tevergeefs iedere ochtend hoopvol tempen, maar 36.6 blijft :(
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    hmmmm hoe laat doe je elke dag de eerste ovulatietest?
    En heb je ook een kaartje vd vorige cyclus
     
  6. Marinda1988

    Marinda1988 Fanatiek lid

    13 dec 2020
    1.319
    1.359
    113
    Vrouw
    Nee helaas niet. Ik moest na de derde miskraam van het ziekenhuis mijn temp gaan bij houden. Dit is dus weer de 1e keer na bijna een jaar. Ik had het vorig jaar wel gedaan en toen gebeurde dit dus ook, daarom was ik gestopt. De ovulatie test zondag deed ik om 10 uur in de ochtend en in de middag weer (beiden positief). De ovulatie test maandag deed ik rond 11 uur (ook nog positief). Daarna dinsdag nog rond 11 uur en die was weer negatief. Ik word altijd 14-15 dagen na de eerste positieve ovulatie test ongesteld, dus het lijkt wel dat er echt iets gebeurt. En het ziekenhuis zei toen we gaan niet elke maand op progesteron testen, 1x nu gedaan en je hebt gewoon een eisprong op het moment dat jij het denkt en aan de hand van je slijm en ovu testen. Alleen die temperatuur, die gaat gewoon niet omhoog de 1e zoveel dagen :(
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Hmmm wel vreemd
    Er zijn natuurlijk altijd vrouwen waarbij het tempen niet werkt helaas.
    Maar dat komt niet vaak voor.
    Ik ben wel benieuwd of je temp toch niet nog gaat stijgen.

    Wat natuurlijk ook goed kan is hetvolgende.
    In je fase voor ei ligt je temp normaal rond de 36.1-36.2... echter doordat je eruit gaat om te plassen stijgt je temp naar 36.5 (beweging doet namelijk je temp stijgen).
    En dan zie je dus niet meer goed het verschil tussen voor en na ei.
     
  8. Marinda1988

    Marinda1988 Fanatiek lid

    13 dec 2020
    1.319
    1.359
    113
    Vrouw
    Ah ja dat is ook een mooie verklaring, hopelijk is dat het! Ik houd je op de hoogte en heel erg bedankt voor het meedenken ! Waardeer ik enorm
     
  9. Marinda1988

    Marinda1988 Fanatiek lid

    13 dec 2020
    1.319
    1.359
    113
    Vrouw
    Hoi @RoGiJuLi , ik wilde nog even laten weten dat mijn temp omhoog is gegaan, zie kaartje. Ff heeft het toch goed gedaan met die eisprong inschatten. Het blijft een bijzonder kaartje, maar goed, ben allang blij dat ie omhoog is. Ik had vrijdagavond heel erge menstruatie krampen, ik snap af en toe echt niks meer van mijn lijf. Gelukkig niks gebeurd aan bloed of iets en nu hopen dat ik een keer wat langere lf heb
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk niet dat hij zo goed staat, maar denk dat hij 3 dagen verder moet, naar donderdag :)
     
  11. Marinda1988

    Marinda1988 Fanatiek lid

    13 dec 2020
    1.319
    1.359
    113
    Vrouw
    Ja dat zou je denken, maar dit was mijn kaartje van maart 2021. Toen leek het dus ook dat hij pas later sprong, maar toen ben ik dus de 24e heen geweest en bleek uit bloed dat mijn progesteron al was gestegen. En de 30e was hij zelfs al 34. Die keer werd ik ook zwanger, terwijl ik alleen de 21e en 22e van maart seks had gehad (toen ook positieve ovulatietesten en de 23e negatief en geen vruchtbaar slijm meer). Daarom is dat temperaturen zo vreemd bij mij, hij gaat pas zo laat omhoog. Terwijl toen in maart dus bleek dat mijn ei wel degelijk was gesprongen na die positieve ovulatie testen. En nu dus hetzelfde. Zondag en maandag positieve ovulatie testen en mega vruchtbaar slijm, dinsdag negatief en slijm weg en pas vrijdag een verhoging. Zo apart.. Misschien dat ik het ziekenhuis nog 1x ga vragen voor bloed prikken (als ik het voor elkaar krijg) een volgende cyclus om voor eens en voor altijd de zekerheid te hebben dat mijn temperatuur dus blijkbaar zoveel dagen later stijgt dan mijn eisprong. Ik houd je weer op de hoogte!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Op dit kaartje was je eisprong op cd 14 of 15 :).

    Hij ging daar ook niet laat omhoog hoor :)
    De hoge tempen op cd 12-13 keanen door de lh piek.
    In die cyclus was je basale temp 36.5 en na ei minimaal 36.7 :)
     

Deel Deze Pagina