Temperatuurstijging door LH piek?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Akka, 29 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik lees soms iets over dat LH ook te tempstijging jan veroorzaken. Is die stijging dan vergelijkbaar met de stijging na je eisprong?

    Ik had deze maand een positieve ovutest (ochtend en avond) en de volgende ochtend meteenduidelijke temp stijging. Die stijging heeft de dagen er na gewoon aangehouden, kaartje kun je vinden via de banner. Ik ging er dus vanuit dat mijn ei was gesprongen op dag vd piek, wat natuurlijk ook kan. Maar nu vraag ik me af of het ook zou kunnen dat die eerste stijging door mijn piek komt en mijn eisen dag later is gesprongen. Het maakt verder niet heel veel uit natuurlijk, pure interesse

    Ik had de volgende dag ook nog een positieve ovutest en rekbaar slijm, plusveel krampen...
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Yup die stijging komen door je lh piek.
    Ik denk dat jouw ei pas op cd 17 is geweest ;)
     
  3. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Zo laat? 36.6 is bij mij in vrijwel elke cyclus normale temp na mijn ei (Ik heb voor mijn ei, tenzij rare nacht, nooit hoger dan 36.4, soms hooguit in menstruatie). Bovendien was mijn slijm en kramp eind va cd16 wel weg.
    Als dat zo kan zijn, hoe kun je dan ooit de temp methode gebruiken om zeker te weten dat je ei is geweest?

    Dit is de eerste maand dat ik ovutesten gebruik, maar als je gelijk hebt dan zou mijn LF echt heel kort zijn vorige cycli.

    Echt zeker weten zullen we het nooit Dus.. Achja, we hebben het in i3der geval nog gezellig gemaakt Op cd17!
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    De pijn is groeipijn en zegt vaak niks over de eisprong zelf omdat die daarna pas volgt ;)
     
  5. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Dat snap ik, maar aangezien ik die normaal altijd de dag voor mijn tempstijging had. Maar als je gelijk heb ga ik.me wel een beetje zorgen maken over mijn LF, Achja. we zullen het nooit weten dus.

    Bij mijn eerste kwam de stijging wel precies overheen met de termijnmetingen, maar ja..
     
  6. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    @RoGiJuLi En kan een LH piek dan 2 dagen lang je temp hoog houden? Vind dat toch vreemd als dat zo is, dan zou je daar toch bij elke temp kaart rekening mee.moeten houden?
    Niet dat ik je niet geloof hoor, maar vind het wat verwarrend haha
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat zou goed kunnen idd. Maar dit is ook niet iets wat je elke maand zo hebt hoor :).

    Waarom maak je je zorgen over je lf dan eigenlijk?
     
  8. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Vorige maand was LF maar 9 dagen en dat is al aan de korte kant. aangezien ik nog borstvoeding geef ben ik bang dat dat misschien effect heeft..
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Even afwachten wat er nu gebeurd dus.
     
  10. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina