Tempur bed i.c.m. Ikea bed?!

Discussie in 'De lounge' gestart door liedjepiedje, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hoi allemaal,

    Wij denken er al lang over na om een nieuw bed te kopen. Wij zijn inmiddels vier jaar getrouwd en slapen nog steeds op het bed inclusief matrassen die mijn man voor 50 euro kocht toen hij nog student was! Haha! Dus zeker tijd voor een nieuw bed.

    Nu hebben we wel besloten dat we direct een goede willen. Zeker omdat ik veel last heb van mijn rug al sinds mijn 12e. En omdat je er toch 1/3 van je tijd op ligt.

    Nu liepen we vanmorgen langs een beddenwinkel en liepen onverwacht even binnen. Dus toen lagen we op een tempur bed! Wauw wat lag dat goed zeg!! Heerlijk! Een electrisch verstelbaar bed met een dik tempur matras!
    Je was nu incl. ombouw, het electrisch verstelbare bed en matrassen voor 4500 euro klaar. Maar ik vond dat nogal een bedrag!!

    Nu hadden we al eerder naar een boxspring gekeken bij Ikea. Die is als beste uit de test gekomen bij de consumentenbond.
    Maar nu ik dat tempur heb getest wil ik eigenlijk dat.

    Nu dachten we: Is het geen optie om het electrische bed gewoon bij de Ikea te kopen en dan de matrassen van Tempur?
    Of doe ik dan echt afbreuk aan de kwaliteit van de matrassen?

    Wie heeft ervaring of goede tips wat dit betreft?
    We horen het graag!

    Alvast bedankt!
     
  2. Kimba

    Kimba Actief lid

    11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Dat kan hoed hoor.
    Wij hebben de Tempur matrassen op onze oude boxspring liggen. Die was nog goed en hoefde niet vervangen te worden. Je moet denk ik alleen even kijken hoe de matras beschermt wordt bij de echte Tempur set en of die vd Ikea dat ook doet.
    Enne, ik kan als rugpatient Tempur echt aanraden. Vind het zelfs met deze temperatuur niet te warm, wat je wel vaak hoort namelijk.
     
  3. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Fijn, een goede reactie!! Ik hoop dat ik nog meer zulke positieve reacties krijg! Dat scheelt toch heeeel wat geld namelijk!
     
  4. Within

    Within Niet meer actief

    Wij hebben een bed bij de IKEA gekocht, ook elektrisch verstelbare boxspring en wij waren 1300 euro kwijt. We hebben hem nu 2 jaar en ik wil ook niks anders meer!
     
  5. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Kijk, dat zijn mooie prijzen! Hadden jullie er wel een matras op van ikea? Hoe ligt dat?

    We hebben nu een mooi bedframe bij ikea gezien. En de lattenbodems zijn maar 240 euro per stuk. Het frame 580. En dan hebben we mooie matrassen op marktplaats gezien van tempur. Dan hebben we voor minder dan 2000 euro een mooi bed! Ik hoop dat het lukt!
     
  6. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Na wat googelen lees ik toch veel slechte reacties over tempur. Wel erg veel goede berichten over de ikea matrassen.

    Heeft iemand een idee welk ikea matras een beetje hetzelfde ligt als tempur?
     
  7. Aloe

    Aloe Niet meer actief

    Nou ik vind Tempur geweldig. Ik lig er al jaren op.
     
  8. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Heb je geen last van zweten. Kimba heeft daar geen last van maar dat lees ik wel veel op internet. En mijn schoonzus zegt net dat zij dat ook had.
     
  9. Aloe

    Aloe Niet meer actief

    Zweten, neuh eigenlijk niet nee.
    Ik heb echt nergens last van.........nooit meer rugklachten enz.

    Wel lachen, toen ik hem net binnenkreeg en het bed geinstalleerd was dachtik hem even uit te proberen. Die matras was echt keihard. Ik schrok mij een ongeluk want ik dacht heeeee, dat is nietzoals in de winkel. Echter tempur past zich aan aan warmte en buiten was het winter hihi. Gelukkig warmde hij snel weer op en lag toen super.
     
  10. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Okay. We twijfelen nog steeds eigenlijk! We vinden het zoooo lastig. We vonden het in die zaak echt heerlijk liggen. En ik heb ongeveer altijd rugpijn en daar leek het of het bed de rugpijn wegnam.
    Voor mezelf ben ik niet bang om te zweten want ik zweet niet snel. Mn man wel wat meer.

    Lastig lastig lastig!

    Bedankt voor je reactie trouwens!
     
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je moet geen boxspringmatras op een lattenbodem gaan leggen he, dan moet je een boxspring van ikea kopen en daar boxspring matrassen op leggen. Een boxspringmatras is heel anders dan een matras dat gemaakt is voor een lattenbodem.
     
  12. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Is een tempurmatras een boxspringmatras? Ik heb hier namelijk echt geen verstand van!
     
  13. sheann

    sheann Fanatiek lid

    14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Kan je niet twee verschillende matrassen kopen. Een Tempur voor jou en eentje van de Ikea voor je man. Moet je alleen wel rekening met de hoogte houden.
     
  14. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Daar hebben we inderdaad ook al aan gedacht!

    Off topic. Sheann. Ooit heb je hier een link gedeeld van pinterest! Ik ben je nog steeds dankbaar want ben een echte verslaafde geworden.... Ik heb nog niet genoeg verslavingen....haha!
     
  15. sheann

    sheann Fanatiek lid

    14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Hahaha ik moest daar ook aan denken toen ik jouw avatar zag. Ik heb ondertussen ook een account, ben ook behoorlijk verslaafd.
     
  16. Aloe

    Aloe Niet meer actief

    Geen dank.
    Tja, persoonlijk heb ik gewoon echt geen klachten over tempur.
     
  17. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    We zijn toch voor de tempur matrassen gegaan.
    We zijn vandaag langs de ikea geweest en de matrassen vielen echt tegen. En toen we bij tempur waren was het toch meteen weer zo fijn liggen.
    Dus ik hoop dat het 'in het echt' ook zo goed bevalt.
    We hebben er wel meteen een prestige bed bij want die kreeg je er nu gratis bij.

    Sheann. Wat is je pinterest account. Het lijkt me leuk je te volgen!
     
  18. sheann

    sheann Fanatiek lid

    14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Je hebt een PB
     
  19. Nientjje

    Nientjje Fanatiek lid

    15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wij hebben sinds een paar maanden een Tempur boxspring (compleet) en het bevalt echt heeeeeel goed! Ik slaap veel beter, lig heerlijk en de bedbodem kan je heel makkelijk op soft, medium of hard zetten. Ik heb bv. bij mijn schouders op zacht en de rest op medium. Wij hebben de Tempur Cloud matrassen. die zijn niet zo hard als de origineel.
    Enige nadeel was dat het hoofdbord van de Prestige niet door het trapgat kon, dus die moesten we zelf door het raam naar binnen krijgen.
     
  20. rijtjes

    rijtjes Niet meer actief

    Ik heb een ikea bed gehad en bah bah wat een rot bed! Na twee jaar de deur uit gedaan. Toen een vergelijkbaar bed als dat van tempur. Met een schoteltjes bodem zodat we wel 1 matras hebben, maar de bodem aan kunnen passen aan ons lichaam. En we slapen allebei echt helemaal geweldig! Hij zit wel een in ombouw van de ikea omdat we die toch hadden :D. Mijn man heeft ook een rot rug, maar sinds dit bed, als hij weer een dagje last heeft en hij slaapt een nachtje is het over. Wil nooit meer anders! Goeie keus denk ik dus ook voor jou :)
     

Deel Deze Pagina