Tendinitis

Discussie in 'De lounge' gestart door Maan14, 1 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.321
    2.489
    113
    Meer mensen met dit probleem?

    Ik heb het hypermobiliteit syndroom met daar door tendinitis in mijn polsen heupen en ellebogen. Dit veroorzaakt super veel pijn ik slik paracetamol, maar dit is niet afdoende als het echt niet gaat krijg ik tamadol ' haalt de scherpe kantjes er af ' zwaardere tramadol mag niet, net als ibuprofen door anderen gezondheidsproblemen.

    Ik heb fysio Mensendieck en ergotherapie gehad maar niks werkt nu echt fantastisch. Vandaar mijn vraag..

    Wie heeft dit ook en wat doen jullie er tegen?
     
  2. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook, plus bursitis en enthesitis. Ik lees mee! Heb nog geen goede oplossing gevonden.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  3. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Helaas heb ik hier ook regelmatig last van (gehad), ook in combinatie met hypermobiliteit.
    Nu veel last van tietze.

    Hier werkt de combinatie gerichte en begeleide krachttraining, tweewekelijks fysio en koemelkvrij eten redelijk goed.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  4. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.321
    2.489
    113
    Doe je dit gerichte krachttraining via een fysio? Of hoe moet ik dit zien?
     
  5. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    klopt! Zo ben ik begonnen. Alle spieren in mijn lijf sterker maken op de hypermobiliteit te ondersteunen. Daarna ben ik het met personal trainer verder gaan oppakken en nu doe ik het daarnaast ook zelf.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  6. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Lees even mee voor mijn zus. Heeft het mn in schouders en heupen. Al een tijdje uit de running qua werk. Huisarts adviseerde weer injecties. Reumatoloog kon niets vinden en noemde het waarschijnlijk fybromyalgie. Orthopeed bestrijdt dat...maar zegt ook verder niets te kunnen betekenen. Ze zit best een beetje er doorheen momenteel.
     
  7. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.884
    7.594
    113
    Ik doe krachttraining voor mijn hypermobiliteit. Een keer per week bodypump en een keer per week pilates.

    Mijn fysio zegt dat mijn spieren mijn botten en pezen in bedwang moeten houden :)

    Maar het helpt wel goed. Geen overbelasting meer en zelden spierproblemen of spit (ik heb ook scoliose dus extra gevoelig in de rug)
     
    Maan14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina