tepelhoedje afbouwen? stuuwing.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door tweety, 31 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    gisteren heb ik weer een keer geprobeerd zonder th te voeden. Dit ging eigenlijk redelijk goed. Ze dronk alleen een stuk korter dan ik gewend ben. De laatste voeding heb ik th wel weer gebruik voor mijn eigengevoel dan ik dan weet dat ze dan zou drinken zoals altijd. Dit ging ook goed. Nu had ik vanmorgen erg last van pijnlijke borsten. Dit wel eerder deze week gehad.

    Ze drinkt nu 4 a 5 x per dag. Avonds verschilt nog wel erg de ene keer om 20.00 voor het laatst en de andere keer om 21.30. Als ze om 20.00 gedronken heeft kolf ik voor ik naar bed ga nog een keer om zo een voorraadje te hebben ivm werken.

    Ze slaapt nacht door tot meestal 5.00-7.00 afhankelijk hoelaat ze de avond ervoor gedronken heeft.

    Mijn vraag is dus nu kan de stuwing komen doordat ze anders drinkt zonder Hoedje?
    Vanmorgen lukte het voeden zonder Hoedje niet omdat ze te ongeduldig was met aanhappen.
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Mogelijk heb je stuwing omdat je borst toch niet goed is geleegd. Geef evt. extra compressie tijdens het drinken. Je past dit toe wanneer je merkt dat de pauzes langer worden dan het zuigen.

    Ook kun je na het drinken met de hand even laatste beetje kolven om te controleren of borst goed geleegd is

    Succes!
     

Deel Deze Pagina