Tepelhoedje bij bijten?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Loes23, 27 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Mijn zoon heeft twee ondertandjes gekregen! En nu bijt hij geregeld in mijn tepel tijdens het voeden, tot bloedend toe. Ik heb al van alles geprobeerd, maar hij blijft bijten. Omdat ik daarna zo verkrampt aan het voeden was, ben ik nu fulltime aan het kolven. Maar ik mis het live voeden zo erg. Ik kan hem niet meer de geborgenheid geven van de borst waar hij altijd zo rustig van werd. Maar borstvoeding geven gaat ook niet..

    Zou een tepelhoedje kunnen helpen? Zou het bijten dan minder pijn doen? Zijn er dames met ervaring?
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Met een tepelhoedje los je het bijten helaas niet op....het doet dan nog steeds zeer. En hij moet nog groter aanhappen om voldoende in de mond te nemen. Bijten heeft meestal een oorzaak. Misschien heb je al het een en ander gelezen daarover? Wat kan is dat het uitproberen is, afgeleid zijn, de momenten waarop het gebeurd is de voeding dan bijna klaar. Misschien is de melk stroom anders, heeft hij ongemak. Misschien herken je het momentje wat vooraf gaat aan het bijten. bij m’n dochter bijvoorbeeld; die dronk 5 minuten, daarna hield ik m’n vinder op m’n borst naar haar mondje. Zodra ik haar anders aan de borst voelde koppelde ik haar los. Als ze wilde drinken legde ik haar weer aan. Inderdaad vol spanning voeden maar het heeft geholpen om het gedrag te beïnvloeden. Buiten de voeding om wel dingen aangeboden waarop ze mocht bijten.
    succes ik hoop dat het snel beter gaat voor je. Tanden hoeven geen probleem te zijn. Maar het haaks wel de lol er af als ze gaat bijten.
     
  3. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Hier ook een periode gebeten gelukkig zonder tanden nog. Maar bij elke beet gelijk loskoppelen. Hier was het met een week toen over gelukkig
     
  4. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Bedankt voor je tips. Ik heb er inderdaad over gelezen. Ik heb mijn zoontje in het begin inderdaad meteen losgekoppeld op het moment dat hij niet meer dronk. Maar hij bijt ook vaak meteen naar het aanhappen. Hij heeft me nu zo vaak gebeten én ook echt hard, dat ik gewoon niet meer durf. Die tandjes zijn zo ontzettend scherp. 's nachts ben ik twee keer zo ontzettend geschrokken van de pijn dat mij zoontje heel intens begon te huilen omdat hij weer schrok van mij. Mijn man dacht zelfs dat ik hem uit bed had laten vallen, zo hard huilde hij. Tepelhoedje heb ik inmiddels ook geprobeerd, maar dan voel ik hem nog steeds bijten. Daarnaast snap ik niet hoe die dingen werken.. want ze lieten steeds los en mijn zoontje kreeg er geen melk uit. Denk dat het live borstvoeding geven toch echt ten einde is, helaas...
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.079
    286
    83
    Emmeloord
    Een tepelhoedje van het dunste materiaal en goed van maat. Je maakt de ‘vleugels’ wat vochtig en klapt ze van je af. Zet het in het over je tepel netjes in het midden. Klap de vleugels terug en hou met 2 vingers het een beetje vast met aanleggen. Je zoontje moet harder werken om de melk er uit te krijgen. Belangrijk is dat het kan zijn dat je borsten niet goed geleegd worden en dus je productie terug kan lopen. Het is verstandig na te kolven.
    Het aller beste wat je kunt doen is een Lactatiekundige of een vrijwilliger van la leche league raadplegen. Verder kijk naar de omstandigheden. Hoe is de houding, is die met jullie mee veranderd?, locatie, ligt of donker, afleiding of rust.
    fie van mij is zich ook wel eens tot geschrokken hoor. Kan gebeuren. Hoort er een beetje bij helaas.
     
    Loes23 en Zoe123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina