Termijn niet te bepalen bij termijnecho

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jamjam, 13 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jamjam

    Jamjam Lid

    13 nov 2018
    47
    38
    18
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben relatief nieuw hier en ik ben op dit moment ongeveer 12 weken zwanger.
    Inmiddels heb ik een vroege echo gehad en 2 termijnecho's en ga ik maandag voor een derde termijnecho.
    Ik heb zoveel termijnecho's, omdat ze iedere keer de termijn niet kunnen bepalen. Ze heeft nu wel een schatting gegeven van 12 weken en 2 dagen, maar zei met klem dat ik me hier niet op mocht vast pinnen.
    Volgens de echoscopiste moet ze bepaalde factoren kunnen zien om de termijn te kunnen bepalen en mogen ze anders geen termijn geven. Die heeft ze blijkbaar dus niet allemaal kunnen zien.
    Zijn er meer mensen die zoveel termijnecho's nodig hebben gehad voordat de termijn bepaald kon worden? Mijn vriendinnen die zwanger zijn geweest, vonden het namelijke een heel vreemd verhaal waardoor ik mij toch een heel klein beetje zorgen begin te maken.
     
  2. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Nog nooit gehoord.
     
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hmm... ik heb dat ook nog nooit gehoord eigenlijk. Het is toch vooral een kwestie van meten?
     
  4. Jamjam

    Jamjam Lid

    13 nov 2018
    47
    38
    18
    Vrouw
    Bedankt allebei voor jullie reacties.
    Dat dacht ik zelf dus ook! Maar ik begon te twijfelen door de echoscopiste die zei dat ze van alles moeten checken voordat ze het daadwerkelijk mogen zeggen. Op het eerste moment had ik er vrede mee, maar nu de tijd verstrijkt beginnen er toch zorgen bij mij te komen.
    Hierbij nog een foto van mijn echo. We zagen wel handjes, beentjes, oogkassen, mondje, een maagje waaruit blijkt dat hij/zij drinkt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • Echo.jpg
      Echo.jpg
      Bestandsgrootte:
      39 KB
      Weergaven:
      332
  5. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.078
    113
    Hulpverlener
    #5 Chrissie1990, 13 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2019
    Lijkt mij een hele duidelijke echo. Ik dacht ook dat het een kwestie van meten is. Is het anders geen optie om door een andere echoscopiste de termijn echo te laten doen?

    Kan me voorstellen dat je nu wel eens duidelijkheid wil.

    Ik heb morgen mijn termijn echo en ik moest van de vk perse deze week omdat het anders lastiger te meten wordt. Als jij al over de 12 weken ben, dan is dat denk best laat voor een termijn echo.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Nog nooit van gehoord.
    Anders eens een andere praktijk bellen om te vragen wat die zeggen.
     
    Jamjam vindt dit leuk.
  7. Jamjam

    Jamjam Lid

    13 nov 2018
    47
    38
    18
    Vrouw
    Komende maandag krijg ik de echo inderdaad van een andere echoscopiste. Deze keren was het twee keer dezelfde. Ik heb ze nu toch maar even gemaild of ik mij ergens zorgen over moet maken. Ik hoop eigenlijk dat ze dat dan wel gezegd had bij de echo van gisteren of twee weken geleden.

    Succes en vooral veel plezier bij de termijnecho morgen!
    En ik ben inderdaad naar schatting waarschijnlijk bij de volgende echo al 13 weken.. Hmm, ik wacht even de e-mail van de praktijk af.
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.001
    113
    Nabij Utrecht
    Een termijn echo vind meestal plaats tussen de 8 en 12 weken en dan meten ze altijd van de billen tm het hoofdje.

    Een andere manier de termijnecho doen bestaat niet met dat termijn. En ze hoeven al zeker geen zaken bepalen om een termijnecho te maken.

    Ik vind deze echoscopiste dus niet bepaald betrouwbaar overkomen.
     
  10. Jamjam

    Jamjam Lid

    13 nov 2018
    47
    38
    18
    Vrouw
    Ik ben zojuist terug gebeld door de echoscopiste en ze heeft mij gerustgesteld.
    Ze geeft aan dat sommige verloskundigepraktijken het nog wel eens ongeveer meten, maar dat zij dat niet willen doen. Ze willen het op de dag nauwkeurig weten, omdat straks met de 20 weken echo sommige dingen met 20 weken wel voor mogen komen en bijvoorbeeld bij 20 weken en een dag niet. Onze baby lag er gewoonweg niet perfect genoeg voor om het te kunnen meten. Het terugkomrecord schijnt te liggen op 5-6 keer, dus ik heb nog even te gaan :).
    Ze heeft aangegeven dat als ze zich zorgen had gemaakt of er problemen waren dat ik er vandaag al had gezeten of zelfs al in het ziekenhuis had gezeten.
    Fijn die hormonen trouwens; ik kan niet eens meer zo'n telefoontje zonder te huilen beantwoorden...

    Bedankt voor jullie reacties in ieder geval! Achteraf had ik gewoon direct moeten bellen naar de echoscopiste om mijn zorgen weg te laten nemen.
     
    Frun vindt dit leuk.
  11. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Fijn dat je gerustgesteld bent! Maar het blijft wel een raar verhaal hoor, ik heb hier ook echt nooit van gehoord. Lijkt bijna incompetent als ze 5-6 keer nodig hebben om een termijn te bepalen. Voor hun ben je iig geen uitzondering hahah

    Meting is normaal gewoon kop-staart meting...
     
    Jamjam en Flamingooo vinden dit leuk.
  12. Jamjam

    Jamjam Lid

    13 nov 2018
    47
    38
    18
    Vrouw
    Haha, zij wijten het in ieder geval aan eigenwijze babies die een beetje 'de kont in de kribbe gooien' en net even verkeerd liggen. Gelukkig is het een ervaren praktijk waar veel van mijn vriendinnen ook al zijn geweest met goede ervaringen :). Ik denk gewoon echt dat ik een pechvogel ben waar de baby in een net wat rare kronkel ligt o.i.d.
    En inderdaad fijn dat ik geen uitzondering ben voor hun, haha.
     
  13. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Naja 1 ding is zeker. Secuur zijn ze iig wel:roflmao::roflmao::roflmao: misschien iets te....als je het mij vraagt.

    Hopelijk volgende keer wel een juiste meting!
     
    Jamjam vindt dit leuk.
  14. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja maar op de echo foto zelf ligt je baby volgens mij al prima... maar goed. Zorgen hoef je je er in ieder geval niet om te maken nee!
     
  15. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Nog nooit gehoord en zelf dus in geen enkele zwangerschap gehad. Beeld werd bevroren, kind gemeten en hoppa. Daar doen we het mee. In elk geval een extra keertje spieken :) veel plezier alvast!
     
    Jamjam vindt dit leuk.
  16. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Bij deze zwangerschap moest ik wel een 2e keer terugkomen, baby was niet goed te meten.

    Dus weekje later nog eens en toen prima te meten.

    Beetje gek vind ik t dus wel want als ik zo je echo foto bekijk ziet dat er prima meetbaar uit.

    Ze zijn dus erg secuur denk ik ofzo daar. Alleen zonde dat ze nu veroorzaken dat jij je zorgen maakt om niks.
     
  17. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Bij 9 en een halve week ongeveer konden ze bij mij de termijn ook nog niet vaststellen, dus moest ik ook nog eens terugkomen rond 11 weken. Toen was de termijn wel goed vast te stellen. Ik zou het als ik jou was beschouwen als nog een extra keertje lekker gluren naar je mooie kindje :) hopelijk is de volgende keer wel goed! Wanneer mag je nu weer?

    Edit: ik zie het al, maandag. Duurt best lang eigenlijk, haha. Nou baby, doe maar even goed relaxen maandag :D
     
  18. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Ik ben bij mijn dochter ook 2 keer geweest! Ze lag met haar kontje zo dat ze geen goed punt kon vinden om er vanaf te meten. De tweede keer bewoog ze gelukkig ineens een heel rondje en kon ze het precies Goed meten :).
     
  19. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Ze moeten precies van stuit tot hoofd meten. Rugje moet dan wel redelijk recht zijn. Bij mij duurde de meting best lang afgelopen maandag. Dacht ook dat ik terug moest komen. Kindje lag helemaal opgekruld en dan kunnen ze geen goede meting doen..daarna draaide die gelukkig
     
  20. MDK

    MDK Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Fijn dat je gerust bent gesteld :)

    Ook goed dat ze secuur willen zijn natuurlijk... van de andere kant misschien ook een beetje vreemd als iemand 5 of 6 keer terug moet komen om de termijn zo precies te bepalen, dan kun je al voorbij het moment zijn dat t nog exact te bepalen is lijkt me.

    Maar goed zo ver is t bij jou volgens mij niet, dus maandag gewoon weer even lekker kijken naar je kleintje :thumup:
     

Deel Deze Pagina