Terug migreren naar Nederland, zwanger, WW

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Joanna12345, 30 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joanna12345

    Joanna12345 Nieuw lid

    30 mei 2019
    1
    0
    1
    Mijn man en ik zijn tijdelijk voor werk in het buitenland (Amerika). We willen over enkele maanden terug want het project van werk loop dan af. We zijn dan anderhalf jaar weggeweest. Heb ik recht op een zwangerschapsuitkering? Het lijkt me namelijk niet dat zwangeren ergens worden aangenomen...
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Joanna12345,

    Goed dat je nu al onderzoekt of je recht hebt op een uitkering van ons, nadat jij samen met jouw man in Amerika hebt gewerkt en over enkele maanden terugkeert naar Nederland, terwijl je zwanger bent.

    Om recht te hebben op een zwangerschapsuitkering (WAZO), moet je hiervoor verzekerd zijn. Dat is normaal gesproken het geval als je in Nederland in loondienst werkt of een uitkering van UWV ontvangt.

    Omdat je in Amerika hebt gewerkt kan dit anders liggen. Daarom raad ik je aan om ons een bericht te sturen of telefonisch contact met ons op te nemen op werkdagen tussen 8 en 17 uur via +31 88 898 2001.

    Aan de hand van jouw DigiD/BSN kunnen we jou beter informeren omtrent jouw recht op een zwangerschapsuitkering.

    Met vriendelijke groet, Wieger
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina