Terug plaatsing ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Chann1992, 23 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Goede middag allemaal,

    Precies een week geleden heb ik een verse terugplaatsing gehad van een 5 daagse embryo.
    Het is onze eerste icsi poging dus allemaal nieuw voor ons.

    Ik weet dat je van alles kan voelen, en dat het alle kanten op kan gaan.
    En dat ik vooral geduld moet hebben tot ik mag testen. :)

    Toch vraag ik me af wat iedereen voelde na het terug plaatsen van een embryo. Gewoon heel nieuwsgierig!

    De eerste dagen voelde ik niet veel.
    - soms wat steekjes in mijn liezen/onderbuik.
    - Sinds een paar dagen slaap ik slecht. Ik pieker niet, ben gewoon wakker.
    - sinds gister heb ik al de hele dag een lage zeurende rug pijn en voel ook gerommel in mijn onderbuik alsof ik ongesteld moet worden.
    Gelukkig nog geen bloed gezien, vandaag nog steeds een zeurend gevoel en vooral mijn onderbuik (baarmoeder) zeurd/steekt en doet soms echt pijn. Mijn kat lag een tijdje op mijn buik te slapen, toen ze wakker werd toen wou ze op de rugleuning van de bank springen, ze zetten zich af tegen mijn buik, ik kreeg hier van een enorme pijnscheut in mijn onderbuik, ik schrok hier gewoon van! Ze doet dit wel vaker, maar het doet nooit zeer.
    Is dit normaal? Als ik naar het toilet moei om te plassen voel ik ook een naar gevoel in mijn onderbuik.

    Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en of dit juist positief of negatief was.

    Bedankt alvast! :thumup:
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.818
    5.562
    113
    Vrouw
    Ik heb inmiddels 6 terugplaatsingen gehad en iedere keer allerlei symptomen zoals jij benoemd. 4x wel zwanger en 2x niet zwanger.

    Helaas zeggen kwaaltjes niet altijd iets. Je hebt Pregnyl/Ovitrelle gespoten en gebruikt Utrogestan of Duphaston. HCG en Progesteron. Beide geven symptomen voor een zwangerschap, dus je lichaam kan je flink voor de gek houden. Als de kwaaltjes van een zwangerschap komen zou je al positief moeten testen, anders is het progesteron gerelateerd. Maar door de hormonen welke je gebruikt heb je sowieso al symptomen. Er is dus verder helaas geen zinnig antwoord te geven of het goed of slecht is.

    Je geeft aan dat je een week geleden een 5-daagse hebt teruggekregen? Dan ben je vandaag 12 of 13 dpo. Je zou zeker al een test kunnen doen.
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  3. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Dankje voor je reactie!
    Klopt ik heb vrijdag 16 oktober een terugplaatsing gehad van een 5 daagse.
    Het ziekenhuis zegt dat ik 18 dagen na de punctie moet testen, ik heb de punctie 11 oktober gehad. Is het dan niet te vroeg om een test te doen?
     
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.818
    5.562
    113
    Vrouw
    Ziekenhuizen houden nogal een ruime marge aan, omdat je altijd na een positieve test bloedverlies oid kan krijgen waardoor je een aantal dagen erna alsnog negatief test (biochemische zwangerschap) kan hebben. (ik testte 2x positief, maar toch op dag 16 en een keer dag 19 weer negatief, dus een biochemische zwangerschap). Echter als je natuurlijk zwanger wordt heb je zeg maximaal een luteale fase (de dagen tussen de eisprong en je eventuele menstruatie) van 14 dagen.

    Je moet je punctie datum als eispong datum zien, dus 11 oktober. Als jij mag testen zit je op 18 dpo (days past ovulatie). Een ziekenhuis laat je dus al 4 dagen later testen dan je in een natuurlijk cyclus doet. Daarbij is een gemiddelde innesteling op dag 9. Na innesteling duurt het 2-3 dagen voordat je dit op een test ziet, dus 12 dpo (dag waar jij nu op zit). Zelfs heel veel vrouwen hebben een vroegere innesteling en testen dus al op dag 9, 10, 11 positief. Vaak ga je in een IFV ICSI traject na 12dpo niet meer positief testen als deze dan negatief is.

    Uiteraard mag je natuurlijk gewoon wachten tot je testdatum in het ziekenhuis maar eerder testen vanaf 11-12 dpo kan gewoon.

    Heel veel succes iig!
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  5. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Super spannend! Ik zit op dag 9 na terugplaatsing van een 5daags mooie blastocyste. Super spannend! Ik mag morgen testen.. heb me kunnen bedwingen tot nu toe (geen testen in huis gehaald).

    Dit is onze allerlaatste poging van icsi 5. Hiervoor steeds ivf gehad.
    Dus ik weet niet hoeveel tp’s al gehad. Ook ik weet uit ervaring dat je lijf je van alles laat voelen. Maar ook bij mij is Google mn beste vriend. Geeft me ergens houvast.
    Heb al sinds de terugplaatsing regelmatig buikpijn. Soms voelt t net als menstruatie pijn, soms anders. Eerste dagen na tp had ik wat roze/ bruin slijm. Maar dat is gestopt.
    Heb gisteren even terug gezocht. Maar voorheen had ik vaak al roze tussen dag 6 en 8. Dus het wordt nu wel echt spannend!!
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  6. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Bedankt voor je duidelijke uitleg! :)
    Misschien dat ik morgen dan toch een testje ga wagen als ik wakker word!
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  7. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Voor jou ook heel spannend! Hopelijk mag je eindelijk een positieve test in handen krijgen! Ben benieuwd naar je test :thumup::thumup:
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.818
    5.562
    113
    Vrouw
    Heel veel succes meid! Vooral doen waar jij je goed bij voelt, maar morgen op 13 dpo kan je echt wel zien of je zwanger bent of niet :thumup:
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  9. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Is dit echt?? :)
    Testen gehaald voor morgenvroeg.. maar kon me niet inhouden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Kramertje en Chann1992 vinden dit leuk.
  10. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Dit lijkt mij duidelijk positief, wat fijn!!
    Gefeliciteerd! :thumup: Is dit met avond urine?
     
  11. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Dank je, ben de hele tijd bang dat ik wakker wordt uit een droom.. Dit na 7 jaar!

    Ja, om half 9..
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  12. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Ja ik begrijp je gevoel, 7 jaar is erg lang! Ik zou het denk ik ook niet geloven als ik ooit een positieve test in handen zal krijgen. Wij zijn al vanaf 2014 bezig, nooit gelukt. Hopelijk gaat icsi wel lukken!
    Geniet van dit mooie wonder:)
     
  13. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Dat is ook al heel erg lang! Ik duim voor jullie.. ik heb een keer eerder een positieve test gehad. Dat was 5 jaar geleden, een BBZ. Dus het blijft nu ook wel heel spannend.. denk dat ik het pas ga geloven na een echo!
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  14. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Chann1992 vindt dit leuk.
  15. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Wat naar, een BBZ! Ik snap dat het nu heel spannend is! Ik ga duimen voor je op een mooie en gezonde zwangerschap en dat je straks een mooi kindje in je armen mag sluiten! X
     
  16. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Nee nog niet, ik durf niet. Gek he! Haha
    Ik ben heel erg bang dat het negatief is, terwijl ik wel van alles voel. Maar dat zegt natuurlijk helemaal niks.
    Morgen gaan we ook bij goede vrienden op kraam bezoek, het lijkt me lastig om dan langs te gaan als je net zelf een negatieve test heb gehad. Dus ik wacht liever, en test dan maandag denk ik.
    Woensdag is mijn officiële test dag en wij moeten dan allebei werken, dat lijkt me ook niet echt fijn. :roflmao:
     
  17. girlie12

    girlie12 Bekend lid

    30 apr 2014
    635
    68
    28
    NULL
    NULL
    Herkenbaar! Zo lang t lukt, prima toch! Hopelijk zijn de voortekenen een goed teken. En snap wel dat je niet met een negatieve test naar een kraambezoek wil.
    Ik duim voor je!!
     
    Chann1992 vindt dit leuk.
  18. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Dankje wel! X
     
  19. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Oh ik ben benieuwd of je al getest hebt! Wat spannend.
     
  20. Chann1992

    Chann1992 Bekend lid

    22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Is dit echt! Ik ben zo blij :eek::D
     

    Bijgevoegde bestanden:

    mxm vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina