Terug van weggeweest!

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door noa-veronica, 22 mei 2020 om 20:30.

1. noa-veronica

26 apr 2017
    61
    14
    8
    Vrouw
    Zelfstandige
    Hoi allemaal!

Wat gek om hier weer te zijn! Zo een bijzonder gevoel!

na 3 jaar, zijn mijn man en ik in 2018 ouders geworden van onze boevenkop Adam.

Destijds heel veel aan dit forum gehad.

Nu de wens voor een tweede kindje steeds meer groeit en we ook serieuze gesprekken hebben over de praktische zaken, weet ik dat mijn man en ik waarschijnlijk binnenkort beginnen en een poging wagen. (Lees niet verder, hier komt geen roze wolk bevallingsverhaal)

De bevalling van onze zoon, was heftig, duurde erg lang (30uur) en ja heeft me ook getraumatiseerd. Op het allerlaatste moment zat hij vast (schouderdystocie) maar is uiteindelijk, ter wereld gekomen.

‚Ha Ha, er is er nog nooit 1 blijven zitten’

Well.. newsflash: niet vaak, maar babies blijven daadwerkelijk weleens vastzitten.. 1 a 2%?

Goed, hij begon met een slechte apgar, beademd door de KA, blauw als een smurf met geknapte adertjes in zn oog... zo hartverscheurend om te zien.

Hij heeft gelukkig geen blijvende schade opgelopen! Wat een kanjer he? Daar boffen we maar mee. Heel goed van bewust.

Dit maakt de tweede bevalling wel iets waar ik enorm tegenop zie, schouderdystocie is niet betrouwbaar te voorspellen, of te voorkomen. (dmv Groeiechos, Inleiding etc) Met uitzondering van een KS uiteraard, maar daar gaat mijn keuze niet naar uit.

Eigenlijk zou ik graag verhalen lezen van dames welke zijn bevallen na een schouderdystocie in de geschiedenis, hoe is dat gegaan? Hadden jullie ook deze angst? Hoe ging je ermee om? Was bij jullie duidelijk waardoor deze is ontstaan? (In zo’n 50% is dit namelijk niet het geval, ‚gewoon heel veel pech..‚)

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie dames! En jullie (toekomstige) babytjes! Kan niet wachten om jullie te ontmoeten!

Groetjes
    Veronica

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    14.702
    1.566
    113
    Welkom terug!

noa-veronica vindt dit leuk.
  3. Mauzy82

Mauzy82 Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.516
    3.124
    113
    Vrouw
    In de zorg
    Kerkrade
    Wat een heftig verhaal van je bevalling.
    Gelukkig heeft de kleine er niets aan over gehouden.
    Welkom terug!

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    6.552
    1.472
    113
    Vrouw
    Welkom terug

Deel Deze Pagina