Terugplaatsing cryo umcg

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door clarajilla, 30 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Hallo,

    Wij gaan voor een cryo terugplaatsing in het UMCG Groningen.
    Toen ik ongesteld ben geworden gestart met progynova. Ze zeiden al dat er waarschijnlijk naar 1 echo nodig is en dat dan de terugplaatsing ingepland kan worden. Nu vroeg ik me af wanneer je hoort op welke dag je de terugplaatsing hebt? Gelijk na de echo? We doen het via het mcl in Leeuwarden. En wat nou als de embryo bij het ontdooien het niet overleefd? Is het dan alles afbreken en maand erop weer opnieuw?
    Waarschijnlijk heb ik op deze vragen binnenkort antwoord, maar blijf er aan denken.
     
  2. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.513
    3.017
    113
    Vrouw
    Deze post is dan wel al twee weken oud, maar misschien heb je inmiddels wel al info of niet.
    Zelf ben ik sinds 1 augustus ongesteld. Gisteren voor de echo gegaan en dat was inderdaad maar één echo. Volgende week heb ik mijn terugplaatsing. Je hoort dan dus direct tijdens/na de echo wanneer de terugplaatsing zal worden gepland.

    Wat betreft ontdooiing: Als de embryo het niet overleefd en er nog eentje is, wordt er vaak meteen een nieuwe embryo ontdooid (niet altijd). Als er geen embryo meer over is, dan wordt alles afgebroken.
     
  3. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Als je veel embryo's hebt in vriezer kun je gewoon doorgaan. Wij gaan binnenkort onze laatste terugplaatsen
    Ik begin volgende week met ovulatietest en als die positief is 6 dagen erna de terugplaatsing. Omdat t Embryo bij invriezen 6 dagen oud is.
     
  4. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Dat zal bij mij dan zo zijn. Hopelijk overleeft de embryo het. Ik heb er nog 1

     
  5. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.513
    3.017
    113
    Vrouw
    Spannend! Ik ga voor je duimen!
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  6. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Dankjewel
     
  7. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Bedankt voor je reactie!

    Ja ondertussen al wel wat antwoorden en ook al een terugplaatsing gehad op 8-8!. Officiële test datum is 22-8. Maar kan het niet tot dan volhouden haha .

    De eerste cryo is goed ontdooit. We hadden we nog 6. Ze zijn op dag 3 ingevroren. Deze was 8 cellig bij invriezen en is nu 5cellig teruggeplaatst.

    Nu lees ik bij anderen wel is dat ze ook horen wat voor kwaliteit ze zijn enzo. Maar dat is me nu niet verteld. Weten jullie of 5cellig dan oke of goed is? Ze heeft verder geen goed of slecht benoemd alleen dat dit vaker voorkomt.

    En weet je toevallig ook wanneer ze ontdooien? De dag zelf of dag eerder? ( Dit is vooral uit nieuwsgierigheid haha)

     
  8. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Oh spannend voor je! Ik hoop dat het lukt!

     
  9. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Oh spannend! Hopelijk gaat alles goed!

     
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Uit het aantal cellen kun je niet per se afleiden wat de kwalliteit is. Gradaties worden over het algemeen gegeven bij 5-daagse. Omdat je dan aan de opbouw van de embryo het 1 en ander kunt zien. Dat de embryo 8-cellig was bij invriezen is prima op dag 3. Bij ontdooien gaan er altijd wat cellen kapot. Nu dus de hoop dat deze in de buik terug groeien.

    Veel klinieken vertellen ook de gradaties niet vanwege bescherming van de patient. Omdat je bij een gemiddeld of matig embryo de gedachten kunt krijgen dat het toch niets word. Terwijl deze embryo's prima een baby kunnen worden.

    Succes in de wachtweken. Strooit een beetje babydust.

    (dit legt het een beetje uit De ontwikkeling van een embryo - Freya)
     
    clarajilla en Soof1992 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina