Terugplaatsing oude cryo’s

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marlys, 25 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlys

    Marlys Lid

    25 dec 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Goedenavond,

    Ik ben benieuwd naar ervaringen/tips over terugplaatsingen met “oude” cryo’s.
    5 jaar geleden zijn we begonnen met het starten van een ivf/icsi traject. Na de tweede ivf terugplaatsting raakte ik zwanger en is onze dochter geboren
    Het heeft een tijd geduurd voordat we het weer gingen proberen.
    Ik had nog 9 embryo’s in 8 rietjes in de vriezer.
    Ik heb ondertussen 4 terug plaatsingen gehad. Allen vanuit mijn eigen cyclus waarbij ik Pregnyl heb gebruikt.
    Bij alle pogingen was ik binnen 6 dagen ongesteld geworden.
    De laatste keer adviseerde de IVF kliniek om Utrogestan te vragen aan het ziekenhuis.

    Iemand hier ervaring mee of dit de kansen vermeerderd?
    Ook vraag ik me heel erg af of de embryo’s niet te oud zijn/de kans er nog wel is?
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Heeft de arts het erover gehad om een terugplaatsing in een kunstmatige cyclus te doen? Ik word ook altijd snel ongesteld in natuurlijke cyclus en ik ben alleen met terugplaatsingen in kunstmatige cyclus zwanger geworden.
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Onze cryo was destijds 2 jaar oud maar ik had daar wel naar gevraagd.

    volgens de arts maakte het niet uit of het embryo 3 dagen of 10 jaar ingevroren is geweest. Ze ontwikkelen zich daarna net zo goed.

    verder; ik heb 2 cryo tp gehad. Beide keren in mn eigen cyclus. Eerste keer met pregnyl en de tweede keer met ovitrelle. Eerste keer niet zwanger, 2 cellig embryo en de tweede keer is mijn dochter, die bleef hangen op 6 cellen. utrogestan aanvragen kan geen kwaad, is jouw fsh te laag?

    Heel veel succes!
     
  4. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Hier nu zwanger van een 2 jaar oude cryo. Was met de 1e tp klaar.
    Toen we het intake gesprek hadden ook aan de arts gevraagd of het uit maakt hoelang ze ingevroren zijn. Zij gaf aan dat het geen verschil maakt of ze nu 2 maanden, 2 jaar of langer ingevroren zijn.
     
  5. Marlys

    Marlys Lid

    25 dec 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Haai, nee nog niet, ik wil dat gaan bespreken de aankomende keer wat de mogelijkheden zijn. Ik weet mijn eigen cyclus ook niet omdat ik voordat we begonnen alleen maar aan de pil zat omdat ik endometriose heb. Maar ga het zeker even uitzoeken allemaal dank je wel!
     
  6. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Ah ok, je hebt endometriose. In mijn zkh deden ze alleen maar kunstmatige cyclus als je endometriose hebt. Omdat de hormoonverhouding bij endometriose vaak verstoord is (teveel oestrogeen en tekort aan progesteron). Ik zou het zeker voorleggen, het was bij mij de oplossing :)
     
  7. Marlys

    Marlys Lid

    25 dec 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hai, dank je wel fijn om te horen dat het inderdaad klopt.
    Ja ik ga het bespreken, nee niet dat ik weet, ze hebben mij niet getest toen we het weer gingen proberen.
     
  8. Marlys

    Marlys Lid

    25 dec 2020
    6
    0
    1
    Vrouw

    Fijn dank je wel!
     
  9. Marlys

    Marlys Lid

    25 dec 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben nu “schoon” maar kan natuurlijk altijd terug komen. Ga ik zeker doen alles wat kan helpen is fijn.
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    en de vorige keren?

    ik heb het bij m’n dochter ook niet meer laten testen.
    Alle geluk gewenst!
     
  11. wensje2010

    wensje2010 Actief lid

    11 jan 2010
    182
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik ben na een lange tijd weer terug hier en binnenkort hopelijk dus ook in mmm. Nou durfde ik het bijna niet te melden, maar dacht heb na 2 miskramen en 2 icsi's, bij 2 cryo tp ook een behoorlijke medische molen gehad. Waarbij ik wel ben gezegend met 2 gezonde kinderen ieder keer na een ontdooide cryo. Maar nu heb ik nog 2 waarvan 1(blastocyste) en 1 ,6 of 8 cellige cryo's in 1 rietje. Inmiddels 6 jaar oud, kreeg recent een verlenging verzoek van het VUmc. Daar we er allang uit waren om voor hopelijk een 3e te gaan middels cryo tp, begint het nu erg te kriebelen om daar niet te lang mee te wachten. Maar loop tegen een aantal dingen aan misschien hebben jullie hier ervaring in of kunnen jullie mij de moed inpraten. Gezien ik alleen dit platform heb om erover te praten (behalve met partner dan). Ben na mijn 2e zwangerschap nooit de kilo's kwijtgeraakt helaas!
    en dat is sinds afgelopen jaar zelfs opgelopen met nog eens plus 10 kg. Verschillende dingen persoonlijk gebeurt waardoor het afvallen nu al tijdje zowat stilstaat. Ben wel bezig met bewegen, wandelen oa. En probeer ook een nieuw eetpatroon te vinden waarbij ik zou ik kan afvallen.

    Want mijn BMI is momenteel skyhigh en dat vindt ik en de fertiliteitsarts dus ook niet verantwoord. Ik zou graag mee willen praten met jullie ,gezien jullie Ook binnenkort tp krijgen of heel traject misschien. Ook heb ik een schildklier afwijking en astma ontwikkeld. Tips zijn welkom, ben net 38 , doel is voor me 39e mijn tp te hebben gedaan. En dus te zijn afgevallen, wat echt zo onmogelijk lijkt soms. Maar wil het zo graag.

    Hoor graag van jullie , vindt het zo fijn om.weer mee te kunnen kletsen.
     
  12. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    @wensje2010

    Ik las je verhaal en het klink alsof ik het had kunnen schrijven exact dezelfde problemen.
    Door mij schildklier kom ik aan en val ik niet af.

    Ik moet nu ook afvallen voordat ik mag starten met terugplaatsen van cryo.

    Hoe streng zijn ze bij jou in het ziekenhuis?
    En mag ik vragen waar jij loopt qua behandeling.

    Ik was ook benieuwd hoe het zit met oude cryo.
    Ik ga in het nieuwe jaar hun mailen en informatie winnen voor een terugplaatsing
     
  13. Marlys

    Marlys Lid

    25 dec 2020
    6
    0
    1
    Vrouw
    Sorry beetje laat‍♀️ Nee nog nooit op getest ook de vorige keren niet. Deze cylus kijken ze mee dus moet 3x bloedprikken.
     

Deel Deze Pagina