Terugplaatsing twee embryo’s geweigerd

Discussie in 'Donorschap' gestart door Lilyam, 2 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Dag dames,

    Wij zijn in traject bij een ivf kliniek in Spanje. Voor het eerst in jaren hebben we twee embryo’s. Wij hebben via dezelfde kliniek al een kindje mogen krijgen.
    Nu heb ik gevraagd of ze allebei teruggeplaatst kunnen worden. De persoonlijk begeleider gaf aan dat het beleid gewijzigd is en dat ze maar een embryo terug plaatsen. Ondanks dat ik ouder ben dan 38 jaar.
    Volgende week worden wij gebeld door de arts op zijn initiatief.
    Wie heeft hier ervaring mee? Mag ik alsnog ‘eisen’ dat ik ze allebei terug wil laten plaatsen
     
  2. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met IVF in het buitenland, maar ik weet wel dat men overal meer en meer aan het afstappen zijn van een dubbele embryotransfer. Het succespercentage ligt niet hoger dan bij een enkele terugplaatsing, maar er zijn wel véél meer risico's aan een tweelingzwangerschap. Ik zou het zelf nooit doen, maar goed, dat is puur omdat ik zelf heb meegemaakt dat een tweelingzwangerschap héél erg fout kan aflopen...
     
  3. thousandoaks

    thousandoaks Actief lid

    15 feb 2019
    239
    261
    63
    Ik krijg ook de indruk dat de terugplaatsing van één embryo steeds meer de voorkeur heeft. Juist omdat inderdaad de slagingspercentage van twee keer één embryoterugplaatsing hoger liggen dan één keer twee. Plus inderdaad de risico’s van een tweelingzwangerschap. Ik zou zelf altijd de voorkeur geven aan de terugplaatsing van één embryo.
     
    SD90 vindt dit leuk.
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb hetzelfde meegemaakt als @SD90, een extreme vroeggeboorte voor de 24 weken en dat wens je niemand toe.

    En hoewel het voor mij een zwangerschap was van één kind, ben ik heel veel lotgenoten tegen gekomen die na jaren in de medische molen gezeten te hebben eindelijk, eindelijk zwanger waren van een tweeling en deze veel te vroeg weer verloren zijn.

    Natuurlijk, het kan ook goed gaan, maar als de kliniek zegt dat ze het risico niet willen nemen, zou ik dat advies volgen.
     
  5. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Even offtopic, maar dikke virtuele knuffel voor je! Je zou zoiets je ergste vijand inderdaad niet toewensen hé... Ben zelf héél lang bezig geweest met de brokken te lijmen (en nu nog steeds eigenlijk).
     
  6. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Jij ook een dikke virtuele knuffel.

    Voor mij is het al weer 12 jaar geleden en ik heb inmiddels de brokken gelijmd.

    Maar je blijft je momenten houden ook na 12 jaar. En dat is gewoon zoals het is en dat is goed.
     
  7. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Ze horen er altijd bij hé, of het nu na 2, 12 of 25 jaar is. Die momenten koester ik ergens ook wel ofzo.
     
    Berte vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Lijkt mij wel dat ze mogen weigeren, ze hebben er gegronde redenen voor. Als het hun beleid is, wat ik heel goed vind, dan zou ik mij er gewoon bij neerleggen of een andere kliniek zoeken.
     
  9. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Een ander kliniek zoeken is niet even zo geregeld. Aangezien wij meer dan 10K hebben betaald voor dit traject.
     
  10. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat is eigenlijk de reden dat je twee embryo's terug geplaatst wil hebben?

    Ben je bang dat de tweede dan helemaal niet meer terug geplaatst zal kunnen worden?
     
  11. sharon1993

    sharon1993 Actief lid

    12 sep 2016
    162
    171
    43
    Vrouw
    Welke kliniek ben je onder behandeling? Ik heb 2 weken geleden een terugplaatsing gehad van 2 embryo's na 2 eerdere mislukte terugplaatsingen. Ik ben onder behandeling bij ivf spain
     
  12. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Ik ben ook onder behandeling bij IVF Spain. Ik wens je veel geluk toe!
     
  13. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Ja vanwege mijn leeftijd en het feit dat ik al jaren in de medische molen zit.
     
  14. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Wij hebben in NL IVF gedaan. 1 embryo teruggeplaatst, toch een tweeling. De zwangerschap was zwaar, maar de periode nu nog zwaarder.

    Ik deed er vroeger nogal makkelijk over. "Dan krijgen we maar een tweeling" bij de IUI bijvoorbeeld. Maar het is echt loodzwaar en als ik had kunnen kiezen had ik ze toch liever een voor een gekregen.
     
  15. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Ik heb je een pb gestuurd.
     
  16. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Ik heb de arts gesproken, de terugplaatsing van twee embryo’s wordt niet geweigerd. De arts heeft me de risico’s en slagingskans uitgelegd. Wij mogen zelf beslissen hoeveel we er uiteindelijk laten terugplaatsen.
     
    Hotsaflots88, Zeebra, GroeneBomen en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. Kraanvogel

    Kraanvogel Bekend lid

    29 apr 2017
    704
    1.023
    93
    Het is een beetje appels met peren vergelijken als je schrijft dat je 38 bent. Je donor is nl waarschijnlijk heel erg jong ( onder de 25) zoals de commerciële spaanse eicelbanken te werk gaan.
     
    Berte vindt dit leuk.
  18. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    Ik schrijf dat ik ouder ben dan 38, omdat ik daarmee wil aangeven dat ik niet heel veel tijd meer heb om nog een baby te dragen. Ook al zijn het niet mijn eigen eicellen. Op een bepaalde leeftijd houdt het voor mij op.
     
  19. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Het is duidelijk dat je je keuze al gemaakt hebt, ik wens je oprecht een (zover mogelijk) zorgeloze zwangerschap toe met als resultaat een wolk van een baby.
     
    Lilyam vindt dit leuk.
  20. Lilyam

    Lilyam Actief lid

    18 nov 2016
    285
    56
    28
    We gaan toch voor een embryo, vanwege andere medische redenen durven we het toch niet aan.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina