Terugval Citalopram/angst paniek

Discussie in 'De lounge' gestart door Wensje29, 4 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensje29

    Wensje29 Lid

    5 aug 2014
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi lieve dames,

    zijn er hier dames die na een tijdje een terugval hebben gehad en weer opnieuw aan de AD moesten?
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    met escitalopram - maar ik ben maar 4 maanden gestopt geweest ofzo... Mijn dosis was toen 15 - uiteindelijk afgebouwd naar 0 - en uiteindelijk weer opgebouwd naar 10 waar ik nu alweer zo'n 8 jaar op zit... wat ik me herinnerde was dat ik sneller 'ingesteld' was zeg maar. En iets minder lang last had van de kwaaltjes. Inmiddels dus geaccepteerd dat ik het stofje nodig heb...
     
    Gilou vindt dit leuk.
  3. Gilou

    Gilou Lid

    8 nov 2021
    88
    197
    33
    Vrouw
    Zelfde als Athina.

    Was 4 maanden gestopt, toen meteen weer angst/paniekaanvallen. Toen weer begonnen en zit nu een half jaar weer op 5 mg Escitalopram. En ik klopt het af , maar geen aanvallen meer gehad. Ben er ook over uit dat ik het stofje gewoon nodig heb en dat is goed.
     
    Athina vindt dit leuk.
  4. Wensje29

    Wensje29 Lid

    5 aug 2014
    12
    0
    1
    NULL
    NULL

    Had je het idee dat het sneller werkte of moest je weer door de bijwerkingen?
     
  5. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.806
    7.136
    113
    Vrouw
    Toen ik stopte met citalopram kreeg ik al snel een enorme terugval. En echt zo erg dat ik suïcidale gedachten kreeg. Erna weer begonnen met sertraline die ik eerder ook al had geslikt. Daarvan heb ik op een gegeven moment zelfs 200mg per dag geslikt. Nu slik ik na jarenlange therapie 50mg per dag. Ik heb heel lang de gedachte gehad dat ik helemaal van de antidepressiva af moest, vooral ook ivm mijn kinderwens. Totdat ik een hoop heb uitgezocht op internet en erachter kwam dat sertraline de veiligste antidepressiva is om tijdens zwangerschap te slikken. En las een artikel waarin artsen aangaven dat stress tijdens de zwangerschap soms nog schadelijker kan zijn dan die antidepressiva. Toen dat werd bevestigd door mijn psycholoog en psychiater heb ik geaccepteerd dat ik het nou eenmaal nodig heb.
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    beiden - ik moest wel even door de bijwerkingen - vooral dat 'zombie-gevoel' maar ik had wél het idee dat mijn lichaam het herkende ofzo.. en het was iets minder beangstigend dan de vorige keer omdat ik het herkende ofzo, die bijwerkingen en wist dat het over ging. Naar mijn idee werkte het middel sneller volledig, dan de 1e keer...
     

Deel Deze Pagina